Gå til innhold

Sjekk Ut Denne :)


kris1986

Recommended Posts

  • Admins

Oi se der, ser ut som Autoglym SRP er å anbefale når man skal gjøre ting for hånd ;)

Trur nok Autoglym er litt undervurdert av mange her på forumet, da de har veldig mange gode produkter. Skal selv kjøpe inn Autoglym HD Wax da den har imponert meg etter hva jeg har sett av bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Sjekk ut denne show and shine tråden av Marc, og se hva han skriver.

"Most people from the show seem to use Autoglym or Mequiars and i did not see anything straying from this..(Apart from the winner of an Award in the Autoglym show and shine which use jetseal 109 ) I really dont know what everybody thinks of HD wax but i wasnt impressed with the cars wearing it at all... The best car for me as said had chem guys on it which i found hilarious"

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Dave kommenterer SRP:

these were mainly filled, but as an option by hand for defect work, SRP is hard ignore.

Altså, SRP er den beste filleren.

Det er vel ikke akkurat overraskende at de fleste polishene som faktisk fjerner riper og er uten filler kom dårligst ut i testen.

Hadde han gått over med Top Inspection, hadde nok resultatet vært et annet.

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Dave kommenterer SRP:

these were mainly filled, but as an option by hand for defect work, SRP is hard ignore.

Altså, SRP er den beste filleren.

Det er vel ikke akkurat overraskende at de fleste polishene som faktisk fjerner riper og er uten filler kom dårligst ut i testen.

Hadde han gått over med Top Inspection, hadde nok resultatet vært et annet.

Er jo greit å ta med hele teksten han skriver da.

"Out of all the products tested, this one achieved the best defect removal - even deeper swirls were mostly dealt with... these were mainly filled, but as an option by hand for defect work, SRP is hard ignore. Excellent results from an underrated product, left a nice glossy finish too!"

Han skriver jo at den tok de dype ripene også selv om de i hovedak ble fylt igjen, så Autoglym SRP er ikke bare en filler.

Skal man fjerne riper helt kan man jo gå over med Autoglym Paint Renovator som ikke inneholder noe filler som blir mer som Meguiars ScratchX.

Jeg har ikke noe problem med å anbefale Autoglym til folk som skal polere for hånd. Da man får greit resultat, her selv testet Meguiars ScratchX, og ble ikke noe imponert. Meguiar's 3 stegs forbrukerserie er heller ikke noe særlig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Enig.. anbefaler gjerne Autoglym til "vanlige" folk. Tar man SRP og ett eller to lag med EGP, så synes jeg det blir over middels bra, men bruker det jo ikke sjøl.. Mirror glaze er mitt hjerte kjær :) synes jeg får sykt mye for pengene.. Slenger noen ut noen bilder av kjærra etter jeg spyla den, og kjørte hjem. 21 2.0 er FANTASTISK! Gleder meg til jeg får victoria voksen jeg har kjøpt (den røde), den skal vist være helt rå på mørke biler ;)

DSC00653.jpg

DSC00657.jpg

hahahahaha :P

DSC00656.jpg

Storfornøyd... fått mye skryt av bilen nå, så gleder meg sykt til victorian :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Victora Concours er på vei til meg også! :)

Da blir vi nok greit fornøyde :) fra cyc eller? den på 21'n... ahh.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Victoria er smooth på mørke biler ja, den virker som holder bra også, EVOn beader like voldsomt etter 5 vask....og er like blank..

men......legg på flere lag av den (3 er bra) den ser bare bedre og bedre ut etterhvert som lagene legges på..tørk over bilen med iskaldt vann mellom lagene, det funka kanon...ta også ett og ett panel om gangen, jeg testet med å legge på hele bilen for så å tørke av, og det tok nooooooe tid ja...gjøres ikke igjen..samt, GLED dere til lukta av den..mmmm

Den svetter også litt i sola, så det kan være en ide å sette bilen noen timer i sol etter det siste laget og så tørke lett over emd en bløt Microfiber, men vær obs på støv ol som havner på bilen da...

Autoglym er ikke noe dårlige saker det, har aldri vært tvil om det, men benytter det ikke lenger selv...Duragloss er mitt hjerte nærmest, etterfulgt av Meguiars og Chem Guys...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir vi nok greit fornøyde :) fra cyc eller? den på 21'n... ahh.... ;)

Pirex skulle skaffe sa han, 6oz krukka :)

Victoria er smooth på mørke biler ja, den virker som holder bra også, EVOn beader like voldsomt etter 5 vask....og er like blank..

men......legg på flere lag av den (3 er bra) den ser bare bedre og bedre ut etterhvert som lagene legges på..tørk over bilen med iskaldt vann mellom lagene, det funka kanon...ta også ett og ett panel om gangen, jeg testet med å legge på hele bilen for så å tørke av, og det tok nooooooe tid ja...gjøres ikke igjen..samt, GLED dere til lukta av den..mmmm

Den svetter også litt i sola, så det kan være en ide å sette bilen noen timer i sol etter det siste laget og så tørke lett over emd en bløt Microfiber, men vær obs på støv ol som havner på bilen da...

Autoglym er ikke noe dårlige saker det, har aldri vært tvil om det, men benytter det ikke lenger selv...Duragloss er mitt hjerte nærmest, etterfulgt av Meguiars og Chem Guys...

Har aldri testa det å legge flere layere før, så det blir noe nytt :)

Hvordan ser det ut når carnaubaen svetter egentlig? Det har jeg aldri opplevd før..

Ingen Menzerna i hjertet ditt da?

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Pirex skulle skaffe sa han, 6oz krukka :)

Oki! så den ikke på sia hans se.. men fra cyc går det ganske så kjapt likevell! oppskrift har vi fått også, så det er fint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Jo glemte Menzerna der ja....har vel strengt tatt litt vel mye nære hjertet etterhvert...he he

Det "syntes" ikke så godt når den svetter, men du merker det noe når du drar MFn over lakken etter 1 til 2 timer da føles ikke lakken så glatt...er vel det eneste du merker...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...