Gå til innhold

Hva Slags Lys Bør Man Bruke?


DjNorway

Recommended Posts

Hei.

Akkurat ferdig å polere bort swirls fra panseret på bilen min. Hadde 2 europris-lyskastere vendt mot bilen mens jeg jobbet (stod i garasjen.) Under dette lyset så finishen perfekt ut, det meste av swirls var borte.

Fikk en liten overraskelse da jeg kjørte bilen ut i sola i dag, og så at jeg hadde en del kjøremerker etter Flex Da maskinen jeg hadde brukt. Regner med at jeg må gå over en gang til med finere polish.

Uansett, leste på amerikanske forum at vanlig halogen-lykter ikke egner seg særlig til å vise kjøremerker, men at håndholdte lyskanonen egner seg bedre for å imitere sollys? Hva mener dere?

Ser det blir anbefalt 3M Sungun, hvor får man tak i denne? Hva annet finnes? Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at Pirex har skaffet Brinkmann Dual Xenon? Den blir vel mye brukt.

Siden det først er en tråd om lykter. Har en lykt liggende, en med x-antall LED-lys i, er vel beregnet brukt i verksteder. Men er LED-lys dugende til stort annet enn å lyse opp i mørket?

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilxtra skulle ha nesten 5000.- for 3m pps fargekontrollampe (sun gun), og det var kanskje litt drøyt.

Til den prisen bør den være like bra som sola, men det har jeg dårlig tru på......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva du trogha skrev om pris på 3m Sungun så har jeg bestemt meg for å gå for Brinkmann Dual Xenon. Ser ikke ut som Scandicshine selger den? Pirex, er dette noe du kan skaffe?

Har funnet Brinkmann på denne og denne nettsiden. Ikke verst pris heller, 29 dollar.. Slipper jo mva.

Men begge nettbutikkene var litt trøblete med internasjonal shipping. Har sendt mail til de nå så får vi se..

Endret av DjNorway
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hmm... Trodde liksom jeg hadde fått metta bilpleie-utstyrs-handle-lysten for en stund nå jeg, med $330 på AutoGeek og 700 kroner eller no hos Pirex..

Men da ble det enda noe å uffe seg over at jeg mangler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må iallfall si jeg ble overrasket da vifter satte i gang da jeg skrudde på sungunen.. Blir nok alt for dyr og fancy for meg til den prisen, men tviler ikke et sekund på at den er rå :) Det bør den pinadø være til den prisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for den sungun'en er vel en god del bedre enn den fra brinkmann? lyser vel mye bedre??

EDIT: husker "testen" virtual gjorde :)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • Forhandlere
Bernhard

Xenon er veldig bra å bruke ja, men du burde bytte til litt kaldere lys ja.. Det "blå" lyset som ofte er på bensinstasjoner er bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...