Gå til innhold

Sticky - Hva ønsker du?


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Bra med eget hall of fame underform så vi slipper 2 sider med sticky ja. Bar forslag!!

Men her bør man vel ikke kunne poste selv? Men admin eller mod må flytte trådene dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Bra med eget hall of fame underform så vi slipper 2 sider med sticky ja. Bar forslag!!

Men her bør man vel ikke kunne poste selv? Men admin eller mod må flytte trådene dit?

Nei, det må bli som du sier til slutt Petter. Dette er sikkert noe som Dennis fikser enkelt når han oppretter det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins
truhaa

def i løpet at 2010 i alle fall... :D

Kommer nok snart ....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Tommy's Mercedes C240

Dette er vel en av de største inspirasjonstrådene på forumet her syns jeg. Helt vannvittig resultat, og noen av de sykeste 50-50 bildene jeg har sett noensinne i både innland som i utland. Den er en sann inspirasjon i mine øyne. Jeg kan sette meg ned å se denne tråden i gang i uka og være like klar for å gå ut i garasjen etterpå som første gang jeg så den.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Bra med eget hall of fame underform så vi slipper 2 sider med sticky ja. Bar forslag!!

Men her bør man vel ikke kunne poste selv? Men admin eller mod må flytte trådene dit?

Planen var at vi oppretter et egent emne som vi kaller Hall of fame, som så settes som sticky på toppen i Show and Shine kategorien. Så lager vi en liste der med linker til hall of fame trådene i en fin oversiktlig post :)

Synes det blir mest enkelt og ryddig på den måten, er en stor fordel å slippe å flytte selve tråden i et nytt underfora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Da vil man måtte flytte hele tråden ut av hoved kategorien Show & Shine og inn i underforumet. og drive å flytte hele tråder fram og tilbake mellom kategorier er ikke optimalt. Og når det for det meste er snakk om statisk innhold som ikke blir endret på, men skal ligge som en liste er det helt unødvendig å opprette et egent underforum for det. Er i de fleste forum helt vanlig praksis å gjøre det på den måten jeg nevnte tidligere i denne tråden. Iallefall på de fleste forumene jeg er på.

Det blir mer oversiktlig og man slipper å opprette og administrere et underfora som ikke er "aktivt" med tanke på at medlemmer kan poste innhold.

Er også mye lettere å finne for nye medlemmer. Når man går inn på selve kategorien så ser man poster med viktig info, eller innhold som man bør se på toppen som ligger i kategorien man er inne på. Er også lettere å standardisere det på hele forumet hvis det er viktig info, tråder som er viktig for den kategorien osv. så ligger det på toppen av den aktuelle kategorien.

Jeg ser ingen større fordeler med å opprette et underforum, bare for det meste ulemper. Så prøver å holde underfora til et minimum, spes når det gjelder en kategori som ikke blir brukt til annet enn bare en liste.

Hva er grunnen til at dere mener at det bør være et underforum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Skulle det ikke bare være linkene som skulle legges inn der?

Min personlige mening er at det blir tøffere med ett eget underfora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Da vil man måtte flytte hele tråden ut av hoved kategorien Show & Shine og inn i underforumet. og drive å flytte hele tråder fram og tilbake mellom kategorier er ikke optimalt. Og når det for det meste er snakk om statisk innhold som ikke blir endret på, men skal ligge som en liste er det helt unødvendig å opprette et egent underforum for det. Er i de fleste forum helt vanlig praksis å gjøre det på den måten jeg nevnte tidligere i denne tråden. Iallefall på de fleste forumene jeg er på.

Det blir mer oversiktlig og man slipper å opprette og administrere et underfora som ikke er "aktivt" med tanke på at medlemmer kan poste innhold.

Er også mye lettere å finne for nye medlemmer. Når man går inn på selve kategorien så ser man poster med viktig info, eller innhold som man bør se på toppen som ligger i kategorien man er inne på. Er også lettere å standardisere det på hele forumet hvis det er viktig info, tråder som er viktig for den kategorien osv. så ligger det på toppen av den aktuelle kategorien.

Jeg ser ingen større fordeler med å opprette et underforum, bare for det meste ulemper. Så prøver å holde underfora til et minimum, spes når det gjelder en kategori som ikke blir brukt til annet enn bare en liste.

Hva er grunnen til at dere mener at det bør være et underforum?

Jeg mener at det er mere oversiktlig med et underforum med trådene istedenfor en sticky topic. Jeg vil nok sjekke et underforum mer enn jeg vil sjekke en tråd for å se om det har kommet noen nye jobber som er verdig hall of fame. Og vil tro de fleste vil syntes at et eget underforum som heter "Hall of fame" er mer verdt enn å ha en egen tråd med samlet linker til alle jobbene.

Hvis det er et så stort problem, eller mye jobb å flytte en tråd dit, så kan jeg gjerne bistå med hjelp til det. Den tiden det ville tatt meg, mener jeg er verdt det, da et underforum vil stå høyere enn én enkel tråd med alle linkene. Man kan sette en person til å ha dette ansvaret, men ikke noe annet?

Det enkle er ofte det beste, men ser ikke alltid like bra ut. Men igjen, det er vel bare en bagatell om detaljer? ;)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal være et problem, men har en følelse av at det snakkes/skrives litt forbi hverandre og at begrepene har litt betydning her også;-).

Flyttingen over til underforaet gjøres vel slik som poster ellers flyttes her inne. Det må jo selvsagt ikke være slik at man kan opprette ny tråd i "Hall of fame," men at vi (admin/mod) som allerede i dag flytter på tråder, gjør denne jobben tenker nå jeg. Dvs når folket mener at en tråd burde være Hall of Fame-materiale, ja så flytter vi den over så fremt den er bra nok. Det må selvsagt være åpent for alle å poste i tråder som ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Og jeg regner med at lista blir lagt høyt i forhold til hvilke tråder som skal inn der. Og da begrenser det seg kanskje til å flytte en tråd i måneden, kan fort bli flere på sommertid da det begynner å bli dyktige mennesker her. Men uansett ikke flytting 5 tråder om dagen, men kanskje 2-3 i måneden.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Problemet er at hele tråden blir da flyttet til det underforumet, så den vil da ikke lengre ligge under Show & Shine som før, blir ikke bare en link. Det går fort å flytte en tråd, men ser helst at show and shine trådene blir liggende der de er nå og heller linker til de fra et emne som er satt som sticky på toppen av kategorien.

Blir mer oversiktlig, man kan legge til en kommentar eller litt ekstra info bak linken. Har man et underfora med hver emne i vil man ikke kunne gjøre det, og det vil fort bli en uoversiktlig smørje med poster. Vil man endre navn og beskrivelse på dem må man da endre selve navnet på hele posten. og så vil man helst også sortere litt og det blir, feks eksteriør, interiør, våtslip osv. med et underfora vil vi da måtte lage enda flere underfora under der igjen for at det skulle ha blitt sånn noenlunde lettere å finne fram til noe spesifikk. Men blir da veldig mye trykking igjen :P (Er heller ikke mulig å lage underforum under underforum mener jeg å huske)

Er ikke alle show and shine trådene som har en beskrivende topic, noen har ikke noe beskrivelse under. Så kan fort bli vanskelig å se hva akkurat det emnet egentlig handler om før man har trykket seg inn på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Problemet er at hele tråden blir da flyttet til det underforumet, så den vil da ikke lengre ligge under Show & Shine som før, blir ikke bare en link. Det går fort å flytte en tråd, men ser helst at show and shine trådene blir liggende der de er nå og heller linker til de fra et emne som er satt som sticky på toppen av kategorien.

Blir mer oversiktlig, man kan legge til en kommentar eller litt ekstra info bak linken. Har man et underfora med hver emne i vil man ikke kunne gjøre det, og det vil fort bli en uoversiktlig smørje med poster. Vil man endre navn og beskrivelse på dem må man da endre selve navnet på hele posten. og så vil man helst også sortere litt og det blir, feks eksteriør, interiør, våtslip osv. med et underfora vil vi da måtte lage enda flere underfora under der igjen for at det skulle ha blitt sånn noenlunde lettere å finne fram til noe spesifikk. Men blir da veldig mye trykking igjen :P

Er ikke alle show and shine trådene som har en beskrivende topic, noen har ikke noe beskrivelse under. Så kan fort bli vanskelig å se hva akkurat det emnet egentlig handler om før man har trykket seg inn på den.

1. Jeg ser poenget ditt, og hvorfor.

2. Jeg tror ikke det vil bli mye jobb å flytte 2-3 tråder maks i måneden hvis lista blir lagt så høyt som den bør for Hall of fame.

3. Jeg syns ikke det bør deles opp i eksteriør, interiør, felger, våtslip osv. Da tråden bør være grundig jevnt over bra. Selvfølgelig da for det kunden har ønsker om. Om kunden ikke ønsker en interiørjobb, så kan ikke personen trekkes for og ikke ha gjort en interiørjobb.

Jeg mener at kategorisering hører hjemme i en sticky med diverse guider. Om en tråd ikke har skikkelig topic, eller ikke bedre enn en ok writeup, er den da verdig til hall of fame? Syns ikke moderatorer skal ta høyde for det, da lista bør ligge såpass høyt over hele linja at det er ikke bare å poste 50 bilder mer en stor forandring, men det finnes ikke snev av tekst til.

Hvis jeg f.eks. lager en tråd som jeg vil at folk skal like, og sette pris på, så tar jeg meg mer enn gjerne 2-3 timer foran skjermen for å skrive noe som fenger og er relatert til jobben.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Det er jo en Ok løsning som Dennis sier også, men da synes jeg at linkene bør få en tekst under seg og sider noe om hva som er gjort, bil, resultater(som selvfølgelig er rått siden det er en HOF).

F.eks:

På denne jobben har XxX gjort en 3 stegs polering, med fylling og våtslip av dype riper i frontfanger, samt rep av stensprut av panser.

Tråden inneholder en bra guide på rep av dype riper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...