Gå til innhold

Hvordan forsvarer dere bilpleie?


Solhaug

Recommended Posts

igår bestilte jeg min første detailerpakke fra swissvax,å idag bestilte jeg en pakke fra scandicshine,kjenner jeg får ett snev av dårlig samvittighet...har brukt kanskje 7 lapper til nå,å listen min er ennda ikke komplett(det blir den vel kanskje aldri)hva sier dere hjemme(for dere som har familie)?kjenner jeg har problemer med å forsvare dette,ikke att min kjerring har gnagd på meg pga dette,men til ellers alle som lurer....jeg har ennda ikke fortalt det til noen att jeg har brukt så mye penger på noe som EGENTLIG ikke er nødvendig.

så nå venter jeg på deres historier,hva sier dere,jeg trenger en liten oppmuntring :lol:

Jeg kan jo ennda ikke kalle meg en detailer i dette selskapet fordi jeg ennda ikke har detaila en bil på DCN vis,så jeg håper jo til våren når jeg skal begynne att det blir verdt det.

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg fortjener det!

eller:

jeg tjener det inn igjen til sommeren ;)

ja,det var det da,tror ikke jeg kan ta på meg noen jobber,fordi jeg ikke garantere att det blir så bra att jeg kan ta betalt for det,tror nok ikke jeg får meg til å ta betalt for å ta bilen til en god venn,men det er jo dyre produkter så jeg bør vel kanskje ha betalt bare for dem da.

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

jeg har bare meg selv å bekymre meg for jeg da ;) Men å bruke noen tusen på å holde lakk og andre ting i god stand er

viktig.Det er ikke noe galt i å ta vare på bilen, så om du føler økonomien er grei, så er det helt rett å bruke noen tusenlapper på bilpleieprodukter :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tar vare på bilen blir verdien deretter når man skal selge den..

for ikke å snakke om tilfredsstillelsen ved å kjøre rundt i ren, detailed bil :)

Og selvfølgelig; ettersom du blir "dyktig" på bilpleie vil ganske mange spørre om du tar på deg jobber :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tar vare på bilen blir verdien deretter når man skal selge den..

for ikke å snakke om tilfredsstillelsen ved å kjøre rundt i ren, detailed bil :)

Og selvfølgelig; ettersom du blir "dyktig" på bilpleie vil ganske mange spørre om du tar på deg jobber :P

ja det stemmer vel det,det å kjøre rundt i en svært vedlikeholdt bil gir en meget høy tilfredsstillelse..fan att det er januar...

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipper å forsvare dette overfor min kone!

Må bare si at jeg har vært heldig med min kone (i motsetning til flere av dere andre her på forumet). Hun har interesse for bil, og synes det er kjekt å kjøre rundt i velstelt bil. Hun kjøper dyre kremer, sminke, har negler som må holdes, og da synes hun det er helt OK at jeg kjøper "kosmetikk" til bilene - og bruker tid på dem.

Hennes standarduttrykk når det gjelder bil er: "Felgene mine er ikke så fine nå". Da betyr det at hun ønsker at jeg skal vaske bilen hennes (...og det skjer ofte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipper å forsvare dette overfor min kone!

Må bare si at jeg har vært heldig med min kone (i motsetning til flere av dere andre her på forumet). Hun har interesse for bil, og synes det er kjekt å kjøre rundt i velstelt bil. Hun kjøper dyre kremer, sminke, har negler som må holdes, og da synes hun det er helt OK at jeg kjøper "kosmetikk" til bilene - og bruker tid på dem.

Hennes standarduttrykk når det gjelder bil er: "Felgene mine er ikke så fine nå". Da betyr det at hun ønsker at jeg skal vaske bilen hennes (...og det skjer ofte).

X2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke forsvare stort jeg heller, selv om dama sier at jeg har brukt nok på det... Holder prisene for meg sjøl, eller trekker fra litt:, så slipper jeg gnålet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Sjeldent noe problem her også. *Ho skal ha den reneste bilen hele tiden, og velger såper til vask og voks selv...

Har ikke noe problem med å si prisene heller. Har interessen begge her.

*Jeg bruker penger på dette, ho på klær og sko. Ikke billig det heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kone ser at det er kjekt at andre skryter av hvor pen bilen er hele tiden så hun liker innerst inne at jeg holder den slik , alle prisene får hun nok aldri greie på likevel.

Hun reagerer bare litt når jeg går amok og pakkene kommer hver annen dag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enkelt regnestykke:

Bil til 450.000,-

Bilpleie til 5-15.000,-

Tilsvarer 1.3% - 3,3% av bilens verdi.

Bare ved å vedlikeholde din egen bil så får man 20-30.000,- mer for bilen om 4-5 år (jeg tok bl.a. en A4 som fikk 18.000 mer i _innbyttepris_ etter at jeg fikk lagt lankene mine på den, og jeg regner ikke meg selv som spesielt dyktig.....)

Jeg hadde med min Verso (kjøpt ny nå i sommer) ned på Toyota her for ca seks uker siden - bilen så bedre ut enn den som stod inne i lokalet, og det ble bemerket av Toyota-folket...

Så blir det bemerket av f.eks dama du legger av 10-20.000,- på bilpleie så be din bedre halvdel om å handle alt av kosmetikk, såpe, godlukt, shampo, balsam, peelere, truser og annen "selvpleie" på Nille. Da blir det stille default_smile.png

Min far lurte på om jeg hadde startet salg av slike ting siden jeg har anskaffet litt siden i sommer og var en smule spydig - etter at jeg brukte to timer på bilen hans fikk pipen en helt annen lyd...

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enkelt regnestykke:

Bil til 450.000,-

Bilpleie til 5-15.000,-

Tilsvarer 1.3% - 3,3% av bilens verdi.

Bare ved å vedlikeholde din egen bil så får man 20-30.000,- mer for bilen om 4-5 år (jeg tok bl.a. en A4 som fikk 18.000 mer i _innbyttepris_ etter at jeg fikk lagt lankene mine på den, og jeg regner ikke meg selv som spesielt dyktig.....)

Jeg hadde med min Verso (kjøpt ny nå i sommer) ned på Toyota her for ca seks uker siden - bilen så bedre ut enn den som stod inne i lokalet, og det ble bemerket av Toyota-folket...

Så blir det bemerket av f.eks dama du legger av 10-20.000,- på bilpleie så be din bedre halvdel om å handle alt av kosmetikk, såpe, godlukt, shampo, balsam, peelere, truser og annen "selvpleie" på Nille. Da blir det stille default_smile.png

Min far lurte på om jeg hadde startet salg av slike ting siden jeg har anskaffet litt siden i sommer og var en smule spydig - etter at jeg brukte to timer på bilen hans fikk pipen en helt annen lyd...

you`re my kin of man B) det er jo når man ser resultatet att man skal se folk som sperrer om øynene,det er jo bare nå som jeg har brukt så mye,så må det bli mye bra :D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg trengt å forsvare forbruket mitt på bilpleieprodukter ovenfor samboern hadde jeg ikke hatt samboer lenger, hva jeg bruker pengene jeg tjener på skal ingen rote seg borti :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste samboeren min klaga på var i begynnelsen på vintern når jeg stabla alt inn på kjøkkenet, tok litt mye plass synes hun... :P

Men nå er det inne på boden så da er jo det greit,,

Så lenge man har råd og lyst så er det ingen problem, hun synes det er bra at bilen blir tatt godt vare på, kjefta tilogmed på morra si når hun hadde vært på utvendig/invendig vask til 200kr. :D

Men hvis regningene hoper seg opp og du lurer på hvordan du skal få råd til mat på bordet så er det kansje på tide og bremse litt... hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste samboeren min klaga på var i begynnelsen på vintern når jeg stabla alt inn på kjøkkenet, tok litt mye plass synes hun... :P

Men nå er det inne på boden så da er jo det greit,,

Så lenge man har råd og lyst så er det ingen problem, hun synes det er bra at bilen blir tatt godt vare på, kjefta tilogmed på morra si når hun hadde vært på utvendig/invendig vask til 200kr. :D

Men hvis regningene hoper seg opp og du lurer på hvordan du skal få råd til mat på bordet så er det kansje på tide og bremse litt... hehe :P

he he..neida det går ikke utover noe eller noen,det er rene netto penger som brukes,regner med å rydde plass på nattbordet mitt til en del produkter,det kan jo hende det ikke bare er bilen som trenger polering...........

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ler av at jeg har kjøpt mye bøtter, kluter, vokser osv etter at jeg fikk bil, men når de nå ser hvor ren og pen den er og hvor bra den holder seg, så holder de kjeft. Jeg vasket og vokset bilen forrige søndag, og i dag, etter ganske så mange kilometer siden søndag, fikk jeg blant annet høre: "Inni h****** så blank den bilen din er!" "Jeg kan jo bruke panseret ditt som speil jo" osv. :D

Synes bare det er verdt det. Ellers er det jo morro å holde på med og jeg ser på bilpleie som en del av bilhobbyen. Og selvfølgelig ser bilen minst 10 ganger bedre ut enn en bil som blir vasket annenhver måned i maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal hverfall ikke ha dårlig samvittighet for og bruke penger , detailing er en hobby og lidenskap.default_smile.png Som alle vet så SKAL hobby koste penger. Så lenge man bruker sine egne surt tjente kronasjer og ikke lar det gå ut over familens økonomi. Så bør far få bruke sine lommepenger på den han selv ønsker.

Selv startet jeg med denne galskapen i vår, hvor mye penger jeg har brukt i løpet av ett år vil jeg ikke ut med på forumet. Da dette forumet er åpent for alle.default_cool.png Men jeg synes tilfredsheten ved og oppnå ett blankt og skinnende resultat er hvert vær ei krone. Det burde vært advarsels skilt på dette forumet: Bilpleie er sterkt avhengighets-skapende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal hverfall ikke ha dårlig samvittighet for og bruke penger , detailing er en hobby og lidenskap.default_smile.png Som alle vet så SKAL hobby koste penger. Så lenge man bruker sine egne surt tjente kronasjer og ikke lar det gå ut over familens økonomi. Så bør far få bruke sine lommepenger på den han selv ønsker.

Selv startet jeg med denne galskapen i vår, hvor mye penger jeg har brukt i løpet av ett år vil jeg ikke ut med på forumet. Da dette forumet er åpent for alle.default_cool.png Men jeg synes tilfredsheten ved og oppnå ett blankt og skinnende resultat er hvert vær ei krone. Det burde vært advarsels skilt på dette forumet: Bilpleie er sterkt avhengighets-skapende.

for å sin det slik,av alle døde ting jeg eier,å det er jo en del med tanke på att man har hus å slikt,så er bilen den tingen jeg verdsetter høyest,jeg er forferdelig gla i bilen min,den kostet meg mange penger,så hvorfor kan jeg ikke da ta skikkelig vare på den å gi bilen den pleien den fortjener.

Jeg har jo også bestandig polert mine biler med bensinsasjonsstæsj,når jeg er ferdig ser det ok ut,aldri mer enn ok.

Synes alltid att alle andre sine biler ser mye penere holdt ut,håper ¨å sette en stopper for det. B)

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er godt i gang for og si det sånn.wink.gif Det er nesten ikke mulig og gjøre noen feil/ skade med Flex DA som du har på ønskelisten. Hvis du topper polerings jobben med en god voks så har du kommet langt.

Jeg ambefaler sterkt og ta ett kurs via Scandicshine, mange gode råd og tips og hente der.default_smile.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...