Gå til innhold

Finnes det spesialverktøy for å få ut overflødig produkt?


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Tenkte over det på jobb i natt, og jeg som nybegynner irriterte meg over at når jeg har maskinpolert feks en skjerm og nesten ingenting er igjen på lakken så spruter det ut fra paden om jeg traff ei glipe mellom dører eller maskeringstape.Altså var det mye nesten ubrukt produkt igjen i paden . Finnes det et enkelt verktøy for å få ut produkt,eller gjør jeg det bare helt feil om det ligger mye i paden???

Legger meg nå, men regner med gode svar når jeg er online igjen ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr somregel at du har for mye produkt i utgangspungtet.

om det er saab'n som du tok du tenker på så brukte du MYE produkt..

3-4 "erter" på padden holder til ei 40cm/40cm rute.. ca.. det varierer litt hele tiden, men dette kommer du fort inn i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd, synes den er god til dette her. Har det kommet en nyere versjon/erstatter?

Nope..

det meste av børster og tilbehør fra Meguiar's er utgått, de få tingene som er igjen er de jeg ligger inne med... tror ikke det er noen flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble selv overrasket over hvor lite stoff som faktisk skal på pad`en......

noen har sagt "less is more" og det er helt rett......

jeg ble selv overrasket over hvor lite stoff som faktisk skal på pad`en......

noen har sagt "less is more" og det er helt rett......

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Til trådstarter: Når du polerer skal du ikke se mye produkt på lakken, det holder at du ser en "oljefilm" der du har kjørt med puten. Du kjenner når det blir for lite, lugging ol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Tusen takk for alle svar :) Skal skaffe meg ei av de børstene etterhvert. Ja, jeg brukte veldig mye på den saaben posan.

Men jeg kunne ikke annet, siden det var med roterende og veldig myk lakk.Bestillt DA, så jeg slipper sånt mere :)

Jeg lurte på dette fordi jeg kom på en oppfinnelse i natt,hehe.Men siden jeg jobber på en plastfabrikk, så vet jeg at det

vil koste mange hundretusener å bygge former til å lage det..Ville isåfall bestått av 2 deler.Ett lokk til å sette oppå en liten bøtte.

Presser paden ned mot lokket som har form sånn at det overflødige produktet blir presset ned i 2 kanaler

og havner nedi bøtta.Kanalene er formet perfekt for ikke skade paden selv med hardt press.Etterpå er det bare å ta av

lokket, og bruke av det en har pressa ut :) Hele greia ville vært bare 10 cm høy og diameter nok til alle pader å¨markedet.

kom på nå at bøtte delen måtte hatt ett håndtak, siden alt er veldig lett og ville blitt med rundt hvist ikke.

Vel, jeg likte oppfinnelsen min,hehe. Men siden det skal så lite produkt til, så er det like greit å ikke tenke på det mere.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får du den for ca 70.- levert i postkassen. Har handlet her før, å de er seriøse. Det står "more than 10 awailable"

http://cgi.ebay.co.uk/Meguiars-Triple-Duty-Car-Interior-Air-Vent-Detail-Brush_W0QQitemZ400009696393QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5d226f9489

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar :) Skal skaffe meg ei av de børstene etterhvert. Ja, jeg brukte veldig mye på den saaben posan.

Men jeg kunne ikke annet, siden det var med roterende og veldig myk lakk.Bestillt DA, så jeg slipper sånt mere :)

Jeg bruker som regel en børste + rens i en bøtte vann etter annenhvert panel omtrent :)

Men som de andre sier, det er ingen vits å bruke så mye produkt. Jeg bruker kanskje 2 dråper om gangen på paden. Hvis du sitter og sliter med hologrammer så kan det lønne seg å bruke litt mer produkt under finishingen, men det er ingen vits å starte opp med masse produkt fordi man tror at bilen kanskje har myk lakk. Det kan man endre på under veis. Du ødelegger ingenting om du bruker mindre produkt selv om du har myk lakk.

Jeg tror nok det var det folk mente når du fikk den anbefalingen. At du kan bruke ekstra mye polish HVIS du får problemer, ikke i utgangspunktet :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x2 på denne. På min egen Saab klinte jeg til med #105 med en gang - normal mengde produkt. Bittelitt hologrammer med ull, så minimalt med cut-pad at jeg måtte vri og vrenge meg i umulige vinkler for å se det. Med #105 på polish-pad var det ikke hologrammer.

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...