Gå til innhold

Dekkvask - hvilket produkt?


East

Recommended Posts

Da ble det en liten orde hos autobahn BP.

Tester 1 L med Surfex HD og blander den ut. Er det 1:3 eller 1:10 som gjelder?

Fikk da også kjøpt meg en kladd med Bilt Hamber Auto Clay som jeg har hatt lyst til å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    5

  • East

    4

  • Mighty

    3

  • hmsilset

    3

Mest aktive i dette emnet

hmsilset

Her var det mange gode og raske svar. Ser da ut som jeg må utvide produktsortimentet ytterligere...BOMBE!

Du trenger ikke handle inn noe for å vaske dekk egentlig da ;) spyl dekka med høytrykk, kjør hjem igjen og spray på dekk klister.

Er ganske sikker på at det blir bra.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke handle inn noe for å vaske dekk egentlig da ;) spyl dekka med høytrykk, kjør hjem igjen og spray på dekk klister.

Er ganske sikker på at det blir bra.

jaja, må jo handle noe da...det er jo så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk klister.. e itj det sånn kjetting på sprayboks..va ikke problemet med di att dekkan blir veldig hard i gummien etter man har brukt det noen ganger.. Hørt di ikke va så heldig før gummien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sufex HD, Amazing roll off, Chemical Guys sticky wheel gel, P21s power gel funker alle fint på dekk og dekkbanen, fjerner bra med møkk.

Nå er dekkbanen vrien å vaske på samme måte som dekksider, men sprayer en på avfetting på dekk og ht vasker det du klarer etterpå så det merkbart bedre grep... Dekklister brukes bare i knipetak her, det rengjør ikke dekken men tilfører klister.. rene dekk griper bra, såfremt dekkene dine ikke er 6-7-8 år gamle og harde i gummien.. Har også sprayet avfetting her på dekkbanen og så kjørt i snøen etterpå med bra resultat, men hvor bra det er for dekkene i lengden vet jeg ikke... men funker det gjør det...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bør ikke bruke petroleumbaserte produkter på gummi. Alkalisk avfetting fungerer imidlertid meget bra! F.eks. Meguiars D108 Super Degreaser, Lahega No1 Wheelcleaner 46, Autosafe 648, Autosmart SW, G101 osv. Viktig å beardeide dekkene mekanisk med en børste sammen med avfettingen ;)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P21s/R222 Total Auto Wash er super godt. Og du skal ikke være bekymret hvis der kommer noget på lak eller lignenden:) Lidt dyrt, men du vil med sikkerhed elske det.

Venligst,

Ebbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

P21S sin er hverken noe bedre eller dårligere enn de andre nevnte her.. Samt at den er vesentlig dyrere. Surfex HD, Grime Reaper og Amazing Roll Off er jo beregnet til å bruke på lakk de også, så man trenger heller ikke være redd for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall viktig å få gjort rent dekkene skikkelig før man legger på ny "dressing". Da sitter den mye bedre og varer lenger :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Surfex er vel en av de mest harmløse avfettingene man finner. Den er vannbasert og inneholder ikke løsemidler :) Har du luktet på noen av de andre? ;)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg syntes ikke Surfex er så ille jeg da - har pumpa på lakken ting som har lukta ellevehundre ganger verre en Surfex ja. Men nå er jeg en type som synes bensin lukter godt da....

edit: og nei (før morro-banden slår til igjen) - jeg sniffer ikke bensin :)

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...