Gå til innhold

Microfiber


kris1986

Recommended Posts

kris1986

Leste akkurat om Microfiber på ett annet forum nå. Jeg har Microfiber i tre forskjellige prisklasser. Det er jo flere generasjoner Microfiber, men trordere forksjellen på ett for 20 på rema1000 er så veldig anderledes enn ett fra cobra?

Jeg bruker de billige fra rema etc. til felger, dørkarmer o.l. De fra Claes i interiør, vinduer lakk osv.

Cobra bruker jeg når jeg polerer og vokser. Jeg tror ikke JEG merker noe forskjell hvis jeg går over voksen med ett fra clas eller ett fra meg's. Hva sier resten av folket her? merker jeg stor forksjell fra clas sin tre-pack til bil for 50 kr enn det jeg gjør fra en Microfiber fra megs for 250?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har ikke testet den fra claser, men billigere Microfiber er laget på en billigere måte, og da er ofte fibrene runde og ikke trekantede som i "bra" Microfiber, meg bekjent er splittingen av Microfiber fibre en kostbar ting, noe som gjør dyr Microfiber dyr.

Runde fibre ruller smuss ol under seg, splittede fibre (trekant) løfter møkka opp og inn i mfn, derfor skal bla ikke "billig" Microfiber benyttes på bilen eller generelt møkkete flater da den kan ripe.

Hvor lett det er å se dette aner jeg ikke, men "dum" som jeg er tar jeg det for gitt at den dyrere er av "rett" kvalitet og derfor noe jeg vil benytte på bilen.

Det er mange forskjellige typer Microfiber, og den benyttes ikke bare til Microfiber kluter men også i klær, så det er nok mange forskjellige produsenter og typer der ute.

De MFene jeg har som koster litt er merkbart bedre å benytte en billige saker, de som er midt i mellom er det noe variasjon på mht kvalitet og bruk..så du kan likegjerne blir overasket som skuffet,..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Takk for info! kommer med mye bra du.. hehe:)

Bruker bare "dyre" på bilen min selv. Men dyrt og dyrt. Kjøper jeg to bra Microfiber kluter til polering, så holder det synes jeg, og vi snakker ikke mer enn 200 kr, maks...

Men til dørkarmer og steder der det kan være olje, der er det billige som gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Å bruke billige Microfiber i dører, interiør osv gjør ingenting. Bare viktig å bruke skikkelige på lakk! Men dyrere holder gjerne lengre også. Så kanskje det ikke blir så dyrt i lengden ;)

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Var det jeg tenkte også..Leste på detailerworld eller hva det heter om Microfiber se. Og har lest litt at folk mener at billig er like bra.. men jeg bruker ikke en gulvmicrofiber fra lidl på en swisswax liksom... det henger ikke sammen:) men til deepcrystal til dørkarmene er det mer enn bra nok for meg :)

(det settet med tre stk. Microfiber fra clas bør dere prøve.. funker egentlig ganske bra! en til vinduer, interiør og en myk en til eksteriør..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bare hold deg unna vindus Microfiber fra rimi etc, den er for flat....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker bare den med lengst fier /løkker til og fjerne produkter utvendig på bilen.

et lite bilde av de jeg har, og som abselutt skulle vært på vask... man ser også godt fiberlengden på bildet..

CIMG2983.jpg

fra høyre mot venstre på bildet sees:

-Meguiars drying towel (nederst i hjørnet.)

-gul meguiars Microfiber, husker ikke navnet.

-gul Norwex klut, "kjøkken klut" like kort i fiberene som vindus kluten..

-grå norwex klut, de kaller den bilklut... skeptisk. men funker på vinduer. holder for dårlig på vann til og være en tørke klut. selges ikke over disk.

-blå turle wax klut, så godt som like myk som meguiars sin

-norwex vindus klut, tar de siste micro? dråpene og gjør at det ikke blir skolder.. helt flat, dvs ingen løkker med fibre..

- 3 siste er claas olson 3 pack..

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

DSC00622.jpg

De blåe som er inntil washmitt'ene er billige rema-greier.. Funker til møkkete steder som det ikke er like farlig med. Den grønne fra cobra er bra, men skulle vært litt større. Størrelsen som de mørkeblå fra clas er fine, olg de holder godt på vann. Tørka en bil med den når jeg glemte wm'en.. måtte "vri" opp en gang eller to, men tålig tørt ble det

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Ett spørsmål til i samme tråden. Hvis bilen var vaska på en mandag, og den har stått rolig til onsdag og den har fått støv på seg. Hvor skadelig er det å spyle bilen da, og tørke over bilen med Microfiber? da er jo det meste av støveet vekk, men ikke alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Er bilen polert opp er det ofte ikke så voldsomt problem, benytt ht vasker... personlig sveiver jeg over med såpe og vann også bare for sikkerthets skyld, men så trenger jeg snart hjelp også da....hehe

Noen mfs

wwogmicrofiber59.jpg

MFzoom3.jpg

MFzoom2.jpg

wwogmicrofiber32.jpg

Macro linse er morro...ho ho

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen polert opp er det ofte ikke så voldsomt problem, benytt ht vasker... personlig sveiver jeg over med såpe og vann også bare for sikkerthets skyld, men så trenger jeg snart hjelp også da....hehe

Macro linse er morro...ho ho

masse fin Microfiber der, jeg har også linser men de sitter på øyet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg synes faktisk de "store blå" Microfiber-klutene som er med i 50,-kittet til clas-ohlson er bedre en Meguiar's sine gule kluter. Synes forøvrig Cobra er litt oppskrytt/overpriset. (Ref. Vaffel-Microfiber til tørking) Sonus var hakket bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Jupp.. de er slett ikke så ille de klutene der! Kjøpte meg en pakke ekstra i går jeg :) skal prøve cobra mot den billige når jeg skal ta en bil, antagelig til helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Spylte over bilen nå på en selvvask-stajon, bare med vann, og tørket over bilen med blå Microfiber fra clas ohlson.. kluten ble ikke møkkete av støvet, og ikke noe lugging eller noe, så det ble nok ikke riper :) og den ble ren..

fikk ikke tatt bilde av effekten som 21 2.0 gir av vann, men det er fantastisk selv etter mange vask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torky papirtørk lugger ikke det heller, men jeg har sett hva det gjør med biler. Kan helt sikkert hende at det finnes billigere Microfiber som faktisk er bra, men jeg sjanser ikke på det. Jeg synes ikke det er spesielt dyrt med drøye 200,- for en 3-pk Microfiber jeg vet er bra, fra en produsent som innrømmer erstatningsplikt dersom noe skulle være galt med produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Torky lugger nei, men du merker jo på strukturen at den er grov.. det er jo omtrent sandkorn som bildemateriale i den :) fant foresten en veldig fin pakke på autogeek med Microfiber fra cobra som jeg skal kjøpe.. var ikke så dum pris heller! 3 forskjellige typer kluter med 4 stk av tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...