Gå til innhold

Hjelp til å få fjernet sevje?


ESPP

Recommended Posts

Hei.

Det hele begynte når vi var på ferie i høst. Kom hjem å tenkte at det var på tide med en god vask av bilen. Da fant jeg to "fine" flekker med sevje på høyre side av bilen, en på hver dør..

De var da ganske halvbløt og når jeg prøvde å fjerne det - dro jeg det bare mer utover lakken. Tenkte da at det beste var å la dette tørke.. noe jeg ikke tenker den dag idag. Har til dags dato ikke fått av den dri**en.. Nå er det blitt hardt, veldig hardt. Har prøvd med avfetting og andre vaskeprodukter uten noe godt resultat.

Noen som har noen tips for å få det fjernet?? Vil bli utrolig glad for et godt tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis "ingenting" funker ville jeg testet GPAC eller en sterk sitrusrens

GPAC? Er villig til å teste det meste! Det er irriterede å kjøre rundt med to hvit/blanke flekker på bilen.

Clay tror jeg ikke klarer å fjerne det. Det er to ganske store steinharde flekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GPAC? Er villig til å teste det meste! Det er irriterede å kjøre rundt med to hvit/blanke flekker på bilen.

Clay tror jeg ikke klarer å fjerne det. Det er to ganske store steinharde flekker.

GPAC = 3M general purpose adhesive cleaner.

Har du prøvd med avfetting a.la tardis og crack 9000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd med annet enn det man får kjørt på bensistasjoner o.l. Kan vell si med engang at jeg er veldig ny på bilpleie og har veldig lite kunnskap :-) Derfor så fint med råd og tips.

Hvis du tror en av disse kan fungere, hvor får jeg kjøpt de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Står litt her:

Fjerning av sevje

Whitesprite kan funke, bare rens over lakken etterpå med lakkrens og legg på beskyttelse igjen...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder til i tromsø. 5 liter med et middel jeg aldri blir å bruke igjen? litt drøyt kansje :-)

Tenkte jeg skulle kjøpe litt sterkere avfettning enn det jeg har prøvd til nå - så får jeg bare gnikke og gnu. Taper vell ingenting på å prøve uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder til i tromsø. 5 liter med et middel jeg aldri blir å bruke igjen? litt drøyt kansje :-)

Tenkte jeg skulle kjøpe litt sterkere avfettning enn det jeg har prøvd til nå - så får jeg bare gnikke og gnu. Taper vell ingenting på å prøve uansett.

Tardis er god sort, du kommer garantert til å få bruk for resten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...