Gå til innhold

Såpeanbefaling


Akkarbelling

Recommended Posts

Akkarbelling

Noen som har lyst til å komme med noen anbefalinger om noen brukbare såper til å vaske bilen med? Trenger 3 stykker; 1 til bruk på vokset bil, 1 litt kraftigere for å bruke før polering og 1 til bruk i Wolfgang Foam Gun. Skal legge inn en bestilling snart på Shinearama eller på Scandicshine. Har 1 flaske med Swissvax Car Bath som jeg tenker å bruke når bilen er nyvokset, men kunne også tenke meg en mild og litt mer kostnadsbesparende såpe i tillegg.

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lyst til å komme med noen anbefalinger om noen brukbare såper til å vaske bilen med? Trenger 3 stykker; 1 til bruk på vokset bil, 1 litt kraftigere for å bruke før polering og 1 til bruk i Wolfgang Foam Gun. Skal legge inn en bestilling snart på Shinearama eller på Scandicshine. Har 1 flaske med Swissvax Car Bath som jeg tenker å bruke når bilen er nyvokset, men kunne også tenke meg en mild og litt mer kostnadsbesparende såpe i tillegg.

Citruswash + Gloss, ettersom den kan blandes ut etter hvor sterk du vil ha den. Skummer bra i Foam Gun også, men vil egentlig anbefale f.eks ValetPro Orange Prewash da den tar endel mer møkk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Duragloss 901 slår ikke feil den, den kan du blande tynt også om du vil.. ellers er Poorboys SS&S eller SS&W bra såper :)

I foamcanon er Bilt Hamber autofoam knallsak

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som gutta ovenfor :)

Synes Muc-Off sin såpe og Poorboys såpene er knall gode til "kosevask" :wub:

PS! Kjøper du fra shinearama, så plukk med de billige tørkehåndklene og 3-pack med ullmitt - meget bra priser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

CG Maxi Suds 2 er sweeeet...

Og lukter helt VIIIILT godt!!

Jeg har også gode erfaringer med Orange prewash, og CG Citrus wash&gloss, både i foamcannon og bøttevask.

Endret av LarsØ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en blanding av snowfoam og orange prewash blir en veldig fin vaskesåpe som kan tilpasses mange forskjellige styrker. Ellers er Optimum Car Wash slett ikke dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Takker for alle svar folkens B) Skal handle inn litt forskjellige såper fra Shinearama. Greit å ha litt uvalg B)

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk jo testet Poorboys sin SS&S når vi vasket Volvoen. Vanvittig god glid, lukter godt, og er kostnadsbesparende :)

Ellers så kan vi alltids teste CG sitrus wash&gloss neste gang du skal ha bilen vasket, har en gallon med den stående her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Du fikk jo testet Poorboys sin SS&S når vi vasket Volvoen. Vanvittig god glid, lukter godt, og er kostnadsbesparende :)

Ellers så kan vi alltids teste CG sitrus wash&gloss neste gang du skal ha bilen vasket, har en gallon med den stående her.

Høres ut som en plan det Han5y B)

Kris1986: Jepp, har planer om å bestille en haug med mikrofiber og tørkehåndklær derfra. Uslåelige priser B)

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig må si jeg foretrekker Poorboys SS&S såpa! God glid, bra skum, lukter godt, rengjør bra samtidig som den er mild mot eventuell LSP.

Hvis jeg bare har "litt" møkkete bil pleier jeg og kjøre CarBath fra SV :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Jeg personlig må si jeg foretrekker Poorboys SS&S såpa! God glid, bra skum, lukter godt, rengjør bra samtidig som den er mild mot eventuell LSP.

Hvis jeg bare har "litt" møkkete bil pleier jeg og kjøre CarBath fra SV :)

Car Bath fra SV står uprøvd i hylla B) Blir nok å bestille noe Poorboys fra Shinearama ja :)

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...