Gå til innhold

hva kan jeg evt. kreve?


posan

Recommended Posts

Heisann, vannet i kjelleren her jeg leier frøs i kulda som var..

jeg mista kun kaldt vann på kjøkkenet, jeg hadde varmt og kaldt vann på badet og kun varmtvann på kjøkkenet..

dette er jo noe drit da man må stå med oppvaskkosten og gå "langt" for å hente vann..

er det noen av dere som vet om jeg kan betale mindre husleie nestegang? :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, vannet i kjelleren her jeg leier frøs i kulda som var..

jeg mista kun kaldt vann på kjøkkenet, jeg hadde varmt og kaldt vann på badet og kun varmtvann på kjøkkenet..

dette er jo noe drit da man må stå med oppvaskkosten og gå "langt" for å hente vann..

er det noen av dere som vet om jeg kan betale mindre husleie nestegang? :D:P

Det du burde krevd var at han kom og tinte vannet.. for slik du forklarer det virker det som om det var noe han kunne klart med en enkel hårføner ;)

Hadde derimot vannet vært borte i hele leiligheten, hadda det vært straks verre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, vannet i kjelleren her jeg leier frøs i kulda som var..

jeg mista kun kaldt vann på kjøkkenet, jeg hadde varmt og kaldt vann på badet og kun varmtvann på kjøkkenet..

dette er jo noe drit da man må stå med oppvaskkosten og gå "langt" for å hente vann..

er det noen av dere som vet om jeg kan betale mindre husleie nestegang? :D:P

Det kan du helt sikkert prøve på, men om det er en god ide er jeg ikke like sikker på - med mindre utleier foreslår kompensasjon selv.

Mitt utgangspunkt er at jeg antar dette skyldes bygningsmessige feil/mangler og at det ikke skyldes at du ikke har tilført tilstrekkelig oppvarming i berørte rom/deler av hus.

Jeg tror du har mest å hente på å ha en grei og konstruktiv dialog med utleier, og i stedet for å kreve avslag så kan

du heller si at du håper at det blir ryddet opp i det som gjorde at vannet frøs - slik at det ikke skjer igjen.

Du har her en gylden mulighet til å vise deg som en solid og raus person som er ute etter konstruktive og varige løsninger og på den måten bidra til å sikre at du får leie så lenge du ønsker.

Rent juridisk tviler jeg på at du en spesielt sterk sak, alt mens det hele virker ganske bagatellmessig og ingenting du eier har blitt skadet.

Hvis dette er noe som har skjedd-og blitt påtalt flere ganger før så stiller naturligvis saken seg annerledes.

Likeså vil jeg anbefale deg å unngå negativt ladede ord som "kreve" dette kan i mange tilfeller virke som en rød klut

på andre mennesker.

mvh

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du burde krevd var at han kom og tinte vannet.. for slik du forklarer det virker det som om det var noe han kunne klart med en enkel hårføner ;)

Hadde derimot vannet vært borte i hele leiligheten, hadda det vært straks verre....

han kom 3 dager etter jeg ringte han med en rørlegger som ikke skjønte noe, og de satte på en varmeovn i kjelleren, 4-5 dager etterpå fikk jeg vann igjen.. :)

Mitt utgangspunkt er at jeg antar dette skyldes bygningsmessige feil/mangler og at det ikke skyldes at du ikke har tilført tilstrekkelig oppvarming i berørte rom/deler av hus.

vi er 8 stykker som deler ett stort hus på fire leiligheter og en felles kjeller, det er 4boder nede og ett vaskerom laget for den ene leiligheten.

men men, da parkerer jeg heller bare der jeg vil fra nå av.. :P er en 70år gammel grinebiter som eier dette stedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han kom 3 dager etter jeg ringte han med en rørlegger som ikke skjønte noe, og de satte på en varmeovn i kjelleren, 4-5 dager etterpå fikk jeg vann igjen.. :)

vi er 8 stykker som deler ett stort hus på fire leiligheter og en felles kjeller, det er 4boder nede og ett vaskerom laget for den ene leiligheten.

men men, da parkerer jeg heller bare der jeg vil fra nå av.. :P er en 70år gammel grinebiter som eier dette stedet..

Er kjelleren et sted du leier, eller er dette et område du ikke normalt sett har tilgang til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er 8 stykker som deler ett stort hus på fire leiligheter og en felles kjeller, det er 4boder nede og ett vaskerom laget for den ene leiligheten.

men men, da parkerer jeg heller bare der jeg vil fra nå av.. :P er en 70år gammel grinebiter som eier dette stedet..

Hehe...da er saken enkel

Det er dere som leier som har ansvaret for å varme opp rommene dere leier slik at det ikke fryser.

- huseier er pliktig til å fremskaffe ovner til formålet.

Jeg ville parkert fint den saken der - for hvis det er oppstått skade på noe bygningsmessig kan det være at

huseier kan legge skylden på dere som leietagere for manglende frostsikring av rom.

Men okkesom - du har vel lært noe om det å ha hus i kulde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...