Gå til innhold

3M Car Wash Soap


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Som undertittelen sier: Er det noen som har prøvd denne enda?

Jeg har lest litt på b.l.a DB og det er veldig blandede meninger ute og går. Det er flere som nevner at den er en helt grei såpe, men den er veldig udrøy. Men ingen WOW såpe..

Noen som har noe informasjon å dele?

Endret av Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått testet såpa enda, men på flasken står det 30ml. såpe pr. 5 liter vann. Det blir kun 5.5 vask pr flaske. Lukter godt hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, 3M produktene er jo oftest bra så jeg har litt tro på at såpa nok ikke skuffer. Morro å høre erfaringene fremover.

Men, hvordan er prisen da i forhold til andre såper? -Er jo ikke så farlig om det ikke blir altfor mange vask pr flaske, så lenge prisen på flaska er tilsvarende. ;)

Jeg synes faktisk at det er raskere og enklere å lage vaskevann med slike såper som ikke er sykt konsentrerte, da jeg finner det lettere å estimere 1dl vaskemiddel i bøtta enn kanskje 28,06ml. -En "dæsj her og en dæsj der" med vaskemiddler mister litt av glansen sin når man står der med sånne høye milliliter-mål og prøver å få 14,6ml ut av en 5l dunk og nedi en sånt helv.... plastdings med målestreker på uten å søle. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Skal testes her om noen minutter, så skal si hva jeg syntes....

Den har da fått mye bra tilbakemeldinger denne her, men en vet jo aldri om den er hypa, da er det fort at en blir skuffet....

ill be back

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Såpa var ok den, ikke noe bedre en noe annet jeg har testet, blir ikke noe isteden for mht Duragloss 901, Poorboys SS&S, CG sitrus wash eller Muc off ubershine her såper, alle de er fort bedre en denne her, men når det er sagt så var den ikke noe drit, funka fint til vask, og fjernet det den skulle....

kork/helletut er tragisk på denne her, så den gjør nok 3M om på ved neste utsending tipper jeg... såpa er lettflytende veske, lukter kirsebær har ok bra glid sammen med Microfiber mitten til Meguiars på polerte paneler..

Dette er mitt første inntrykk av denne, så må nok teste den noe mer for å gi noe skikkelig tilbakemleding, men det er en pointer....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, 3M produktene er jo oftest bra så jeg har litt tro på at såpa nok ikke skuffer. Morro å høre erfaringene fremover.

Men, hvordan er prisen da i forhold til andre såper? -Er jo ikke så farlig om det ikke blir altfor mange vask pr flaske, så lenge prisen på flaska er tilsvarende. ;)

Jeg synes faktisk at det er raskere og enklere å lage vaskevann med slike såper som ikke er sykt konsentrerte, da jeg finner det lettere å estimere 1dl vaskemiddel i bøtta enn kanskje 28,06ml. -En "dæsj her og en dæsj der" med vaskemiddler mister litt av glansen sin når man står der med sånne høye milliliter-mål og prøver å få 14,6ml ut av en 5l dunk og nedi en sånt helv.... plastdings med målestreker på uten å søle. :D

Du drar vel ikke med deg 5L kannene når du skal vaske bilen? :P Brukte 0.5L flasker funker fint. Har en hel flokk av dem med mange gode farger og lukter. Det ser mye kulere ut enn masse gallon kanner, og så kan du ha med alle sammen ;) Disse målebegerene som sitter på vaskemiddel og mykningsmiddel flaskene funker også gull. Forresten, går det jo an å bruke hele flasken, det tenkte jeg på nå :rolleyes:

Er vel aldri noe behov for å måle til milliliteren, men jeg vet det er mange som bommer med flere hundre prosent når de skal dosere etter øyemål. For å sitere en kompis som jeg vasket bil med i fjor sommer, "Er 30 milliliter SÅ lite!?" Har sett endel som trykker ut noen få dråper når de skal ha 0.5dl og andre som tømmer i halve flaska :) De fleste burde i allefall kalibrere øyemålet sitt mot et målebeger en gang i blandt så de ikke er helt på viddene ;)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vel når det er behov så pakker jeg med 5l dunker og gallon-dunkene jeg. B) Men dette er jo spesielt nå på vinteren, på sommeren så vaskes det i gata her jeg bor så da er det enklere.

Jeg hater også å stå å fordele middel fra store kanner ned til mindre, blir fort søl og dritt uansett. Har sånne pumper på de aller fleste kannene mine, så det går raskt å få en sprut her og der fra det man trenger. Derfor så liker jeg som sagt best de såpene som ikke er superkonsentrerte, da jeg bommer minst på øyemålet der. :lol: -Men, har et par sånne målebeger og måler opp på de såpene som skal blandes 1:200 og slikt.

Back to topic: Hva koster denne 3M såpa da tro er i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Admins

Prøvde denne såpen her om dagen, og synes den var bra, er nok blant topp tre av såpene jeg har prøvd til nå. Den tok mye dritt og synes det var bra med glid.

Minus er at den ikke er like drøy i bruk som sine nærmeste konkurrenter, men er ikke veldig langt unna. Jeg brukte ca 40ml i en Chemical Guys bøtte og synes det var nok. Så en flaske holder til ca 11-12 vask. Så alt i alt kan denne klart anbefales :thumbup:

Virker som de fleste produsentene overdriver noe på hvor mye såpe som skal brukes. Feks. skal man følge det som står på Duragloss 901 er den langt fra så drøy i bruk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • 2 weeks later...
Ole Gunnar

Noen som har testet denne i Foamlance?

Da er det prøvd i Foamlance :)

Civic'en var mega møkkete i dag. Har desverre ikke bilde av møkkete bil men "believe me" ;)

Hadde noe Biltema Høytrykk såpe som jeg hadde lyst å få brukt opp så jeg sprutet på det i 1:10 blanding på lavtrykkskanne.

Blandet så ca 2 cm 3M shampoo i Foamlancen og resten vann. (Jeg har den lille typen som dere ser.)

post-585-1268767112,74_thumb.jpg

Skummet bilen og ventet 3-4 min

Lukten av sukkertøy er himmelsk god.

Den minner om TW sin Power Wash (Er det ikke det den heter Bernhard ?) i farge og lukt.

post-585-1268767224,6_thumb.jpg

post-585-1268767241,21_thumb.jpg

post-585-1268767258,24_thumb.jpg

Tok en prøvespyling på et lite felt nederst på skjerm og dør:

Dere ser såpen heger bra på.

post-585-1268767275,89_thumb.jpg

Så to bilder etter spyling av hele bilen:

post-585-1268767430,17_thumb.jpg

post-585-1268767451,33_thumb.jpg

Jeg synes dette ble så rent man kan vente og er sikker på at det vil virke som mellomvask. ;)

I dette tilfellet skulle det gjøres ordentlig, så det ble vask med bøtte og mitt.

edit: skriveleifer ;)

Endret av Ole Gunnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Da skal denne testes såsnart vannet er tilbake i Ås :)

Hva har skjedd med varmvannsvaskeren? Har du blitt så jålete nå at du har en spyler som du skumlegger med og en som du spyler med B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Varmtvannsvaskern står inderst i boden. Den er litt stor og tung å dra ut hver gang. men når kuldegradene slipper taket om natta komer den ut i garasjen igjen.

Derfor bruker jeg den gamle som er myyye lettere. :) Jeg trodde den skulle konke ut i fjor, men disse 780'ene til Foma er nærmest uslitelige. :D

Har hatt den i ca 10 år og bruker den mye ;)

Endret av Ole Gunnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...