Gå til innhold

2001 Volvo V70 (23 og 24 Januar)


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Da er det helg, og jeg har plukket ut nok en bil å kose meg med.Skal støvesuge innvendig og diverse småtteri i kveld, så den er halveis

klar for maskinpolering i morgen, helst tidlig på dagen.Har ikke avtalt å ta den innvendig, men vil gjøre litt siden det har en del å si for førsteinntrykket ;) Det har ikke vært utført lakk korrigering på den før, og har fått info på forumet her om at det er en ganske hard lakk.Det er bra siden det er 2-3 uker til jeg har DA maskin, så slipper å være veldig redd for å få hologrammer.

Eneste jeg lurer på foreløpig er hvilke pads og polerings/rubbing jeg bør bruke. Legger ut ett bilde av hva jeg har å velge i.Er ikke så mye, men jeg har sikkert noe som duger. Jeg har Scholl S03-S30 og S40.

Er jetseal-109 like bra som Duragloss 111 på å skjule småriper? Bare i tilfelle jeg ikke kommer til helt på ripene oppunder dørhåndtakene.

Skal prøve å gnikke en god del der for hånd om ikke minste padene slipper til, men tror det går :)

001-8.jpg

Og ett par av bilen

(ps, det som ser blankt ut er mest salt og dritt.Har ingen aning om hvordan lakken er enda, men skal visst være

en god del riper, men tror ikke det er noen dype)

001-7.jpg

002-6.jpg

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på med S03 og S40 du :) Når det gjelder jetseal så skjuler den ingenting, det er en ren sealer. Riper under og i dørhåndtakene skal gå greit å ta for hånd. Du må nok regne med minst en full dag med polering skal du gjøre det skikkelig :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Gå på med S03 og S40 du :) Jetseal skjuler ingenting, det er en ren sealer :) Riper under og i dørhåndtakene skal gå greit å ta for hånd.

Topp :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til det å skjule riper mener ihvertfall jeg at alt som fysisk fester seg til lakken av voks/sealer fyller/skjuler litt selv om produktet ikke er fullt av "fyllere".

Og jeg kan nesten garantere deg at bilen har en del dype riper hvis den aldri har fått lakkbehandling tidligerer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta s03 på en gul foam pad og gni frem og tilbake i 1-2 min. inne dørhandtakene. Godt med press. Det gjør underverker!!

beklager å bryte inn her men ,

bra tips Petter , den skal jeg huske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ta s03 på en gul foam pad og gni frem og tilbake i 1-2 min. inne dørhandtakene. Godt med press. Det gjør underverker!!

Takk for godt tips :)

I forhold til det å skjule riper mener ihvertfall jeg at alt som fysisk fester seg til lakken av voks/sealer fyller/skjuler litt selv om produktet ikke er fullt av "fyllere".

Og jeg kan nesten garantere deg at bilen har en del dype riper hvis den aldri har fått lakkbehandling tidligerer ;)

Den hadde nok minst 5 dype riper ja, men ikke mye ellers.Plasten på bakfanger er verre.Mye skjolder, så må blande sterkere grime

reaper i morgen. Prøvde forsiktig med børste inni rillene på grillen, men den aluminiumsfarga grillen ble jo bare mørkere :blink:

Min første feil, men er ingen krise.Var mørke områder fra før.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Da er det på tide å komme seg i gang :) Skal vaske,støvesuge, ta en pause i motsetning til forrige helg også maskinpolere hele dagen og kvelden tenker jeg ;) Søndag blir kosedag med lakkforseglere og vokser på alt som kan voksest.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Sånn, da er bilen støvesuga,polert all plast innvendig,clayet osv.Tørket den, så nå skal den stå i 2 timer før maskering og

en god del timer maskinpolering.Film fra etter vask til sluttresultat kommer søndags kveld.Gikk med mye avfetning før jeg kunne claye.

Selv-vaskehallen var det dårlig trykk i systemet, så gikk med noen ekstra tiere :rolleyes:

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

kommer dete update her snart eller...

Joda, gikk bittelitt bedre enn første bilen jeg polerte dette :) Her er en fort film fra etter vask til etter duragloss111,black pearl og shield voks :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ett lite tips er å legge padsene med velcro'n ned, blir fort mye dritt og møkk som legger seg i de når de ligger med skummet ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ett lite tips er å legge padsene med velcro'n ned, blir fort mye dritt og møkk som legger seg i de når de ligger med skummet ned..

Jeg la det sånn, men etter at jeg var ferdig.Skal vaskes alt sammen i dag.

Så ut som det var litt mer enn bare 5 dype riper men bra ble det :D

Ingen ordentlige korrigeringsbilder (f.eks 50/50) av lakken?

med dype riper mener jeg inn på grunninga ;) Sorry, jeg har ikke skikkelig kamera.Men gjør så godt jeg kan.

Artig med film av resultatet, ikke kun bilder, det burde du fortsette med! :)

Ellers,så veldig bra ut det der, blankt og fint :)

Ja, jeg skal fortsette med film :) Takk! Blankt ble det jo :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

001-8.jpg

Ikke for å krangle, men dette ser veldig ubrukt ut.. Det samme gjelder når du er ferdig, det kan fort sette seg noe i porene på paden og du kan lage mer ugang en du er klar over.. Og det tar tid å rette opp igjen. Det samme gjelder microfiber, de suger også til seg stein, fliser o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med dype riper mener jeg inn på grunninga ;) Sorry, jeg har ikke skikkelig kamera.Men gjør så godt jeg kan.

Da er vi enige ;) men når jeg sier dype riper eller RDS (random deep scratches) tenker jeg på de som er dypere enn swirls men ikke så dyp at de ikke lar seg fjerne (f.eks de som går ned til grunningen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Da er vi enige ;) men når jeg sier dype riper eller RDS (random deep scratches) tenker jeg på de som er dypere enn swirls men ikke så dyp at de ikke lar seg fjerne (f.eks de som går ned til grunningen).

Jeg jobba over hele bilen med s03 og holdt på over hele bilen så lakken var god og varm :) Jeg vil ikke holde på flere pass uten lakkdybdemåler siden jeg er fersking med maskin ;) Men igjen fikk jeg bort over halvparten av ripene, altså swirls. Jobber så og si gratis til jeg får til ting bedre, så jeg vet de kommer tilbake når de vet arbeidet bak.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...