Gå til innhold

Rød metallic BMW 3 serie 93 mod.(6/2.2010)


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Da har tredje øvingsbilen kommet til gards.Avtalte kun utvendig med maskin og lakkforsegling og voks.Film kommer i morgen, og denne bilen er så full av swirls som det er mulig å få uten å vaske med stålull :) Gjør det til en fin pris, så uten å stresse regner jeg med 5-10 timer.5 timer med maskin går det fort her.

Tipper det er hard lakk på denne, men kom kommentar på om jeg tar feil ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Lykke til, men jeg ville ha satt av mer enn 5-10 timer på å korrigere en BMW. Som nevnt før så er det hard lakk på disse, og du ne ned også at det er

masse swirls gjør det jo bare til en flott mulighet å få prøvd seg litt på skikkelig korrigering.. Som Trogha sier så brukte han 4 timer på ett panser, og det er nok ikke dumt å se på det realistiskt som at du kan bruke såpass med tid på panser for å få det bra :)

Det er bedre å bruke god tid de første gangen så man får det skikkelig til med en gang.. Og husk godt lys, det er MYE som som ikke kommer frem i dårlig garasjelys..

Uansett, lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Øvelse gjør mester...sist jeg korrigerte noe med hard lakk brukte jeg nesten 4 timer bare på panseret....men så er jeg en treg jævel også da :D

Det tror jeg på!Tror ikke du jobba treigt heller akkurat, for dette var jo horribelt.Det har seg sånn at når folk her betaler 1000kr, så jobber

jeg for tusen kroner :) Dvs 7 timer inkl alt denne gangen.Jeg tar maks 20 min pause når jeg er gira, og det fordi flexn er småvarm,hehe.

Laster opp en liten film nå, og det ble som det ble.Bilen er jo sikkert vaska med jernrive, så for en full korrigering, altså en hel helg ville jeg hatt ett par tusen til.Ett par bilder til skrekk og advarsel om hva som ventet meg kl 06.30 i morges

DSC01070.jpg

DSC01071.jpg

Jeg fikk forresten 30 minutter med skryt av de 2 som kom å henta den når jeg var ferdig :) Det var hyggelig, men jeg sa at hele bilen

burde taes skikkelig når den først er maskert og helt ren.Panseret ,frontfanger og skjermer var så ille at våtsliping hadde vært bortkasta.Må nok lakkes denne bilen..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Har lasta opp en liten film, men tok ikke bilder eller filma så nøye.Brukte en pad med bra cut.Den burgunderfarga meguiarsgreia, og s03.Fikk det til ganske bra føler jeg.Så gikk jeg over med s30, men hadde alt for fin pad. Må kjøpe inn litt snart :) Til slutt brukte jeg duragloss111 som redda glansen som vanelig.Orket ikke å ha på den voks etterpå, men ba han komme tilbake om noen uker,så skal jeg få på litt godsaker :)

Åssen får man til det der a? :o

Den var ikke mye pen i lakken...

Som jeg sa så ser det mest ut som det er brukt jernrive og stålull,hehe.Kødder ikke.den var mye værre enn bildene viser, og det jeg ikke fikk bort var veldig dype riper.Eieren har forresten aldri vaska den med svamp.Kun spyla, så brukte ett par timer på å avfetning og clay.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Resultatet ser helt ok, men tenkte jeg kanskje skulle komme med noen tips til deg:

1. Du har ikke polert så mange biler enda og øvelse gjør mester som vi alle vet. Om du da tar 1000kr i begynnelsen for en full korrigering av bil så dekker det inn produktene du har brukt og du har lært mye nytt. Hvorfor ikke da faktisk ta bilen en skikkelig runde og ta med deg erfaringene videre, etterhvert som du blir flinkere så kan du ta mer for jobben også. Regner med at du gjør dette fordi du syns det er gøy og har det som en hobby.

2. På filmen så ta deg bedre tid over panelene med kameraet og gjør det gjerne sammen med en LED lykt el, da er det lettere for oss også å se resultatet.

3. Etter Scholl S30+ så ville jeg renset lakken med enten en IPA wipedown eller f.eks. Duragloss 101 for å fjerne oljene etter polishen.

Tipsene er ikke vondt ment og håper du tenker litt over det wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Resultatet ser helt ok, men tenkte jeg kanskje skulle komme med noen tips til deg:

1. Du har ikke polert så mange biler enda og øvelse gjør mester som vi alle vet. Om du da tar 1000kr i begynnelsen for en full korrigering av bil så dekker det inn produktene du har brukt og du har lært mye nytt. Hvorfor ikke da faktisk ta bilen en skikkelig runde og ta med deg erfaringene videre, etterhvert som du blir flinkere så kan du ta mer for jobben også. Regner med at du gjør dette fordi du syns det er gøy og har det som en hobby.

2. På filmen så ta deg bedre tid over panelene med kameraet og gjør det gjerne sammen med en LED lykt el, da er det lettere for oss også å se resultatet.

3. Etter Scholl S30+ så ville jeg renset lakken med enten en IPA wipedown eller f.eks. Duragloss 101 for å fjerne oljene etter polishen.

Tipsene er ikke vondt ment og håper du tenker litt over det wink.gif

Tips er fint å få, så skal veldig mye til før jeg tar meg nær av det :)

svar på 1: Jeg skulle veldig gjerne ha tatt alle ripene på den, men eieren trengte bilen for å gjøre andre reperasjoner på den i dag, så derfor sa jeg 1000kr.Er så og si ingen her på plassen som vet hva polering er og hvor tidkrevende det er.

2: dette skal jeg skjerpe meg på.Var bare litt rask i dag.Derfor gjorde jeg det bra igjen med den fine låten ;)

3. Har klar sånne midler på min neste bestilling.vasket den skikkelig med rent vann,tørket bilen og deretter dro jeg over med isopropanol og vann 50/50.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

dette ser bra ut

kar du holder til å polerer hen ? åndalsnes?

Takk :) holder til på Åndalsnes ja.Passer fint siden arbeidsplassen min er 100 meter fra 2 vaskehaller ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

måndalen. kjører en vw touran.

ka tid ska du polere på plasto ijenn da?

so eg kan komme å ta en poler prat

Skal polere på lørdag i bytte mot at en annen skifter demper og Downpipe på sommerbilen min. Er der i 12 tida, så om du vil komme å ta en prat og prøve litt så er det bare hyggelig :) Er en veldig ren bil, så blir mest maskinpolering.Bmw da, så lakken er nok knallhard, men ikke mange dype riper heldigvis.Er forresten på lageret.Nærmest stadion.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal polere på lørdag i bytte mot at en annen skifter demper og Downpipe på sommerbilen min. Er der i 12 tida, så om du vil komme å ta en prat og prøve litt så er det bare hyggelig :) Er en veldig ren bil, så blir mest maskinpolering.Bmw da, så lakken er nok knallhard, men ikke mange dype riper heldigvis.Er forresten på lageret.Nærmest stadion.

kan hende eg tek med flexen og tar en tur da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

ken sin bmw ska du polere da? farge osv?

Marius"ælgen" sin. BMW 320d tror jeg det er.Svart metallic rundt 99 mod.Kan ikke BMW jeg, men finner oftest ut sånt i siste liten :)

Er hard de fleste lakkene til BMW.Alle unntatt x5 og sånt.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...