Gå til innhold

Honda CRV


Lexgtturbo

Recommended Posts

Lexgtturbo

No er det lenge siden sist eg har lagt ut en show and shine tråd, og dette er en gammel jobb, eg har bare aldri fått somlet til å lage en tråd om den. Bilen er en Honda CRV, og allerede før vask var det godt synlig at det ventet endel arbeid mtp korrigering.

Produktliste&Utstyrsliste:

2x Bøtte med gritguard

Foam Lance

CG Grime Reaper

CG CW&G

CG Sticky gel wheel & rim cleaner

E-Z Wheel Brush

Wool Mitt

CG Mircle Dryer

Foam Lance

Scholl S03+

S30

Blå og Orange Scholl pads str M og S

CG Vertuabond

MG 21

Før vask:

SL386137-1.jpg

SL386141-1.jpg

SL386144-1.jpg

Jøss her var det flott:

SL386148-1.jpg

SL386164-1.jpg

Felgene fikk smake CG Sticky-long-name, som felgrensen er omdøpt til lokalt her i landet :P Etter det ble Bilen ble så Foamet med en blanding av CG CWG og CG Grime reaper, og deretter vasket med wool mitt fra Scandicshine og en sterk blanding CG CWG. Så bar det inn i garasjen for Clay, tørk og inspeksjon.

SL386171-2.jpg

SL386174-2.jpg

SL386175-2.jpg

SL386211-1.jpg

SL386212-1.jpg

SL386218-1.jpg

SL386236-1.jpg

Og så noen 5050s for de som liker det :) (Alle 5050s er kun etter S03+)

SL386183-2.jpg

SL386199-1.jpg

SL386227-1.jpg

SL386229-1.jpg

Etter S30:

SL386201-1.jpg

SL386214-1.jpg

SL386217-1.jpg

Ferdig og klar for LSP.

SL386237-1.jpg

SL386238-1.jpg

SL386240-1.jpg

MG 21 ble valget på denne bilen ettersom at flasken har samlet støv lenge nok, pluss at den hadde god tid til å herde skikkelig før den skulle ut og trille.

Morgenen etter var det tid for resultatet :)

SL386246-1.jpg

SL386247-1.jpg

SL386250-1.jpg

SL386253-1.jpg

SL386254-1.jpg

SL386261-1.jpg

SL386258-1.jpg

SL386260-1.jpg

Og Dett var dett egentlig, takk for at dere har tatt dere tid til å se igjennom tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si annet enn at den bilen, eller lakken har fått nytt liv :) Fantastisk turnover:)

Hvordan gjør du det under dørhåndtaket?

Fikk ikke med meg teksten i begynnelsen og begynte etterhvert å lure på hvor fanken det var blitt sommer i dette landet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

det ble så blankt atte:)

hvordan ble det bak håndtaket?

Takker :)

Hehe det glemte eg å ta bilde av, DOH!, men det ble mye bedre etter å ha gnidd S03+ for hånd en god stund og deretter en gang med CG Vertuabond. Noe av ripene er der fortsatt men en legger ikke så lett merke til de lenger.

Så ut som en ny bil etterpå... Meget bra jobbet... :thumbs:

Takk for det :)

Ser bra ut dette, CRV'er trenger løøv de også :P

Fikk ikke grillen no pleie?(f.eks. plastfornyer) :huh:

Takker :)

Nei det gjorde den ikke da eg fikk beskjed om at det var kun lakken som skulle gjøres noe med... Dessverre

Kan ikke si annet enn at den bilen, eller lakken har fått nytt liv :) Fantastisk turnover:)

Hvordan gjør du det under dørhåndtaket?

Fikk ikke med meg teksten i begynnelsen og begynte etterhvert å lure på hvor fanken det var blitt sommer i dette landet :D

Takk for det :)

Lengter etter sommer no ja, under dørhåndtaket bruker eg S03+ for hånd og gnir til eg ikke orker mer, så er det CG vertuabond... som eg ser at eg har glemt å sette på produklisten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reine RDS-helvete det der så det ut som.. og hvordan i alle dager klarer man å lage så inn i hampen med monster-swirls? Jif skurekrem på stålull??

Men det kan jo være morsomt å jobbe med slikt, og denne ble jo kjempebra :)

Myk lakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Reine RDS-helvete det der så det ut som.. og hvordan i alle dager klarer man å lage så inn i hampen med monster-swirls? Jif skurekrem på stålull??

Men det kan jo være morsomt å jobbe med slikt, og denne ble jo kjempebra :)

Myk lakk?

Takker :)

Neida denne er vasket med svamp og i børstevask, og lakken var av en eller merkelig grunn medium hardhet på, noe eg vil kalle en positiv overaskelse :)

Sånne jobber er artig ja, det blir så sykt stor forskjell før og etter korrigering når lakken er såpass sleten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Tja, litt over middels som vanlig dette Jurgius Von Der Lusterknekke..

Strøkent som alltid, og gledelig overraskelse når man holder på at lakken ikke er myk default_smile.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Strøkent dette Lex ...

minner meg om at det snart er sommer også de bildene der :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Pent stykke arbeid... :thumbup:

Deilig å se noen "skinnende" biler i deilig sol igjen. Lengter enda mer etter sommer nå.

Takk skal du ha Lex...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble blankt og fint dette her :thumbs:

Holder det med kun s03+ i dørhåndtakene (før vertua bond). Gjorde det samme med BMWen min og syns det ble liiiitt matt. Konkluderte med at jeg skulle nok gått over med s40 etterpå :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Tja, litt over middels som vanlig dette Jurgius Von Der Lusterknekke..

Strøkent som alltid, og gledelig overraskelse når man holder på at lakken ikke er myk default_smile.png

Takker Mr B, medium og hard lakk er gull å jobbe med, og når en møter medium lakk på en japsebil då stiger humøret betraktelig :)

Flott jobb Lex...Det ble et nydelig resultat B)

Trengte den produktlista, og ikke minst info om lakk - har en maken en på jobblista mi

hilsen ståle :)

Takker, Du kan vel egentlig bare se frem til den jobben da lakken er relativt lett å korrigere, og den får ikke holos for lett, Ihvertfall ikke på denne CRVen.

Strøkent dette Lex ...

minner meg om at det snart er sommer også de bildene der :)

Takker for kommentaren, Tror det er mangen her inne som gleder seg til det blir varmere i været og alt det hvite på bakken forsvinner sporløst ...

fin fin jobb

Jo takk for det :)

Dette ble kjempebra! Morro å se forvandlingen og fargeskifte på denne! :) Blir innspirert av slike jobber :)

Takker :) Syntes alltid det er kjekt med jobber på biler som har et gråaktig slør av riper i klarlakken eg :) De gir jo tross alt størst forandring i på før og etter bilder.

FIn-fin jobb dette her. :D

Ser det er mange som lurer på dørhåndtakene.

Holder det med håndpolering på disse ?

Ser jo veldig bra ut :D

Takk skal du ha :)

Det med dørhåndtakene som gjorde at eg var ikke hadde tid til å fjerne selve håndtakene under denne jobben, og då er det bare en ting igjen som kommer til bakom der og det er hånden, og ved å bruke såpass grov compound som S03+ gjør at en får korrigert en god del for hånd

Pent stykke arbeid... :thumbup:

Deilig å se noen "skinnende" biler i deilig sol igjen. Lengter enda mer etter sommer nå.

Takk skal du ha Lex...

Takker, Men eg vet ikke helt om eg skal tolke den siste setningen som noe positivt eller en drapstrussel grunnet påminnelse om at sommeren er noe som eksisterer langt frem i tid :P hehe

Den biffen fiksa du veldig bra! :D

Lengter etter det været den ble shinet i...

Takk for det, Lengter ikke alle her etter sommeren då?

Super jobb Jørgen!!!

Supre før og etter bilder. Liker dette

Takk for det Petter:) Ang bildene så var eg litt misfornøyd med noen de pga at damen hadde stukket av med speilreflekskameraet, og dermed ble det et billig kompaktkamera som måtte brukes under denne jobben

Og av en eller annen merkelig grunn har innlegget "Flere smilefjes enn forumet tillater" hehe, så ikke ta det om negativt om det mangler en smiley i noen svarene... Eg setter like stor pris på alle kommentarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble råblankt dette gitt! :) Husker du hvor mye tid du brukte på denne? Jeg har en lik en på vent selv. Håper det er medium lakk på den også :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...