Gå til innhold

Hvilke båtprodukter?


EspenHamre

Recommended Posts

Basert på mine erfaringer ang. holdbarhet over vannflaten ville jeg ikke hatt jetseal på en båt.

Har denne dårlig holdbarhet til dette bruket mener du? Da går jeg for to lag med Pure Wax istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne dårlig holdbarhet til dette bruket mener du? Da går jeg for to lag med Pure Wax istedet.

Jeg vil ihvertfall anta at denne er udugelig på båt i.fht mye annet, har du Pure wax er valget enkelt :)

Men hvorfor ikke kjøre en 50/50 test? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ihvertfall anta at denne er udugelig på båt i.fht mye annet, har du Pure wax er valget enkelt :)

Men hvorfor ikke kjøre en 50/50 test? :D

Kan alltids kjøre en liten 50/50 test på et mindre område ja, men går nok for Pure Wax etter anbefalinger her og egne erfaringer. Det jeg kanskje hadde trodd var at Jetseal som sealer og Pure Wax som voks kanskje ville bli en enda mer holdbar kombo. Kan kanskje finne et område hvor jeg kjører test av Pure Wax / Jetseal / Jetseal + Pure Wax.

Fikk dratt båten hjem fra vinterlagring idag for å gå igang med båtpussen, men så kom så klart regnet.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen var det tilnærmet sommervær i Bergen og jeg fikk benyttet sjansen til å ta vårpussen på båten min.

Båten ble vasket grundig før jeg satt den vekk til vinterlagring, så nå ble det bare lett vask med Meguiars Boat Gel Wash. Gikk så på med One Step Compound på roterende maskin og toppet med to lag Pure Wax. Alt metall ble polert med Megs All Metal Polysh før jeg la et lag med PB Wheel Sealant (tenkte den ville funke også til dette bruket...).

Hele motoren - deksel, stamme og undervannshus - ble behandlet med MG Speed Glaze, Vertua Bond, Jetseal og Nattys Red.

Her er et par bilder:

DSCF6043.jpg

DSCF6044.jpg

DSCF6045.jpg

DSCF6047.jpg

DSCF6048.jpg

DSCF6050.jpg

DSCF6052.jpg

DSCF6054.jpg

DSCF6057.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja er noen knop ekstra det med så blankt skrog vel :)

Så bra blankt ut det der i allefall....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Har blitt båtpuss hele helgen her også, men bildene ligger fortsatt på kamera. Båden hadde veldig mye svart møkk og Hempel's gelcout spray tok ingen ting. Men så fikk jeg låne no Hempel pulver som tok alt, så nå venter jeg bare på at epoxyen jeg har fylt riper med skal herde før det blir en ny runde vask.

Hvilken pute bruker dere på One Step Compound?

Noen som har testet CG metal polish på mast? Tenkte å teste CG ballen og metall polish på masta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg nydelig ut!

Der på Yanmarin teksten på sidene, maskerte du hele teksten eller kjørte du over her også ?

Takk for det :)

Ved Yamarin (uten N i midten ;) ) dekalene kjørte jeg bare på over med maskinen uten problemer. Disse dekalene er ganske tynne, så det la seg minimalt med produkt langs kantene på dem. Dro forøvrig neglen langs kanten på den gullfargete stripen før jeg buffet over med microfiber.

Som luftet i en post tidligere i denne tråden, så valgte jeg meg ut et lite området på den blå gelcoaten, der jeg la et lag med Jetseal før jeg la på Pure Wax for å se om dette vil utgjøre noen forskjell i holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Skal begynne nå i helga:

Hvilken pute på one step compound? Har puter fra Scholl og Megs

Hvilken polish fra Scholl kan jeg bruke i tilfelle jeg ikke kjøper one step compound ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Med One step Compound mener jeg de fleste bruker burgunder Megs soft buff pad... men båt polering er jeg dårlig stelt mht info gitt, så beste er å få det bekreftet før du snurrer i vei :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk over båten med One Step Compound brukte jeg en myk pute av ukjent merke fra jobben, men vil anta den har forholdsvis lite cut. Er skjønt ikke sikker på hav den tilsvarer av f.eks. Megs puter.

Pure Wax la jeg på med Meguiar's Even Coat Microfiber Applicator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken pute du skal bruke avhenger av tilstanden til gelcoten.

Jeg pleier nesten alltid å kjøre med burgunder meguiars, gelcot oppfører seg litt annerledes enn lakk, og er mye vanskligere å få kjørespor på enn bil lakk, og også mye lettere og få bra.

har du one step compound, båten er sånn halveis bra, mht oksidasjon kan du prøve polish pad istedenfor. Kjører du med grov pute ville jeg uansett gått over med noe finere etterpå. Bare vær forsiktig i "overgangene" i skroget med grov pute, her skal det ikke så mye til før du får svimerker. Også burde du maskere noen cm nedover bunnstoffet, så du slipper å ende opp med en pad med masse bunnstoff i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Jeg har akkurat polert halve båten nå med one step compound og det står jo bakpå at man skal bruke Meg's cutting pad (burgunder) så det brukte jeg. Funker fint det, men synes det var en smule tyngre å jobbe med enn bil lakk :)

Men er det noen som vet hvor grov sliping denne klarer å rette opp? Jeg har slipt ned en del flekker som er fylt med epoxy og lurer på hvilket papir jeg må opp på for å klare å få de delene blanke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Oki.

Snakket med båteigeren, og han sier den er godt behandlet og finnest ikke en eneste ripe eller oksidasjon..

Så polering utgår, blir bare nanolotus pakken og det som følger med der, da dette blir en test av denne..

Men båtfabrikken var ivrig etter å skaffe en avtale med meg, om behandling av alle deres demobåter ++.. Så må nok få tunga beint i munnen når det gjelder båtpleie her! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Begynte på båten til fattern i går, Joda 290 Sport, og den har et blått felt på siden.

Kjørte OSC på roterende med full fres og tidvis relativt hardt press på blå Scholl pad, det ga null kjørespor og rå glans og fjernet alt av grums!

post-594-1272993989,91_thumb.jpg

Endret av chris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...