Gå til innhold

Zalo!


Solhaug

Recommended Posts

har en svigerfar som har sett gjennom min lille bilpleiesamling,en mann som til vanlig er full av negativiteter og kritikk ble lydløs,han vasker selv bilen sin i zalo å synes det er helt perfekt,for det har en lakker sagt att han kunne bruke uten problemer,

Har litt problemer med å parkere han,så trenger litt hjelp..

P.S han har en 2007 volvo S80 D5,skjemmes skulle han.

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den fjærner alt av beskyttelse på lakken din så den kan bli oxidert ("hvit").

samt at den tørker ut.. ;)

edit: Du lærer ettervært at man bare skal holde kjeft og nikke og si m-m.. :P

Endret av posan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Synes du skulle vise han ett par jobber gjort av proffer her på forumet :) Zalo funker vel det, men tar jo alt av voks om han polerer og er ikke så skånsomt akkurat.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den fjærner alt av beskyttelse på lakken din så den kan bli oxidert ("hvit").

samt at den tørker ut.. ;)

edit: Du lærer ettervært at man bare skal holde kjeft og nikke og si m-m.. :P

jeg blir varm i hele kroppen når han drar fram zaloen,han vaske bilen min ifjorhøst med zalo,grenseland?absolutt :)

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er på tide du viser han hvordan en bil skal vaskes jeg :) Du skal jo ha det meste til å få ett veldig bra resultat synes jeg å huske.

joda,måtte låve han å detaile volvoen etter å ha prøvd ut noen andre biler først :) han er nok ganske nyskjerrig,han er ganske nøye med volvoen sin sånn egentlig,bare att han gjør for mange feil som han ikke vet om da,så håper på å wowe han litt :)

poler hele bilen hans.. bruk bilen i 2-3uker.. vask bilen, la han ta en side og du den andre.. så skal du se hvem som blir stum:)

ha ha ha...god ide :lol:

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av det samme med gamlingen hjemme også, kjøpte seg en ny Toyota Avensis for et år siden og han var vant til å bruke både svamp og zalo, han var vel til og med inne på parafin/lampolje. Men jeg sa jeg skulle korrigere denne i høst hvis han lovet og kaste svamp og zalo. Kjøpte også Maxi Suds II, washmitt og MF tørkehåndkle hos Scandicshine til han og det funket det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve å ta full behandling av ett lite område bare for å vise han :) Det fikser du uten erfaring også.

sa til han om han dro frem zaloen etter jeg hadde polert den å voksa den skulle jeg knipse han i nesen :)

Litt av det samme med gamlingen hjemme også, kjøpte seg en ny Toyota Avensis for et år siden og han var vant til å bruke både svamp og zalo, han var vel til og med inne på parafin/lampolje. Men jeg sa jeg skulle korrigere denne i høst hvis han lovet og kaste svamp og zalo. Kjøpte også Maxi Suds II, washmitt og MF tørkehåndkle hos Scandicshine til han og det funket det :)

ja mulig jeg må spandere en liten vaskegave til han,for den volvoen er bare nydelig pen.

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Teknisk" forklaring til svigers;

Zalo og sterkt alkaliske vaskemidler fjerner oljene i lakken over tid. Det er disse oljene som gjør lakken fleksibel, og som holder på fargepigmentene.

Langtidsbruk fører med andre ord til sprekker, falmer og generelt "død" lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

"Teknisk" forklaring til svigers;

Zalo og sterkt alkaliske vaskemidler fjerner oljene i lakken over tid. Det er disse oljene som gjør lakken fleksibel, og som holder på fargepigmentene.

Langtidsbruk fører med andre ord til sprekker, falmer og generelt "død" lakk.

Da har jeg lært noe i dag også! Har fått tips om å bruke grønnsåpe for mange år siden jeg da, på en rød litt matt opel jeg hadde.

Tror det er bedre, men å kjøpe inn bilshampoo er nok best :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mild grønnsåpe er ikke SÅ ille, der er det også litt gli å hente så man ikke riper så alvorlig som med zalo. Det er en grunn til at man ikke skal vaske tregulv med zalo :)

Men husk; det finnes rett og slett ikke (såvidt meg bekjent) en husholdningssåpe som egner seg til lakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Zalo er sterke saker. Var å handla nye briller her for ei stund tilbake. Med noe ekstra supersterkt belegg på plastglassa.

Det motstå riper fra betong, som er verdens fineste slipepasta om du vil.

Men fikk streng beskjed fra optikeren å ikke bruke Zalo når jeg vaska brillene, for det tok visst livet av belegget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Her er sitat fra en jeg snakket med i dag:

OBS OBS OBS!!!!! Man kan bruke Turtle sin Super Wash f.eks, og se et kjempe resultat. Dette er en REN VINTER VASK. IKKE BRUK PÅ SOMMEREN!!!!!!! FYYYYYYYYYYYYY.... Da skal man bruke såpe TOTALT uten parafin midler.

Jeg bare nikka på hodet og tenkte på hvilke vaskemidler jeg hadde hjemme og hvordan jeg brukte de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

he he

ja, ZALO er gull for mange det, anbefaler gryteskrubb også, da blir det i allefall blankt når det er vått....

bare å spandere en såpe på han neste bursdag eller jul, valentines day....what ever, og la han se hvordan forskjellen er selv, mye annet hjelper ikke, funkier ikke det så la han surre rundt med ZALO, det er ikke deg som taper på det når han skal selge bilen.. ;)

Vel, om du knebler han, tar frem vannpumpetang, blåselampe og...... nja, la han få skikkelig såpe du og se om det hjelper først..

Et sittat fra en bekjent som skulle kjøpe bil:

"bekjent vurderte å kjøpe Audi, hadde sett på xxxx xxxxxx, sa til selger at han hadde sett på xxxx og syntes det var en super bil, Audi selger sier så følgenede: ta denne A4n rundt bygget, merker du ikke forskjell på audi og xxxx da så anbefaler jeg deg å gå for xxxx"

Poenget:

Merker han ikke forskjell på en kvalitets såpe til bil og zalo..... la han bruke zalo :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sittat fra en bekjent som skulle kjøpe bil:

"bekjent vurderte å kjøpe Audi, hadde sett på xxxx xxxxxx, sa til selger at han hadde sett på xxxx og syntes det var en super bil, Audi selger sier så følgenede: ta denne A4n rundt bygget, merker du ikke forskjell på audi og xxxx da så anbefaler jeg deg å gå for xxxx"

Poenget:

Merker han ikke forskjell på en kvalitets såpe til bil og zalo..... la han bruke zalo :)

Haha, kongeargument! Men såpass flåsete at det måtte jo komme fra en Audi-selger :D

(Ikke for det; jeg har vel brukt lignende når det kommer til Panasonic verktøy :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...