Gå til innhold

ONR Optimum No Rinse i Norge


dan_ce

Recommended Posts

Hei!

Mitt første emne! Dessverre et spørsmål...

Er det mulig å få tak i ONR i Norge lengre? Jeg hadde forstått at Ketil hadde det i sin nettbutikk men nå finner jeg ikke det hos ham. Tips? Råd ved kjøp fra utlandet?

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Han skal fortsatt ha det. Er vel bare tomt for øyeblikket..

ONRS

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har brukt denne som vanlig såpe? Synspunkter?

Har bare brukt den som claylube selv

Bruker den endel til vanlig vask uten å skylle etterpå, veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den ikke som claylube, bare til vask. Det er jo det den er hovedsaklig ment å brukes til :) funker gull synes jeg. Men ser du litt utover vårt lille forum og land så finner du vanvittig mange flere erfaringer, og 99% er veldig fornøyd. Det er gjort drøssevis av tester på onr, og det er ingenting som tyder på at det riper noe mer enn en hvilken som helst annen vask, selv om det kan virke skummelt til å begynne med :) kjekk til garasjevask om vinteren i allefall :)

Bruker den endel til vanlig vask uten å skylle etterpå, veldig fornøyd.

Hva med å tørke? :) meningen er jo at man vasker et panel om gangen, og så tørker ettersom. 8 liter holder i lange baner til en bil da man ikke skal dra masse vann på bilen. Skal ikke bli bløtt under bilen.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den ikke som claylube, bare til vask. Det er jo det den er hovedsaklig ment å brukes til :) funker gull synes jeg. Men ser du litt utover vårt lille forum og land så finner du vanvittig mange flere erfaringer, og 99% er veldig fornøyd. Det er gjort drøssevis av tester på onr, og det er ingenting som tyder på at det riper noe mer enn en hvilken som helst annen vask, selv om det kan virke skummelt til å begynne med :) kjekk til garasjevask om vinteren i allefall :)

Hva med å tørke? :) meningen er jo at man vasker et panel om gangen, og så tørker ettersom. 8 liter holder i lange baner til en bil da man ikke skal dra masse vann på bilen. Skal ikke bli bløtt under bilen.

Tørker selvfølgelig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner. Bare lurte ettersom jeg har sett noen som ikke verken tørker eller skyller etter onr :) at man ikke skyller ligger jo i navnet "no rinse" :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner. Bare lurte ettersom jeg har sett noen som ikke verken tørker eller skyller etter onr :) at man ikke skyller ligger jo i navnet "no rinse" :)

Min metode er å spraye på ONR i svak blanding først, for å "løse opp møkka". Mens denne virker finner jeg frem bøtter og Zymol Svamp eller lignende, pluss noen vanlinge MF. Så vasker jeg ett og ett panel i gangen på vanlig måte med ONR, og tørker over med ren MF etterpå. Funker bra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk aldri forsøkt å vaske med ONR før, men nå har jeg handla inn nok til å vaske hele bilparken til Oslo Taxi i ett år her så da må jeg vel få ut finger'n og teste.. må jo være perfekt nå på vinter'n :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr dere å bruke ONR på vinterskitten bil (salt, asfalt og alle andre morosaker som fester seg)? Hva med å bruke avfetting ala Prickbort først? Det er vel kanskje en fordel å bruke 2 bøtter, en med ONR og en for å skylle vaskevotten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Tørr dere å bruke ONR på vinterskitten bil (salt, asfalt og alle andre morosaker som fester seg)? Hva med å bruke avfetting ala Prickbort først? Det er vel kanskje en fordel å bruke 2 bøtter, en med ONR og en for å skylle vaskevotten

Funker fint med ONR på sånn dritt. Sprut på og la den virke litt før du bruker mitt, evt. sprute på mer.

Prøv ONR på hjulbuer, den løser opp MYE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Onr er laget for å løse opp møkk uten forbehandling, har sett det brukt på ganske jævlige biler uten prob. Løser opp bremsestøv veldig lett også :)

Bruker man avfetting el annet først så er jo mye av poenget borte. Hele saken med onr er jo at du ikke trenger vann, utenom det som er i bøtta :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten konvertert til bare ONR vask, men på denne tiden av året synes jeg det er greit å avfette og dra av det værste med HT i selvvasken først. Går mye raskere på denne måten (slipper å skifte skylle-vannet) og føler det er sikrere. Selv om jeg ikke har registrert noen vaskeriper føles det liksom veldig feil å dra svampen over for mye møkk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten konvertert til bare ONR vask, men på denne tiden av året synes jeg det er greit å avfette og dra av det værste med HT i selvvasken først. Går mye raskere på denne måten (slipper å skifte skylle-vannet) og føler det er sikrere. Selv om jeg ikke har registrert noen vaskeriper føles det liksom veldig feil å dra svampen over for mye møkk ;)

Samme her, tror nok det er det lureste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Noen som vet om Optimum No Rinse er snill mot voksen?

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Ja, det er den:-) Enkelt og greit..

Takker for raskt svar:-)

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den legger igjen endel beskyttelse. Noe som er en fordel hvis du ikke har noe særlig beskyttelse, men en bakdel hvis du f.eks har nylagt voks ettersom beading og sheeting etter onr er langt dårligere enn etter en voks. Når "laget" er slitt bort er voksen tilbake.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...