Gå til innhold
Martinsh

Hvilke produkter trenger jeg til klargjøring av ekstriør?

Recommended Posts

Martinsh    0
Martinsh

Hei!

Jeg er ny på forumet her og trenger en del råd av dere travere :) Det har seg sånn at jeg har en sliten Honda Accord CC7 som i deres øyne er et helvette av en bil mtp møkk, swirls, vaskeriper, hologrammer og rett og slett dritt.

Denne bilen har tydeligvis aldri fått skikkelig gjennomgå med såpe og vann så det er på tide.

Men det jeg trenger hjelp til er hvilke produkter jeg trenger for å vaske skikkelig, fjerne vaskeriper ++ Altså bilen skal klargjøres utvendig :)

Jeg trenger produkter til vaskinga, fjerning av riper++ Er usikker på polering enda. Jeg vil være nøye når jeg først setter i gang så jeg trenger noe å vaske bilen med, behandle svartplast, ruter, lykter osv :)

Hva trenger jeg? Gjerne link til produktet og skriv gjerne erfaringer! Ta med i beregningen at jeg er fattig student og skal ikke ha roterende med det første.

Mvh Martin Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Murcielago    0
Murcielago

Velkommen hit:)

Først vil jeg si:

Folk som Truhha(Truls), Brynjar, Virtual og Bernhard er store på bilpleie. De har laget SÅ mye bra guider og stoff at nykomlinger har masse å boltre seg i. Jeg har lært mye av dem. Les deres tråder....i takknemlighet!:)

For alle som er nye her anbefales guidene som ligger på forumet. Der finner du alt av info om produkter og hvordan ting gjøres.

For øvrig, svært kort oppsummert er et eksempel:

Avfetting:

Prickbort

Grime Reaper(avfetting, litt mildere for motorrom og felger)

Vask:

Meguiars Nxt gen 2.0 eller Duragloss etc etc (shampo)

Mothers Wool eller Chemical Guys sine vaskehansker

Diverse egnede børster for å komme til i kriker og kroker, samt egen børste for felger og evt hjulbuer

Mikrofiber for avtørking

Kjøp gjerne Foam Lancer(skumkanon for høytrykkspyler)

Clay:

Ricardo Clay eller

Meguiars Clay Cit hvor du får med lube("glidemiddel")

Mikrofiberkluter