Gå til innhold

Kestrel SIM180


olaskips

Recommended Posts

Hei, eg har nå tenkt å ta steget til roterande maskin til våren, og lurer fælt påkva eg skal kjøpa meg, er student, og vil sjølvsagt ha den billigast mulig, så eg bestiller nok fra england.

Har sett litt på kestrel sim 180 maskinen som dei selger på både clean your car og shinearama, og lurer på om noken har erfaringar med denne? Flex/metabo og liknande er uaktuelt pga pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå regner jeg med at SIM180 har en Engelsk strømkontakt, ergo, du trenger en omformer for å få den til å passa inn her. Nå vet jeg ikke hva en slik koster, men kanskje rundt 300-500 på CO eller Biltema?

Okei, først og fremst, maskinen koster i underkant av 700,-. S-A skal ha under 100,- i frakt, vet ikke hva CYC tar. Stor sjanse for at det blir toll og momsgebyrer i tillegg, så rundt 200 i moms. Da er vi oppe i en tusenlapp. Så skal sikkert staten ha gebyrer for å robbe deg enda mer. Regn med et par hundre extra her.

Så kommer en omformer i tillegg, noe som vil si at vi er oppe i 1500,- ferdig levert på døren.

Hva om det blir feil på denne? Elektronikk er ting som kan ryke etter 1 dag,eller 10 år, eller kanskje hundre år.

Så hvorfor ikke kjøpe en Hitachimaskin til like over 2000,-. Eller spare enda litt mer, og kjøpe Makita eller metabo? Det ville jeg ha gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omformer: 59 spenn på Clasern ;)

TOTAL TO PAY: £ 71.45, det er inkl frakt. når man legger til moms, toll og omformer så havner det på rett oppunder 1000lappen.. :)

*Hvis du virkelig skal skvise krona så koster det ca 300kr for en best tools-maskin, den er svak men funker helt greit som begynermaskin, holdbarheten tør jeg ikke si så mye om da jeg har den som backup bare..

Endret av Lexis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

England har vel gått over til 230V etterhvert? Iallefall er så og si alt av el. verktøy å få som 230V der borte....

Ja, men det er kontaktene dems som ser føkka ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.. hvorfor gjøre det så vanskelig? Kjøp en norsk jorda plugg for 20kr, klipp av den engelske og sett på den norske. Tar max 10 min, selv om man er "mindre begavet" med elektronikk. Trenger ingen omformer eller annet tull.

Kestrel maskinene går vel for å ha ganske god kvalitet etter det jeg har lest på engelsk forum. Prisen kommer på akkurat det som står pluss 25% mva og en hundrelapp i tollbehandling.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, oki, ser ut som dette er ein oki maskin, eg har ein svart audi a4 1998 modell, og har ganske så hard lakk for å sei det mildt, tenkte eg skulle bestilla alt fra shinearama utenom bakplate+ litt forskjellige pads.

Til nå har eg dette på listen:

Kestrel SIM180 Variable Speed Rotary Polisher (single)

Meguiar's Soft Buff 2.0 Foam Finishing Pad * 2

Meguiar's Professional Wool Heavy Cutting Pad

Lake Country CCS Flat Yellow Cutting Pad * 2

Menzerna Power Gloss PO S100 (1L)

Menzerna Final Finish PO 85 RE 5 (1L)

Så bestiller eg nok litt fleire pads og bakplate fra ein norsk nettbutikk.

Det eg trenger utenom er vel maskeringsteip og Ipa?

Trur egentlig eg kje langt med det eg har på listen, ein ting midt i mellom dei to polermidlene blir nok også bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...