Gå til innhold

fjerning av dekaler?


Solhaug

Recommended Posts

har litt dekaler på bilen min,anbefaler dere att jeg fjerner dem med tanke på maskinpolering med DA maskin?vil det bli bedre resultat uten dekaler?

Har også lest meg fram til att min svarte 07 avensis lakk er myk i og med att de fleste andre nyere toyotaer har myk lakk,har jeg gjort det riktige med DA maskin?.Slik jeg har forstått det er DA maskin en safe maskin,tar litt lengre tid å polere bilen,men det er lettere å få ett bra resultat på myk lakk?vanskeligere å gjøre feil med DA?

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nesten umulig og gjøre noe galt med DA.Når du kommer til de merkene kan du "lette på trykket" på maskina for og ikke rive kantene.

Angående mye lakk er det bare Da som duger har jeg erfart.Roterende lager du fort kjøremerker og annen møkk som du må fjerne igjen.Vil tro ett par runder med scholl s30 eller noe i den duren vil gjøre underverk med bilen din.

Ser ikke noe grunn til og fjerne merken dine om du ikke skal det.Koster da litt med nye.

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjern dem? mye penere uten, og mindre å kjøre borti ved polering... *personal opinion*

var det jeg lurte litt på også,nå som jeg forhåpentligvis klarer i gi bilen min skikkelig behandling vil den kanskje se mye cleanere ut uten dekaler :)

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nesten umulig og gjøre noe galt med DA.Når du kommer til de merkene kan du "lette på trykket" på maskina for og ikke rive kantene.

Angående mye lakk er det bare Da som duger har jeg erfart.Roterende lager du fort kjøremerker og annen møkk som du må fjerne igjen.Vil tro ett par runder med scholl s30 eller noe i den duren vil gjøre underverk med bilen din.

Ser ikke noe grunn til og fjerne merken dine om du ikke skal det.Koster da litt med nye.

fint å høre att jeg gjør det rette med å gå til anskaffelse av DA maskin,blir helt nervøs av å tenke på att noe blir gjor feil slik att noe blir "ødelagt"..når man er nybegynner som meg kan det vel hende att jeg lager meg mer arbeid med roterende,?

Er det firmabil?hvis ikke få de av ;)

trodde det var firmabil.

neida,ikke firmabil,kjøpte bilen av en fyr i drammen som hadde en heller gedigen stereomontasje,så han ble sponsa,men det er jo ikke jeg så da blir dekaler fjernet,med hårføner da,varme merkene i kantene så slipper dem?

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.hårføner til de blir varme og slipper i et hjørne.Erfaring sier at ta vekk limet mens det er litt varmt med citrusspray.Da forsvinner det fortere og du slipper og gni.

Husk bilder da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.hårføner til de blir varme og slipper i et hjørne.Erfaring sier at ta vekk limet mens det er litt varmt med citrusspray.Da forsvinner det fortere og du slipper og gni.

Husk bilder da ;)

jepp tror jeg fjerner dem imorgen om jeg ikke blir pappa inatt:)bilder blir tatt ja,jeg liker bilder:)

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke varm for hardt ellers slipper limet. Da blir det mye mer jobb med å fjerne dekoren. Etter å ha jobbet helger og ferier på lokal reklamesjappe fra jeg var 12 til jeg var 17 så har jeg fjernet myyyyyye dekor fra biler :)

3M GPAC er konge på limrester, samme er "plasterfjerner" som du kjøper på apoteket (i "hine hårde dager" brukte jeg rein isopropanol - når man fjerner dekor fra en smekkfull buss blir man relativt "fin i toppen", det kan jeg love deg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke varm for hardt ellers slipper limet. Da blir det mye mer jobb med å fjerne dekoren. Etter å ha jobbet helger og ferier på lokal reklamesjappe fra jeg var 12 til jeg var 17 så har jeg fjernet myyyyyye dekor fra biler :)

3M GPAC er konge på limrester, samme er "plasterfjerner" som du kjøper på apoteket (i "hine hårde dager" brukte jeg rein isopropanol - når man fjerner dekor fra en smekkfull buss blir man relativt "fin i toppen", det kan jeg love deg...)

tenkte bare å varme i kantene så dem slipper så begynner jeg bare å rive dem av,får kanskje med meg mer lim på dekalen om limet er kaldt?

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp tror jeg fjerner dem imorgen om jeg ikke blir pappa inatt:)bilder blir tatt ja,jeg liker bilder:)

whoo-hoo - lykke til :)

tenkte bare å varme i kantene så dem slipper så begynner jeg bare å rive dem av,får kanskje med meg mer lim på dekalen om limet er kaldt?

jevn varming i kantene der du begynner, så holder du jevn varme etterhvert som du drar av dekoren. Er dekalene kalde så sitter det igjen mer lim på lakken, og du risikerer at dekalene ryker og du skaper mer jobb for deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whoo-hoo - lykke til :)

jevn varming i kantene der du begynner, så holder du jevn varme etterhvert som du drar av dekoren. Er dekalene kalde så sitter det igjen mer lim på lakken, og du risikerer at dekalene ryker og du skaper mer jobb for deg selv

her skjønner jeg att jeg har med noen å gjøre som har gjort det før :D takk for veiledning,følh\ger den til punkt å prikke :D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...