Gå til innhold

Forbruker VS. Proff


Han5y

Recommended Posts

Har i den siste tiden lagt merke til at det er veldig lite proff-poleringsprodukter på markedet, kontra forbrukerprodukter. Det er selvfølgelig forståelig da det er flere "likegyldige" til bilpleie, enn av entusiastene. Men her inne går det et par type merker, og kun de merkene, da Meg, scholl, 3m, samt lite AG og Menz.

Og de er for det meste det som er vanlig som blir brukt til roterende, mens forbrukerproduktene finnes det en million av, i alle forskjellige typer former, farger, lukter, forskjeller, og kvaliteter.

Er rett og slett toppen av proffe poleringsprodukter kommet, altså at de vi bruker er de aller beste på markedet, ellers finnes det noe som er igjen enda bedre,som massen ikke har funnet tak i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ufattelig mange flere proffsystemer; og de fleste som produserer konsumentserier av bilpleie, har også en proffserie. (AutoGlym, Turtle, osv osv)

Hvorfor de ikke snakkes om på bilpleieforumene, og her, har sine naturlige årsaker.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg riktig nok ikke testet a/b side om siden ,men jeg har brukt no1 fastcut 13 på noen biler og jeg syntes den er for fet og klumper seg hvis den blir kjørt litt hardt. syntes heller ikke den tar sånn voldsomt, men blir iallefall blank da. har ikke sjangs mot rds iallefall, så holder meg til megs 105 og SIP for min del!

Endret av hc_Tk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er det mange som har proffserier som ikke er blitt "profilert" her inne, bla.Turtle, Sonax, Wurth, Lahega, Autoglym, Hagmans, Simoniz, Glare osv..... det er vel bare ett spørsmål om tid før nye forhandlere innfører nye produkter i miljøet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg har notert meg ihvertfall ;)

Lahega No1 Fastcut 13 og Finishcut 18 prosess:

No1 Fastcut 13 och Finishcut 18 har en egen poleringsteknik för att fungera optimalt.

Steg1

Polera ut medlet på den yta som ni skall bearbeta, förslags vis en axelbredd och en armlängds yta. Gör detta på lågt varv ca 800 rpm

Steg 2

Öka varvtalet till 1400-1500 rpm och polera tills ytan är fel fri.

Dessa två rubbingar börjar inte avverka förrän en viss friktion uppstår och det sker vid dessa varvtal.

Produkten flyter då ut i en fet hinna vilket gör att arbetet utan hugg och ryck vilket i sin tur avlastar arbetsmiljön.

Steg 3

Går ner på 800 rpm och efter polera ytan med jämna mjuka svep för att ta bort de eventuella polerrosor du gjort i steg 2.

De rester av polermedlet som finns på lacken behöver inte tas bort innan vaxet appliceras.

Skall lägga till att No1 Finishcut 18 kan med fördel köras med både roterande och oscillerande maskin.

Den oscillerande för att ta bort polerrosor. No1 Fastcut 13 rekommenderar vi att ni kör med roterandemaskin.

Christer Ekstrand

Marknadsansvarig Bilvård

Lahega Kemi AB

Enklere forklaring:

1) Kör ut Fastcut 13 på lågt varvtal på den yta som du skall polera, tex en axelbredd och armlängd för bästa ergonomiska ställning

2) Öka varvtalet till 1300-1500 rpm och belasta maskinen med din kroppstyngd. Ni kommer nu känna att Fastcut 13 "flyter" ut och blir fet och trevlig att arbeta med. Den börjar också att avverka på reporna.

3) Efter polera samma yta med lågt varva för att plocka eventuella polerrosor. När ni är helt inkörda på FastCut 13 så kan man i de flesta fall köra den utan att behöva efter polera med FinishCut 18.

Christer Ekstrand

Marknadsansvarig Bilvård

Lahega Kemi AB

-De har også egne pads til disse produktene (orange medium og sort soft)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ikke noe hokus pokus med de padsene til lahega etter hva jeg har sett og så vidt prøvd. Men disse er helt flate med "skarpe" kanter så er fort gjort å brenne lakken på lister osv i forhold til de fleste andre pads som har så vidt rundede kanter. Etter no13 blir det som sagt liggende igjen en tykk olje hinne som må vaskes vekk med avfetting og eller svamp/hanske for å få vekk noe jeg syntes er rimelig tungvint.

har du noen egen erfaring med no13 madskh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt dem, men ikke brukt dem enda ;) Tror de kommer til å fungere bra på min ss-lakk. Synes f.eks 3M blir for tørt.. Skal ikke være nødvendig med avtørking før Lahega LSP ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-volvoRsport-

Etter no13 blir det som sagt liggende igjen en tykk olje hinne som må vaskes vekk med avfetting og eller svamp/hanske for å få vekk noe jeg syntes er rimelig tungvint.

Har samme erfaring, den er veldig feit og ikke noe god å buffe bort. Men helt grei å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Lahega sin M13 på en bil, resultatet ble godt det men synes den var tung å jobbe med, endel tyngre enn Scholl(mer erfaring med de), var også tyngre og pusse av med microfiber. Men resultatet ble bra og for mange vil det ikke være nødvendig med mer enn M13. Synes forøvrig at Lahega har mange veldig gode produkter, kan spesiellt nevne M46 Wheelcleaner.

Har kjøpt dem, men ikke brukt dem enda ;) Tror de kommer til å fungere bra på min ss-lakk. Synes f.eks 3M blir for tørt.. Skal ikke være nødvendig med avtørking før Lahega LSP ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...