Gå til innhold

Trenger Forslag Til Pleie-pakke! (nybegynner)


Eirik

Recommended Posts

Hei. I anledning mc-sesongen ser jeg meg nødt til å ta en skikkelig shine av lettmotorsykkelen (jajaja.. jeg har tunglappen og lettmc), og til dette trenger jeg:

-plastfornyer (black again er jeg interessert i å prøve ut)

-noe som gir wetlook.

-vaskemiddel.

-noe å påføre de ulike produktene med.

Vet ikke hvilke produkter som trengs. Har inntil nylig bare brukt utttryket "å polere" om så å si alt som heter detailing.

Hvilke produkter trenger jeg?

For å gi dere alle en utfordring så har jeg Swissvaxært begrenset budsjett, da jeg for tiden er i forsvaret (130kr dagen i lønn :P Slå den!)

men jeg kan ta meg råd til ~500-800kr totalt. Her snakker vi Budsjett med stor B. Det er ikke kjempefarlig om vi er litt utenfor budsjettet, men jeg kan ikke ta meg råd til slike ting som gritguard-bøtte, det får jeg heller lage en løsning på selv.

Delene som skal glinse er svarte plastdeler, vet ikke hvilken lakk som er brukt, eller tykkelse.

Tanken er sølvfarget, Swissvaxært ripete og burde egentlig hatt seg en omgang med noe (aner ikke hva).

Jeg skal poste bilder så fort jeg har spylt av sykkelen.

Pirex: du burde forresten ha rabatt til vernepliktige :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Den NXT-waxen til Meg's skal vist gi wetlook, men jeg har ikke prøvd den.. Scratch X tar bort "tankmerker", og deepcrystal serien fra Megs er jo billig og helt grei!

Vaskemiddel; MYE som fungerer:) jeg bruker Sonax sin som jeg får kjøpt på Clas Olson, og den synes jeg fungerer greit (59 for en liter tror jeg?)

Påføringspad fra Meg's er jo helt grei, og billig:)

Mye som er bedre, men det jeg har "anbefalt" er lett å få tak i, så du slipper frakt, og det er BILLIG:)

(Scratch X hvis du har riper, er ripene mindre DeepCrystal Paint Cleaner, deretter DC polish og sist, men ikke minst DC wax eller NXT wax for wet-looken. Bruk forskjellig pad til alle produktene, og vask godt først. Tørk av produktene med microfiberklut:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

-plastfornyer (black again er jeg interessert i å prøve ut)

Skal være bra den ellers får black wow bra respons også

-noe som gir wetlook.

Duragloss 101 og 111 sammen ser bra ut mener jeg, holder en evighet også, en voks over dette igjen er ikke en dårlig kombo, feks Chemical Guys 50/50 som skal være prima (ikke testet)

-vaskemiddel.

Duragloss 901 el chem guys citrus wash n gloss

-noe å påføre de ulike produktene med.

German applicator pads og npoen gode MFs er et must

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-plastfornyer (black again er jeg interessert i å prøve ut)

Skal være bra den ellers får black wow bra respons også

Må bare slenge meg på her..... bestilte meg en black again ( :blink: ups bestilte feil fikk en hel eske)og såvidt testet den på arb bilen

har ikke vasket eller noe bare gnid på for så og sjekke varighet.... tyder så langt som et bra produkt ;) ....

(seff rent der jeg la det på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-plastfornyer (black again er jeg interessert i å prøve ut)

Skal være bra den ellers får black wow bra respons også

-noe som gir wetlook.

Duragloss 101 og 111 sammen ser bra ut mener jeg, holder en evighet også, en voks over dette igjen er ikke en dårlig kombo, feks Chemical Guys 50/50 som skal være prima (ikke testet)

-vaskemiddel.

Duragloss 901 el chem guys citrus wash n gloss

-noe å påføre de ulike produktene med.

German applicator pads og npoen gode MFs er et must

Leste testen din av Meg. vs Duragloss. Så på priser på http://www.ccs-inc.co.uk/ og de var jo overhodet ikke avskrekkende. Men vet du om de har gode fraktpriser. Så at man måtte bestille først, så skulle de kontakte deg ang. internasjonal frakt..

Takker alle sammen for tips så langt. :rolleyes:

Microfiber- hva og hvor. Noen som vet om goooode tilbud på 5-pk eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Mener ikke frakta var så ille derfra, men husker ikke helt hva det var..

Scandicshine har gode MFr, samt Duragloss også..bare så du er obs

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

Tjener også bare 130 kroner dagen men bruker likevel MYE penger på bilpleie. Du får gjøre en jobb på fosilenes bil så tjener du kanskje inn det du legger ut i produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste testen din av Meg. vs Duragloss. Så på priser på http://www.ccs-inc.co.uk/ og de var jo overhodet ikke avskrekkende. Men vet du om de har gode fraktpriser. Så at man måtte bestille først, så skulle de kontakte deg ang. internasjonal frakt..

Takker alle sammen for tips så langt. :rolleyes:

Microfiber- hva og hvor. Noen som vet om goooode tilbud på 5-pk eller noe?

for 32 oz Duragloss Polish Cleaner #101, 2 x 16 oz Duragloss TPP (Total Performance Polish) #105 og 22 oz Duragloss Aquawax #251 skulle http://www.ccs-inc.co.uk/ ha £36.50 i frakt for Normal Mail, eller via "carrier which is £25.00 up to 10 kilos, but they do charge £25.00 customs clearance". dette ble noe stivt synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte forespørsel på frakt på følgende produkter:

101 polish cleaner

105 total performance polish

111 clear coat polish

901 Duragloss Car-wash Concentrate

(minste størrelse på alle produktene)

Her er svaret jeg fikk:

"Hello,

Thank you for your enquiry,

Normal postage would be £34.00 to norway for a 2 kilo parcel

We can do send via shipping agent up to 10 kilo would be £28.00

and 10 to 20 kilo would be £31.00 plus customs clearance.

We do not charge vat, shipping is expensive I know, but as you can see

with large parcels it works out cheaper per item.

We get lots of enquiry from Norway, so if you know of anyone that

would like to stock our products, please let me know.

King regards

Steve"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...