Ninetta Bagarella

Viktig å bruke kvalitetsprodukter ?

23 innlegg i emnet

----Og hva er kvalitetsprodukter når det kommer til bilpleie ??

Jeg trenger hjelp til å orientere meg i jungelen av produkter som finnes, aner ikke hva jeg trenger for å få bilen min til å bli ren og pen og blank igjen.

Jeg er redd for å påføre feil produkter, dårlige produkter, osv, og kommer mest sannsynlig til å komme hjem med flere bæreposer fulle av rusk og rask en eller annen selger har overbevist meg om at jeg trenger:-D

- så tusen takk til dere som har noen gode tips å dele.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg å kontakte en eller flere av forhandlerne på dette forumet, og si hva budsjettet ditt er.Om ikke kan du se på de beste produktene på produktguiden her. Jeg valgte en mellomting :) Leste topplisten her,fikk tips av selger og lagde tråd sånn at flere kunnekomme med tips om hva jeg bør ha, og ikke trenger å ha med en gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilpleie for dummies ftw :)

Brilliant guide, tar ikke for seg så mange spesifikke produkter, men veldig viktig teknikk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om det er produkter beregnet til maskin eller til håndbruk du er ute etter?

Er masse kunnskapsrike medlemmer her inne som nok mer enn gjerne deler sine erfaringer med deg om du spesifiserer litt nærmere:-)

...og sist men ikke minst, hjertelig velkommen til forumet.. Er du glad i blank bil kommer du til å kose deg her inne :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om det er produkter beregnet til maskin eller til håndbruk du er ute etter?

Er masse kunnskapsrike medlemmer her inne som nok mer enn gjerne deler sine erfaringer med deg om du spesifiserer litt nærmere:-)

...og sist men ikke minst, hjertelig velkommen til forumet.. Er du glad i blank bil kommer du til å kose deg her inne :D

Takk!! :-D

Og takk til dere som tok dere tid til å svare:-)

Blanke biler er fine biler, ingen tvil om det;-D

Dessverre har jeg gjort meg en grufull erfaring i bilvaskemaskin,- med min nye bil, -og etter mye pepper fra både gubben og fra testosteronstappa personligheter på Bilforumet, har jeg skjønt at manuell behandling av bilen er det beste for lakken, og at dette er stedet å være for tips, råd og ny kunnskap;-D

Altså, jeg er ute etter noen få, gode produkter som kan gi meg en ren og blank bil - kluter, svamper, såper, og ikke minst noe som kan få lakken til å skinne

- hvilke merker er best, hva er lettest å påføre for hånd, og ikke minst ; I HVILKEN REKKEFØLGE SKAL ALLE DISSE GREIENE PÅ ?? :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder rekkefølger så vil jeg som de andre anbefale å lese en guide eller to :) Det viktigste for grunnleggende vask er en bøtte med gritguard (eller 2), en vaskehandske av ull eller microfiber, såpe og et mikrofiber tørkehåndkle. Start med dette så kan du lese deg opp litt i løpet av vinteren og gyve på med polish til våren. Det er MYE å lære der ute :) Her har du en fin startpakke når det gjelder vask: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=276. Lykke til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder rekkefølger så vil jeg som de andre anbefale å lese en guide eller to :) Det viktigste for grunnleggende vask er en bøtte med gritguard (eller 2), en vaskehandske av ull eller microfiber, såpe og et mikrofiber tørkehåndkle. Start med dette så kan du lese deg opp litt i løpet av vinteren og gyve på med polish til våren. Det er MYE å lære der ute :) Her har du en fin startpakke når det gjelder vask: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=276. Lykke til :)

Takk!

Nå fant jeg akkurat en ypperlig guide her, og alt ble litt klarere;-D

Men det er aaaaltfor mange produkter å velge mellom.........................:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er akkurat det det er :) Derfor anbefaler jeg å bruke de siste månedene av vinteren på å lese litt guider, show & shine tråder osv. og få litt kjennskap til det som finnes og hvordan det brukes osv. Så vet du sannsynligvis MYE mer om saken når du skal gå til innkjøp av mer avanserte produkter selv. Da slipper du å gå i den fella at du kjøper det første og beste og så finner ut senere at du skulle hatt noe helt annet :)

Når det gjelder enkle gode produkter for håndpolering så kan jeg imidlertid anbefale f.eks Duragloss 101, og 111. Meguiars 3 step serie gjør også en god jobb. Det aller meste som blir brukt her inne av polish er dog kun brukbart med maskin :)

Edit: Skrev feil

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars har jo også en step 1, step 2 og step 3 (som nevnt tidligere) som du neppe klarer å gjøre i feil rekkefølge værtfall..

Har ikke denne selv, men jeg vet mange er storførnøyd med denne pakken..

ellers så har jeg selv Duragloss 101 og 111 og kan men hånden på hjertet anbefale dette..

da legger du på 101 først og tørker av så 111 tilslutt og tørker av og venter 24timer før bilen blir våt igjen:)

dette er pga holdbarhet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hugsa tråden din på bilforumet.

Eg pleier å svare på bilpleiedelen, men når eg såg din tråd var diskusjonen godt igang og eg fann ut at det var best å holde seg unna!

Kva slags bil og farge var det du har? (var det ein ny volvo som er svart?)

Som nevnt er Duragloss 101 og 111 + Meguair`s step 1, 2 og 3 kjempefine håndprodukter.

Skal du prøve å ta swirls i lakken, ville eg og prøvd Meguair`s scratch-x

Men maskina er selfølgelikt best. (det ser du på show and shine trådene)

Ved vask vil det uansett bli swirls, (vaskestriper) men me vil jo ha minst muligt av dei!

So vaskemaskinvask pleier vi å holde oss unna.

Her er ein tråd der eg vaska bilen min når det var -12

http://www.detailersclub.no/forum/topic/4785-vintervask-ved-minusgrader/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hugsa tråden din på bilforumet.

Eg pleier å svare på bilpleiedelen, men når eg såg din tråd var diskusjonen godt igang og eg fann ut at det var best å holde seg unna!

Kva slags bil og farge var det du har? (var det ein ny volvo som er svart?)

Som nevnt er Duragloss 101 og 111 + Meguair`s step 1, 2 og 3 kjempefine håndprodukter.

Skal du prøve å ta swirls i lakken, ville eg og prøvd Meguair`s scratch-x

Men maskina er selfølgelikt best. (det ser du på show and shine trådene)

Ved vask vil det uansett bli swirls, (vaskestriper) men me vil jo ha minst muligt av dei!

So vaskemaskinvask pleier vi å holde oss unna.

Her er ein tråd der eg vaska bilen min når det var -12

http://www.detailersclub.no/forum/topic/4785-vintervask-ved-minusgrader/

Hahaha, ja den tråden fikk jo utarte seg i det vide og det brede, og ikke ble jeg noe særlig klokere heller.

Takk for linken, skal ta en god titt på den:-)

Har du forresten erfaring med å handle Meguiar på nettet, eksempelvis på Ebay ? Er det noe å spare på det ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er altid penger å spare, men ville brukt en norsk butikk om du ikke skal starte bilpleiefirma eller noe ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

step 1

step 2

step 3

jeg tror ikke de norske selger megs lenger..

Duragloss finner du på www.scandicshine.no

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg finner fortsatt meguiars sine produkter i nettbutikken til godkjemi.com hvertfall..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

viste ikke at godkjemi førte mg en gang, man lærer noe hele tiden! :)

beklager..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjemi skal slutte med megs, mener jeg og huske å ha lest her inne!

Arrester meg hvis jeg tar feil.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjemi skal slutte med megs, mener jeg og huske å ha lest her inne!

Arrester meg hvis jeg tar feil.. :)

Ihvertfall proffserien, de beholder forbrukerserien... Arrester meg hvis jeg tar feil :P

Endret av Lexis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Proff er ut hos godkjemi, forbrukerserien er der enda, ikke hørt noe om at det skal kuttes ut....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive