Gå til innhold

Swissvax


Han5y

Recommended Posts

Ja, merkelig trådtittel, absolutt. Men jeg er ute etter den ALLER beste swissvax`en, og nå tenker du "Crystal rock" og "Devine". Men nei. Jeg nekter å legge i så mye penger i en voks, og CR er neppe 6 ganger bedre enn Shield, den beader, og holder neppe 6 ganger lengre, selv om prisen er deretter.

Som jeg sier, jeg er ute etter den beste swissvaxen til tja...en normal pris, da i mellom 1000-2000,-. Ser det finnes utallige typer, men hva gir mest for pengene, og hva slags fordeler har foreksempel:

- Shield

- Onyx

- Mirage

- Concorso

Ser de ligger fra 600,- til 1600,-, som er en "levelig" pris. Men hva er rett og slett forskjellene på de? Hva passer til hvilket bruk? Hva gir best look, og hva som holder lengst?

Edit: Oi, denne havnet veldig feil. Noen som kan flytte denne for meg? På forhånd,takk :)

Endret av Han5y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Most bang for the buck? Mirage eller concorso. Funker til 99% av alle farger.

Forskjellen? Enkelt sagt, innholdet av carnauba. Onyx 30%, Shield >40% + PTFE, Mirage >40% og Concorso ca. 50%.

Kjøp en av hver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sommer det er snakk vill jeg gått for concorso, men hvis det er til bruk nå på vinteren er vel kanskje shield et minst like bra valg ?

Mitt tips må derfor bli - kjøp en shield nå.........og la den inspirere deg til å kjøpe også en concorso når løvet begynner å bli grønt og det lokale musikkkorpset drar en rusten versjon av gammel jegermarsj mens de prøver å gå i takt

mvh

ståle :)

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

X2 ståle

Men også Onyx var overraskende god og gad bra med "bling for the buck" beading er det heller ikke noe å si på.

Langt over Petes53, vi la den på en bil til en kolega den blå S4 til Huse.S4 Jobb samt påporsche 993 men den har jeg ikke sett etterpå da den står pent lagret men så veldig bra ut den gangen...

Og den holder koken enda den. bilen var nyvasket i går og så veldig bra ut....

Men ville tro at Insignis er en god kandidat om du legger til 500kr. det ejg har sett av den har imponert meg.

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Har også fine opplevelser til Concorso, den har faktisk også reddet meg flere ganger. For der hvor de andre produktene mine ikke får opp glansen, smokker jeg på et lag, kanskje to med Concorso. Kunden er fra seg i ekstase! Holdbarhet er jeg veldig spent på selv, siden jeg begynte å tilby dette for kunde i starten av desember, uansett er resultatet en egen klasse for orgasme.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Kan også gå god for Concorso US! Utrolig god voks som virkelig gjør at lakken din får vannskrekk i tillegg til å se utrolig bra ut på de aller fleste biler :) Men på vinterstid er nok enten Shield eller Endurance veien å gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jo jeg helt fersk innen bilpleie..men alikevel må jeg få si att så mange penger som det blir brukt på bilpleie så er det vel ikke voksen som river deg av lasset,det er jo den siste finishen man er ute etter eller hva?.mener sselv att når man legger ned så mye tid å penger i bilpleie er det litt domt å spare på voksn,er jo siste hånd på verket?

Når det er sagt så er vel alle voksene fra swissvax bra(etter hva jeg har lest)så du blir vel neppe skuffa om du ikke kjøper divine :D er jo samtidig stas å ha en skikkelig voks i samlingen..du bruker den jo ikke opp på en behandling heller..skjønner hva du mener i innlegget ditt,følte bare for å motargumentere litt :rolleyes:

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Word!

Det å kunne kjøre finishing polish på rett måte, er mye mer viktig for å oppnå maksimal glans!

Men noen vokstyper gir etter min mening dybde og glød, og det er helt rått :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer sommeren snart så hvis du vil spare litt penger og ha en kjempe voks kjøper du concorso til sommeren og heller en billigere vinter voks om man ikke kan kjøpe shield med en gang. Disse er gode til vinter : Megs Mirror glaze #16 eller Collinite Nr. 915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...