Gå til innhold

Bra produkt til å rengjøre vinduene på innsiden?


johnhell

Recommended Posts

Må få vasket vinduene på innsiden da de har blitt skikkelig skitne i løpet av vinteren. Noen som har noen bra produker å anbefale? Har tilgang til Torshov og bensinstasjoner, så helst noe de selger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AG glass polish eller AG fast glass funker fint.

Liker best glass polish dersom det er litt kaldt og fuktig, jeg får lett skjolder når jeg bruker fast glass når det er litt kaldt i været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Sonax fönsterputs er den beste jeg har brukt fra rekvitabutikker..

Hvis du ikke har sota ruter så er avispapir supert å bruke i stedet for vanlig papir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym har et produkt som gir bra resultat. Husk å bruk det sammen med en lett fuktet microfiberklut. Helst en som er beregnet for vindu. Til slutt tørker du over med en tørr microfiber klut.

Edit: Mange som var raskere enn meg her. Fast Glass heter det produktet jeg sikter til (Ref. Stein86)

Endret av gjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har lest om å bruke avispapir, riktignok aldri fått prøvd det, men mulig jeg prøver i dag.

Da får jeg ta turen ned til Torshow å se om de har noen av disse produktene inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Legg deg til vores nyhetsbrev på Nanolotus.no da får du en Gratis prøvepakke med Nanosvamp og microfiber. Helt konge til vinduer og du trenger bare varmt vann til svampen ingen rens.

1. Dyp den hvite side av svampen i lunket/varmt vann. Press overskydene vann ut av svampen

2. Vask ruten med den hvite side av svampen, ta mindre områder av gangen slik at vannet ikke lager striper.

3 Poler ruten ren med tør microfiber

Voila !!! Rene ruter :thumbup:

Endret av Nano

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissvax Crystal og Scholl Ice 9000 er vel også vinduspuss som har fått en del skryt ;)

Får det ikke på Torshov eller bensinstasjoner, men kan jo slenge det med en bestilling fra Ketil hehe

Endret av Ad|oS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaska frontruta i dag. Brukte Mr Muscle vindusrens med noe sitrusgreier i. Verktøy var frontrutevasker fra "Klaus Olsen" med en extra glass mf utenpå. Resultat: Strekfrie ruter og skitten mf! Stoffet lukter ikke godt, men funker meget bra. Billig også på Rema/Kiwi o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offroad: Fungerer det på skitne vinduer? Virker som jeg har fått noe fett på mine vinduer etter tørking av dugg i vinter. Fungerer det med bare vann da?

Det funker iallefall på fingermerker etter 4 åringen i baksetet og snutemerker fra hund..default_smile.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
hmsilset

Har altid brukt isopropanol og vann 50/50 jeg :) Om en kan gjør det på lakk så kan vel glass også tåle det.Effektivt.Tørkar ren med tørr mikrofiberklut med en gang.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...