EspenHamre

Hvilke båtprodukter?

38 innlegg i emnet

Hei.

Til sommeren skal gamlingens Saga 315 smake på roterende maskin, og ekte beskyttelse.

Her har vi teak, metall, gel-coat og glass som trenger pleie og beskyttelse.

Hvilke produkter har dere erfaringer med?

Har vell lest meg til at one step compound (?) fra Meguiars er gode greier, men hvilke puter kombineres denne med?

Av beskyttelse til skroget, er Collinite veien og gå da, eller andre tips?

Metall kan vell polerest med CG metal polish, og voksest som resten?

Hva med teaken?

Ser SV har en Marine serie, men får ikke opp noen produkter på siden deres..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skaffe deg polish ++ fra Swissvax. Scholl A15 er også fin å bruke på gelcoaten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt mer info på desse produktene da Ketil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

One Step Compound er good sh*t til gelcoat ja, har brukt den med grovt cut (meguiar's burgunder) og polishing (gul) pad, alt etter hvor på skroget og hvor mye skader/matthet.

LSP på gelcoat er litt spesielt; egne heftemidler brukes ofte her på "seriøse" gelcoat-LSP'er, samt at de må være ekstra bestandige mot alger, salt osv. Men hvorfor ikke prøve med Collinitte hvis du først har det? Husk å dele erfaringer!

Hvis du har tilgang til mikroskop, er det veldig morsomt (i alle fall for en nerd som meg) å sammenligne gelcoaten på båten din med lakken på bilen.. det er en helt annen verden for å si det sånn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tips til bindemidler og lsp til gelcoat så kom med dem :)

Har collinite ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt mer info på desse produktene da Ketil?

Ketil kan levere Swissvax Cleaner Fluid Pro - Nautico (veil. 689,- ) og Swissvax Nautico Marine (glassfiber) eller Boat (tre) wax (veil 999,-) Kommer mer info utover vinteren, hør også gjerne med Bernhard som har testet litt for oss her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tips til bindemidler og lsp til gelcoat så kom med dem :)

Har collinite ja

Meg's Boat/RV Pure Wax binder seg meget godt til gelcoat, super varighet på den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meguiars glassfiber restoratin pack.

Med compound, polish og voks, sier ikke mer men knuser alt jeg har prøvd på båt.

Grov pute på compound, polish pute på polish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde båtserien til Collinite, både rensen og voksen imponerte meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Megs One step Compound og toppet det med Pure Wax i fjor på min Askeladden. Meget fornøyd med den komboen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere testet holdbarheten på de produktene dere anbefaler?

Er en båtfabrikk som har fattet interesse for dette, da de har gått lei av å holde demo-båtene rene.. De ønsker en behandling av sine båter dersom jeg kan garantere en viss holdbarhet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produktene fra Collinite har jeg prøvd samt båtvoksen fra Meguiars. Det virket for meg at Colli voksen holdt lengre enn den fra Megs, men skal sies at ikke jeg vasket båtene de lå på, så kan godt hende den ene har blitt voldtatt av Zalo og den andere ikke hvis du skjønner..

Men prøv et sett fra Collinite (tror det kom på 250 med frakt eller noe), du blir ikke skuffa! rensen var også god :)

Husker ikke om det var No.870 eller 925 jeg kjøpte, men tror det var den siste!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell Collinite voks jeg går for.. Har mer troa på holdbarheten på en slik syntetisk enn naturlige merker.

Kanskje Swissvax på mindre utsatte steder da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boat/RV Pure Wax har i alle fall knust alle konkurrentene den har blitt sammenlignet med i holdbarhetstestene jeg har sett, men det begynner jo å bli et par år siden detta.. og det finnes sikkert noe på markedet som fungerer bedre/vel så bra. Så hvis du har tid/råd til å eksperimentere er jo dette gull, men skal du være "safe" er Meg's et godt valg. Den er en drøm å legge på gelcoat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger nogen til at teste vores Nanolotus Marine Forsegling Sett i Norge, vi har fått sindsyke gode tilbagemeldinger fra kunder i danmark.

Hvis du vil teste det for os er dette en glimrende case. Det eneste jeg forlanger er at du gir meg en skriftlig tilbagemelding om hva du synes om produktet.

Send meg en pm hvis du vil teste for os :-)

Mvh

Rasmus

Nanolotus Norge

post-277-1265750720,01_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er prisen? Jeg kunne godt tenke meg ett sett, skal legge LSP på en 34 for Hero seilbåt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis været blir bra nå til uken, satser jeg på å gå i gang med vårklargjøring av båten min. Har vedlikeholdt den med One Step Compound og Pure Wax fra Megs for hånd siden den var ny for to år siden, men i år skal jeg gi den en skikkelig omgang med maskin.

I sortimentet mitt har jeg CG Jetseal, og denne er jo egnet til bruk også på glassfiber. Det jeg lurer på er om jeg vil oppnå noen fordeler ved å legge et lag eller to med Jetseal mellom One Step Compound og Pure Wax?

Endret av Stoles
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis været blir bra nå til uken, satser jeg på å gå i gang med vårklargjøring av båten min. Har vedlikeholdt den med One Step Compound og Pure Wax fra Megs for hånd siden den var ny for to år siden, men i år skal jeg gi den en skikkelig omgang med maskin.

I sortimentet mitt har jeg CG Jetseal, og denne er jo egnet til bruk også på glassfiber. Det jeg lurer på er om jeg vil oppnå noen fordeler ved å legge et lag eller to med Jetseal mellom One Step Compound og Pure Wax?

Basert på mine erfaringer ang. holdbarhet over vannflaten ville jeg ikke hatt jetseal på en båt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skaffe deg polish ++ fra Swissvax. Scholl A15 er også fin å bruke på gelcoaten.

Ketil,

Tenker du å bruke A15 både som polering og LSP ?

Høres rimelig greit og raskt ut hvis det funker........

Jeg har en far som har begynt å mumle om en båt som skulle vært stelt....pføøøy <_<

mvh

ståle

One Step Compound er good sh*t til gelcoat ja, har brukt den med grovt cut (meguiar's burgunder) og polishing (gul) pad, alt etter hvor på skroget og hvor mye skader/matthet.

LSP på gelcoat er litt spesielt; egne heftemidler brukes ofte her på "seriøse" gelcoat-LSP'er, samt at de må være ekstra bestandige mot alger, salt osv. Men hvorfor ikke prøve med Collinitte hvis du først har det? Husk å dele erfaringer!

Hvis du har tilgang til mikroskop, er det veldig morsomt (i alle fall for en nerd som meg) å sammenligne gelcoaten på båten din med lakken på bilen.. det er en helt annen verden for å si det sånn :)

Øyvind, hva anbefaler du fra ditt sortement som LSP på gelcoat ?

mvh

ståle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyvind, hva anbefaler du fra ditt sortement som LSP på gelcoat ?

mvh

ståle

Meg's Boat/RV Pure Wax.. uten tvil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive