Gå til innhold

TEST: Cut polish MG vs 3M vs Scholl


Brynjar

Recommended Posts

Brynjar

B&B Detailing Team tester "grov" rubbing

DSC_0273-1.jpg

Litt kort om testen:

Vi ønsket å frembringe hvilke av de 3 nevnte rubbingmidlene som er mest effektiv som kun middel og pute med kun trykk fra maskinen, samt også hvilke av disse som hadde best cut, smøreevne, støvet minst, hvem som avsluttet finest og hvem som etterlot minst hologrammer.

Vi tapet opp 3 tilnærmet like store områder, la så lik mengde rubbing på pute som overhodet mulig og brukte pads som tilhørte rubbingen vi brukte. Dette for å teste det opp mot leverandørs anbefalninger. Dere vil sikkert reagere på at vi har brukt ganske så store flater, men dette var rett og slett for å teste smøreevnen.

Det er også slipespor fra våtsliping på alle overflatene som gjorde det enklere for vår del å vurdere de forskjellige merkene opp mot hverandre.

Som i alle tester er det selvsagt noen fallgruver som for eksempel mengde produkt, størrelse på pads, lik overflate, nøyaktig like slipespor, liket i hvordan man kjører disse polishene, osv... Er enkelt å være etterpåklok og i etterkant ser vi selvsagt at det er noen ting vi kunne gjort annerledes. Her har dere i alle fall testen som vi har snekret sammen, så håper vi at dere liker den, da uavhengig av hva resultatene skulle vise :P

Resultatene fra avstemmingen så slik ut. Denne ble gjennomført FØR selvede testen:

avstemming.jpg

Vi startet med MG # 105:

DSC_0279-3.jpg

MG # 105 :

Nummer to var 3M FCP+:

DSC_0280-2.jpg

3M FCP+:

Så til Scholl S02+:

DSC_0282-2.jpg

Scholl S02+:

Så over til noen tilfeldige bilder:

DSC_0263-2.jpg

DSC_0270-4.jpg

Skikkelig "primet" MG pad:

DSC_0284-1.jpg

DSC_0288-1.jpg

DSC_0292-1.jpg

FCP+ til venstre etter første runde uten press:

DSC_0304-2.jpg

Påfyll av FCP+:

DSC_0305-1.jpg

DSC_0307-6.jpg

DSC_0313-1.jpg

MG:

DSC_0316-1.jpg

DSC_0323-1.jpg

DSC_0345.jpg

DSC_0363-1.jpg

DSC_0367-1.jpg

DSC_0008-3.jpg

DSC_0002-2.jpg

DSC_0011-1.jpg

DSC_0015-4.jpg

DSC_0017-3.jpg

S02+:

DSC_0018.jpg

DSC_0019-4.jpg

DSC_0020-4.jpg

DSC_0023-4.jpg

DSC_0028-4.jpg

DSC_0030-3.jpg

DSC_0031-5.jpg

DSC_0034-3.jpg

DSC_0032-5.jpg

Så tilbake til litt video og våre resultater :D :

B&B Detailing Team takker for seg!!

  • DCN Poeng 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

En stor takk til team B&B for en flott og velldokumentert test.thumbs.gif Skjønner att dette har vært mye jobb. Setter veldig pris på att dere deler med oss. Kreds er en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Flot gennemført og veldokumentert test. Man må sige når i to gutta gjør ting så gjør i det fandme ordenligt :thumbs::thumbs: Dette resultatet var nu ikke så overraskende for meg. Synes 3 m og shcoll har fåt en top serie med polerings produkter

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hyggelig med gode tilbakemeldinger.. Vi har allrede begynt å snakke om litt flere tester, så det dukker vel opp noe etterkvart..

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Veldig bra Brynjar og Bernhard.... god test som det syntes at dere har brukt tid på... så kreds til begge to :)

3000p dere hadde vært over panser med, og de merkene som syntes er etter 9micron?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Så bra at dere liker testen.. Tar noen timer å lage disse filmsnuttene, men så lenge folk setter pris på det så er det absolutt verdt det.. Er første gangen jeg bruker dette redigeringsprogrammet. Nå begynner det heldigvis å sitte og kan friste med Audi teaser II i kveld:-)

3000p dere hadde vært over panser med, og de merkene som syntes er etter 9micron?

Helt korrekt.. Har også gnukket ganske så mye med 3M rondellen så de merkene sitter bedre enn den enkle håndslipingen etter P3000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja, 9micron sitter bra den, greit å bruke den også så en ser hva compounds kan klare, 3000p er nesten for "lett" som noe korrigeringsmal...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja - #105 på bunn og S02+ på topp i det meste ellers. Nå liker jeg selv ikke å kjøre #105 på cut-pad'n til MG - det blir for mye "skriking og hopping", men på polish-pad eller ull så går det mye bedre. Evt på orange Über-pads...

Må få testet FCP og S02+ selv også - og siden jeg skal våtslipe halve saab'n utover våren her så skal de få kjørt seg tenker jeg.

Meget bra gjennomført av dere begge to - jeg gruer meg nesten til SS-turen på vårparten her, føler meg ikke verdig til å kjøre i samme kolonne en gang (jeg kan være slik "radar-sjekk" et par mil lengre frem på veien dog... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ganske jevnt fordelt, og både FCP+ og S02+ var hakk i hæl på hverandre hele veien.. Og testen er også gjort i samarbeid med Brynjar og meg, samt LarsØ hadde også en mening med her. Dette med tanke på å få en rettferdig test som mulig..

MG #105 ble kjørt på cuttingpad for at det skulle være "likt" mot de andre rubbingene :)

Endret av Bernhard
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beviser bare at putene til megs er helt ubrukelige.Samme erfaringen som jeg har.Får mye bedre resultat når jeg bruker blå scholl pute.

Er S02+ så våt som den ser ut som og jobbe med,eller er den tør slik S03 er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...