Gå til innhold

scholl cutting pad 85mm


trogha

Recommended Posts

I jula ble det såvidt tid til å prøve nyinnkjøpte spot padsa fra scholl, så jeg fant fram noen riper og skrammer på bakluka som skulle duge til testing..

Pad 1: etter et par pass begynte den å spise seg selv....det var plenty med produkt og ingen kanter/profiler bare flatt panel....siden det var korrigering brukte jeg selvfølgelig en del press men det skal den vel tåle..?

Her får kanskje tvilen komme pad`n til gode....

DSC_0245-1.jpg

Pad 2: passelig irritert (på meg selv?) etter pad 1 går jeg igang med nr.2..... påfører produkt og setter den på lakken og fyrer igang maskinen, så går det 5 sekunder før pad`n plutselig tar av og flyver avgårde på egenhånd.... F#¤ i helv%¤%& der gikk den lille bakplata igjen tenker jeg...men neida..etter 5 sekunders bruk løsner f¤n meg limet til borrelåsen på pad`n og bakplata som er nødreparert med kontaktlim er like hel....

DSC_0246-1.jpg

Passelig oppgitt setter jeg på den gode gamle spot pad`n fra würth som er 2 år gammel og så god som ny etter mange timers bruk..

<_<

Noen andre med lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner til at cutting paddene går i oppløsning ja, men aldri vært borti noe så ille som det her..

lugga det veldig når du dreiv på? :/

ingen lugging og som sagt godt med produkt på pad...med den første pad`n sa det bare "poff" og så manglet det en del skum....har ødelagt flere padder mot kanter og profiler men har aldri opplevd noe i nærheten av det her...

De orange putene er like hel og ser absolutt ikke brukt ut etter første test på bakluka :)

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ikke at jeg ikke tror at du har gjort det, men greit å spørre: Bakluka var clayet og gjort klar til polering?

Jeg har også opplevd at skummet har gått istykker på de blå da skummet er porøst som Ketil sier, men det er etter 5-6 ganger.. Jeg har fortsatt de første Schollpadene jeg kjøpte og bruker de fortsatt..

Ang den siste så kan jo det være en produksjonsfeil, ser nesten ut som at de har glemt å lime den.. Du har ikke vasket de? Produserer ikke Scholl for Wurth egentlig eller blander jeg med noe annet nå?

Ketil rydder ihvertfall opp etter seg :)

Men hvorfor ventet du såpass lenge før du spurte egentlig? Hadde det vært meg så hadde jeg spurt med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Min ble også veldig fort ødelagt, men trodde egentlig det var meg det også... HAr uansett nye Uber pads nå som jeg ikke har testet så mye enda, men de virker mer solide i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirex: klart jeg kan, det hadde vært supert :)

Den gule fra scholl kommer vel ikke i liten versjon snart kanskje? synes den var veldig fin å jobbe med :)

Bernhard: luka var clayet med siste rest av grønn riccardo og ONR + at jeg hadde slipt lett over noen dype rds med p3000. (noe som skulle vise seg å være alt for fint :rolleyes: ) De var helt ny og aldri vasket..

Hvorfor jeg ventet så lenge med å spørre?....tja godt spørsmål egentlig, har hatt mye å gjøre også er det vel litt sløvskap...har forsåvidt flere produkter som jeg er misfornøyd med som jeg ikke har "luftet" for å høre andres erfaringer med, men det kommer vel etterhvert :P Men denne tråden var igrunn for å høre om det var noen andre som har lignende erfaringer, ikke fordi jeg føler meg lurt å vil ha pengene tilbake, da hadde jeg sendt mail til butikken (som uansett ordner opp som alltid :thumbs: )

:)

Kris: vanskelig å ta livet av cyclo-pad`s ja, men disse er vel spesifikt laget for å tåle de snodige belastningene man får av en DA maskin?

Alle pad`s i den størrelsen burde vært like solid som cyclo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Hvis du vil ha noen som er like solide som cyclo, så er uber sine fine! Men husk at cyclo og uber er 4", Scholl sine er litt mindre.

Skal sjekke om de har kommet i gul, da de tåler nok litt mer ja!

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha noen som er like solide som cyclo, så er uber sine fine! Men husk at cyclo og uber er 4", Scholl sine er litt mindre.

Skal sjekke om de har kommet i gul, da de tåler nok litt mer ja!

Likte best scholl sine pga størrelsen, så hvis gul er/blir tilgjengelig i small hadde jo det vært knall :D

Men kan det være at jeg har hatt for mye produkt slik at det har klumpet seg og ødelagt pad`n?

Ser at den som limet løsnet på også ble litt "rufsete" etter bare noen pass...

Hadde liksom ikke lyst å sende de tilbake hvis det faktisk var selvforskyldt, men jeg har jo faktisk gjort dette ganske mange ganger før uten å ha sett noe lignende...og det er egentlig litt frustrerende :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med scholl padsa er også relativt dårlig. Fikk brukt de to ganger før borrelåsen på baksiden løsnet, dårlig kvalitet på dem synes jeg da dette skulle være av de nye "forbedrede" utgavene.

Jeg synes iallefall über og sonus paddene er bedre og bruke og mye mye mye mer solide.

Det er iallefall min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produserer ikke Scholl for Wurth egentlig eller blander jeg med noe annet nå?

Er ihvertfall stor forskjell på scholl og würth sine små blå cuttingpad`s.....du tenkte kanskje på Menzerna-würth? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gjøre mye med Uber pads hvis man har en solid tapetkniv :)

Sett paden på maskinen, og kjør den på ca 1000rpm.. Så er det bare å sette kniven på øversiden av padden der man vil den skal kuttes, så skjer resten av seg selv :)

Eventuell forming av kant og slikt skjer med p80 sandpapir, og det kan være greit å "refine" skummet med p150 eller noe slikt.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Man kan gjøre mye med Uber pads hvis man har en solid tapetkniv :)

Sett paden på maskinen, og kjør den på ca 1000rpm.. Så er det bare å sette kniven på øversiden av padden der man vil den skal kuttes, så skjer resten av seg selv :)

Eventuell forming av kant og slikt skjer med p80 sandpapir, og det kan være greit å "refine" skummet med p150 eller noe slikt.

Been there done that! ;)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond: Hadde selv samme problemet på mine blå, samt en kompis sine blå, helt flate paneler, clayer, og rengjort, og begge gikk i oppløsning. De andre tålte veldig mye mer misshandling, og overlever fint enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gjøre mye med Uber pads hvis man har en solid tapetkniv :)

Sett paden på maskinen, og kjør den på ca 1000rpm.. Så er det bare å sette kniven på øversiden av padden der man vil den skal kuttes, så skjer resten av seg selv :)

Eventuell forming av kant og slikt skjer med p80 sandpapir, og det kan være greit å "refine" skummet med p150 eller noe slikt.

Über pad`s og tapetkniv er jo egentlig en god ide ;)

Trond: Hadde selv samme problemet på mine blå, samt en kompis sine blå, helt flate paneler, clayer, og rengjort, og begge gikk i oppløsning. De andre tålte veldig mye mer misshandling, og overlever fint enda.

Notert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Über pad`s og tapetkniv er jo egentlig en god ide ;)

Jeg blir litt skeptisk når jeg hører 1000rpm og tapetkniv!! Vær i så tilfelle veldig forsiktig og hold hardt.... Selv har jeg brukt 120/240 papir og det gjorde virkelig susen på no-time..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt skeptisk når jeg hører 1000rpm og tapetkniv!! Vær i så tilfelle veldig forsiktig og hold hardt.... Selv har jeg brukt 120/240 papir og det gjorde virkelig susen på no-time..

Er nok sikkert ikke helt ufarlig nei......kanskje best å starte med det minst aggressive først :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...