Sandmo

TEST: Voks x4

33 innlegg i emnet

Kommer senere i kveld, test pågår :)

Da kommer den!

Dette er altså en test av Svisswax Mirage, Dodo Juice Supernatural, Valentine's Concours og Valentine's Road 'n Track.

Swissvax Mirage: ca 1000,-

IMG_3146.jpg

Valentine's R'n'T: £44 + frakt og toll/moms

Ikke no bilde av denne

Valentine's Conc.: £77 + frakt og toll/moms

valentinesconcourscarna.jpg

Dodo Juice Supernatural: ca. £95 + frakt og moms/toll

dodo_supernatural_601_600.jpg

Ikke verdens mest spennende forarbeide, så det hopper jeg over her... Avslutta med Meg's MG#205 og da så det slik ut;

IMG_3184.jpg

Legger voksen etter dette skjemaet

vokstest2.png

Ferdig maskert opp for vokslegging

IMG_3190.jpg

Så var det voksleggingen. Dårlig med bilder av selve påleggelsen, ble bare stress med Valentine's som skulle av igjen nesten med en gang. Men kan si at Dodo og Swissvax scorer høyest her, begge er type kosevokser å legge på og er veldig drøye i bruk, Dodo kanskje den drøyeste. Ble litt i overkant hektisk med både Concours og R'n'T, for hvis den ble liggende litt lenge, ble den nesten håpløs å få av.

Hva gjelder lukt er Mirage overlegen. Dodo er mer nøytral i lukten, mens begge fra Valentine's har mer petroleumsaktig lukt, R'n'T mer enn Concours.

Fjerningen av voksen gikk på Dodo og Mirage lekende lett, ikke rare forskjellen her, mens Concours kommer et lite stykke bak. Her syns jeg ikke R'n'T var noe spesielt bra, både den og Concours tørker i overkant fort og kan lett bli knotete å få av. Måtte ved et par anledninger legge på mer for å myke opp det som var blitt hardt.

Etter det første laget så det slik ut

IMG_3198.jpg

IMG_3196.jpg

Fikk ingen skikkelige bilder av hver enkelt voks etter første laget, men kan si at Mirage gir de blankeste og klareste speilbildene. Syns dessuten at R'n'T gir et bedre resultat enn både Dodo og Concours, litt overrasket akkurat her. Men mellom disse er det ikke rare forskjellene å se, umulig å få frem på bilder. Foreløpig hvertfall :)

Mens jeg ventet på at voksen skulle herde skrev jeg noen notater til meg selv

IMG_3204.jpg

Fant jo ut etterhvert at de notatene ikke ble helt riktige, så de er ikke like pene nå :P

Etter det andre laget ble det hakket bedre ja!!

2lag1.jpg

2lag.jpg

Mirage var fortsatt penest å se på

IMG_3211.jpg

Litt jevnere mellom Dodo

IMG_3209.jpg

og R'n'T etter andre lag faktisk...

IMG_3208.jpg

Etter det andre laget virket Concours helt annerledes, den ble relativt mye blankere, og speiler bedre enn R'n'T og Dodo.

IMG_3210.jpg

Så da var påføring og wipeoff over

IMG_3212.jpg

Utseende/resultat:

1. Mirage

2. Concours

3. R'n'T/Dodo

Kosefaktor:

1. Mirage - lukta avgjør :D

2. Dodo

3.

4.

5.

6. Concours

7. R'n'T

Mest for penga:

1. R'n'T

2. Mirage

3. Dodo

4. Concours

Overall:

1. Mirage

2. Dodo

3. R'n'T

4. Concours

Skal man kjøpe etter resultat i forhold til pris er R'n'T bang for the bucks!

Men syns nå at det skal være en kosejobb å legge på voks jeg da, så kommer ikke til å bytte ut Mirage med noen av disse :D

Håper ikke jeg har glemt noe nå.... Bær over med meg hvis jeg har, er første testen jeg lager :D

Uansett, da er det bare å vente og se hva holdbarheten angår!

Endret av Sandmo
5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer senere i kveld, test pågår :)

Interessant å se hvordan Swissvax klarer seg mot Dodo Juice og Valentines

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahhhh....... Teaser!!! <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart Mats :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjør Bernhard teaser da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohhh, I like :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laster opp bildene nå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som starten på en bra test dette, skal følge med på denne.default_smile.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var resten ute, mulig jeg endrer litt etterhvert, får se :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott og grundig test dette her :D

For å være ærlig så vet jeg ikke selv om jeg hadde klart å sett noe forskjell på de :)

Men en ting jeg savner er beadding og sheeting test :) Synes det har mye å si på en voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott og grundig test dette her :D

For å være ærlig så vet jeg ikke selv om jeg hadde klart å sett noe forskjell på de :)

Men en ting jeg savner er beadding og sheeting test :) Synes det har mye å si på en voks.

Det var ikke store forskjeller på de, men både jeg og han som var med og blindtesta så bittelitt forskjell fra voks til voks, men det var så minimalt at de omtrent stiller likt der alle sammen :)

Ja, burde hatt en beading/sheeting test, men rakk ikke, kameraten min ble utålmodig, og det var ingen vannslange i den etasjen jeg stod i :P

Endret av Sandmo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

note to self: ta med vanndunk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice test. Sikker på at det ikke var placebo-effekten som avgjorde resultatet? Eller nesa... :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha:) Jo, jeg var nok kanskje litt påvirket av det, men kameraten min kom og kikka, og han visste ikke hva som var hva eller hva som lå hvor ;) Og han var tilnærma enig med meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice test. Sikker på at det ikke var placebo-effekten som avgjorde resultatet? Eller nesa... :lol:

Trodde du var relativt fornøyd med Swissvax jeg Bjørnar? ;)

Flott initiativ og test Marius! Og så langt hyggelig for vår det - placebo eller ei.. hehe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det ser lovende ut for produktet ditt foreløpig Dag ;) Så får vi se på holdbarheten ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser bra ut, vært kult om du hadde tatt beadingbilder før bruk og vurdert det også! Blir spennende å så holbarheten, regner med at du følger opp her..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde du var relativt fornøyd med Swissvax jeg Bjørnar? ;)

Flott initiativ og test Marius! Og så langt hyggelig for vår det - placebo eller ei.. hehe :)

Love it!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser bra ut, vært kult om du hadde tatt beadingbilder før bruk og vurdert det også! Blir spennende å så holbarheten, regner med at du følger opp her..

Ja, det var det med beadinga ja... I mangel på vannslange ble det ikke gjort dessverre, my bad! :(

Denne skal følges opp ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive