Gå til innhold

Dekkvask - hvilket produkt?


East

Recommended Posts

I disse vintertider er det jo lurt å vaske dekkene godt for å få bedre grep og forlenge holdbarheten på dekkene.

Hvilket produkt funker best til dette?

Kan man f.eks bruke Prickbort? Har kun denne avfettingen i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    5

  • East

    4

  • Mighty

    3

  • hmsilset

    3

Mest aktive i dette emnet

hmsilset

prickbort skal funke bra det :) Også kan du kjøpe sånn dekk klister som er på mange bensinstasjoner.Er det jevnt kaldt så skal

det holde en stund i følge en jeg kjenner som bruker å spraye dekkene kun med sånn klister.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor heldig Prickbort er for gummien i dekkene?

Men vet iallefall at både CG Grime Reaper og Bilt-Hamber Surfex HD er gode saker til dekkene.

Jeg prøvde flere omganger med prickbort på dekka, men det tok ikke nok syns jeg, så jeg endte opp med å kjøpe en sprayboks på shell som er beregnet til formålet, husker ikke navnet men boksen var gullfarga og teksen var DANSK!! Funka iallefall mye bedre..default_smile.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Aftenposten en stund tilbake var det en syk J@#el som skreiv en artikkel "En Zalo, takk!"(som ble tatt opp til diskusjon her inne) Der kom det fram at Zalo var fint å bruke på dekk, veit ikke om noen her har testa det enda?

Endret av Lexis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ARO(Amazing Roll Off) og Prickbort til dekkvask.

Syntes ARO er hakket bedre enn Prickbort til formålet.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ARO(Amazing Roll Off) og Prickbort til dekkvask.

Syntes ARO er hakket bedre enn Prickbort til formålet.

Skulle akkurat til å skrive det samme, kjapp du Morten ;)

www.blankbil.no

Bilpleie til hyggelige priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker P21`s power gel eller surfex HD 1:3 på dekk, kan være lurt å av og til vaske over dekkbanen på vinteren da denne har en tendens til å bli veldig glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Surfex HD mye bedre enn Grime Reaper da jeg synes den tar mye mer. Selvsagt brukt ren da... Prickbort tar også mye, men Surfex HD er favoritten her hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Grime Reaper 1/3 her, holder i massevis. Har gått over med både ARO og Surfex etterpå for å se om de fikk ut noe mer, men det var så og si nada..

Adios: Brukte du Grime Reaper ren eller blandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at det var ren, men begynner å lure litt...

Men uansett, Grime Reaper koster 120kr for 0,45liter og 425kr for 3,8liter. Surfex HD ligger på 99kr for 0,5liter og 390kr for 5liter. Begge kan blandes ut etter bruk, så jeg heller mot Surfex HD som dekkvask ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det jeg skulle frem til først og fremst er at det et ikke noe poeng i bruke det rent når du får like god renseeffekt ved å blande det ut, samt at jo mindre kjemikalier man bruker på dekk jo bedre holder dekkene seg, men det regner jeg med at du visste ;)

For min del må folk gjerne vaske dekkene sine med grønnsåpe om det fungerer for dem.. Bruker forøvrig ofte KCL Micro Royal 1/5 på dekkene og møkka fosser av der.. Koster forøvrig 259,- minus rab for 5l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Surfex HD her. Tar veldig godt i 1:10 eller svakere så er veldig økonomisk å bruke også. Dessuten er det et allsidig produkt som kan brukes til så godt som all rengjøring av eksteriør, motor, felger, hjulbuer, dørkarmer osv osv.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...