Gå til innhold

Fjerning av vaskeriper for hånd


Akkarbelling

Recommended Posts

Akkarbelling

Noen som har gode tips om fjerning av vaskeriper for hånd? Har en rød 07 mod Volvo C30 som er full av vaskeriper. Har prøvd å polere panseret med Swissvax Cleaner Fluid Medium og Cleaner Fluid Regular. Resultatet ble bedre enn utgangspunktet, men er fortsatt en god del riper igjen som vises godt. Burde jeg eventuelt prøve Cleaner Fluid Strong? Eller Meguiars SwirlX? Har ikke tilgang til, eller erfaring med bruk av poleringsmaskin.

Har lyst til å få fjernet mest mulig av vaskeripene da bilen ikke ser ut i lakken.

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Hvis du sier hvor du bor så kan helt sikkert noen hjelpe deg med roterende :)

Jeg bor i Tromsø, nærmere bestemt på Kvaløysletta! Jeg skal se senere om jeg får tatt noen bilder av vaskeripene og lagt ut.

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert å kanskje kjøbe deg en DA maskin? Mulig å starte med en billig maskin fra Biltema. Eller som jeg,.kjøpte denne fra England hos CYC.

Og hvis du investerer i en DA ville jeg ha anbefalt deg å kjøpe Meguiars Ultimate Compound, brukte selv denne her i begynnelsen med DA maskin og du får tatt mye vaskeriper og swirls med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan se langt etter det og fjerne de for hånd.Eneste som hjelper er maskin.Dessverre.

Eneste du oppnår når du jobber for hånd er og fylle ripene slik at de ikke viser så godt.Noe reduduksjon kan du få,men minimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Takker for svar. Har planer om å teste ut den maskinen fra Biltema. Kan man bruke Swissvax Cleaner Fluid med da-maskin? Eller kreves det roterende? Godt mulig jeg investerer i den Meguiars polishen og tester den ut med Biltema maskinen.

Ripene ble riktignok redusert ved bruk av Cleaner Fluid Medium, men er fortsatt mye igjen. Har foresten Swissvax Mirage som jeg har tenkt å vokse med etter poleringen.

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig kjent med de Cleaner Fluid, vet bare at den vanlige kan påføres med hånd og skal man påføre med maskin bruker man Pro utgaven.

Kan også anbefale Meg´s pad´sene og alt dette fåes hos www.Godkjemi.com

Kommer et godt stykke på vei med den komboen :)

Endret av iDuddits
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Er ikke så veldig kjent med de Cleaner Fluid, vet bare at den vanlige kan påføres med hånd og skal man påføre med maskin bruker man Pro utgaven.

Kan også anbefale Meg´s pad´sene og alt dette fåes hos www.Godkjemi.com

Kommer et godt stykke på vei med den komboen :)

Meg's pad'ene passer til Biltema maskinen? Skal kjøpe den og se om jeg får til å polere med maskin. Hvis det funker greit investerer jeg i en bedre maskin etterhvert.

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nei det vil ikke passe på den 2 hoderen iallefall som jeg en gang testet.

Hadde jeg vært deg hadde jeg investert i f.eks den Das-6 maskinen jeg viste deg, da den ikke koster mange kronene og gjør en veldig god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Hmm, nei det vil ikke passe på den 2 hoderen iallefall som jeg en gang testet.

Hadde jeg vært deg hadde jeg investert i f.eks den Das-6 maskinen jeg viste deg, da den ikke koster mange kronene og gjør en veldig god jobb.

Da tror jeg at jeg satser på den maskinen heller. Mener at jeg har adapter fra engelsk til norsk stikk liggende. Har vært på utkikk etter en rimelig DA maskin i Norge, men har ikke funnet så mye annet enn Biltema sin. Takker så mye for tipset!

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Swissvax CF kan fint legges på med en DA maskin og bløt pad...

Skal du fjerne riper uten maskin er Meguiars ScratchX et bra alternativ, regn med en del jobb, du må over panele flere ganger for å få det bra, uansett så er scratchX en grei sak å ha liggende, så ikke npe problëm å shoppe den også og ha de i skapet om du ikke bruker den på bilen, Meguiars ScratcX 2 kan også brukes sammen med en DA maskin, da kutter den helt greit også....

Biltema sin med 2 hoder er helt ok den også, men skal du ha noe som er mer trøkk i så må du oppover på skalaen (flex, megs g220 etc)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Swissvax CF kan fint legges på med en DA maskin og bløt pad...

Skal du fjerne riper uten maskin er Meguiars ScratchX et bra alternativ, regn med en del jobb, du må over panele flere ganger for å få det bra, uansett så er scratchX en grei sak å ha liggende, så ikke npe problëm å shoppe den også og ha de i skapet om du ikke bruker den på bilen, Meguiars ScratcX 2 kan også brukes sammen med en DA maskin, da kutter den helt greit også....

Biltema sin med 2 hoder er helt ok den også, men skal du ha noe som er mer trøkk i så må du oppover på skalaen (flex, megs g220 etc)

Mange takk for tips:)!

Funker det greit å legge ett lag av Swissvax Mirage på toppen når man har polert med Meguiars Ultimate Compound? Har aldri polert med noe annet enn vanlig grønn Turtle Wax, så har egentlig lite peiling på dette med voks/polering.

Endret av Akkarbelling

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Anbefalere en runde med Swissvax Cleaner fluid før Mirage, ultimate compound legger nok ikke igjen voldsomt mye, men det skader hverken glansen eller voksen med en CF runde først ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Anbefalere en runde med Swissvax Cleaner fluid før Mirage, ultimate compound legger nok ikke igjen voldsomt mye, men det skader hverken glansen eller voksen med en CF runde først ;)

Okey, da satser jeg på det! Har aldri prøvd en skikkelig voks før, så gleder meg til å se hvordan bilen blir utseende med Swissvax

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja bare å poste opp bilder av gliset ditt etterpå ;) og da mener jeg ikke smilet du vil ha... :lol:

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

ja bare å poste opp bilder av gliset ditt etterpå ;) og da mener jeg ikke smilet du vil ha... :lol:

Skal gjøre det B) Skal investere i DA-maskin etterhvert, men skal se til helgen hvor mye av ripene jeg klarer å fjerne med CF medium

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Akkarbelling :)

Hvis du ønsker,så kan vi godt prøve oss en runde med roterende maskin, da jeg har Flex, og scholl. Hvis det er aktuelt, er det bare å ta kontakt :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur nok ikkje eg ville bruk ultimate compound og så cleaner fluid, eg har opplevd at eg får masse små riper av den, og matte felter når eg bruker den for hånd, dette er da med meguiars pads for hånd. Schratch x 2.0 er å anbefala, funker mykje bedre;)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...