Gå til innhold

kun 1 fjernkontroll , noen som har erfaringer ?


Bjørn

Recommended Posts

etterhvert som det begynner å bli endel fjernkontroller (tv , dekoder , surrond) så har jeg begynt å tenke på å få meg kun 1 stk multi-fjernkontroll .

noen her som har prøvt slik en? jeg har kikka litt på denne

Endret av bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint som snus det.. men stor forskjell på kontrollene. Noen må programmeres opp hver gang man bytter batteri, og det er litt plagsomt. Andre har en liten lithium-celle som husker innstillinger.

Har ikke fulgt med hva som er bra nå for tiden, tidligere var det stort sett One For All som regjerte dette markedet. Bra kontroller, holdt lenge og brukte lite strøm.

Ellers kan du bruke en standard PDA eller mobiltelefon så lenge den har IR-utgang.. man må bare laste ned et program med alle kodene for fjernkontroller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler denne fra logitech. Harmony One.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345151

Man ordner en onlinekonto hos logitech,via medfølgende software, hvor man setter opp fjernkontrollen for forskjellige aktiviteter og komponenter. Deretter oppdaterer men fjernkontrollen via usb.

Følger også med ladestasjon til denne, som gjør at man aldri er tom for strøm. Mange utrolig fine muligheter med denne. Anbefales ihvertfall fra meg.

Søk litt på nettet om Logitech Harmony One, så finner du ut litt om alle mulighetene med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må programmeres opp hver gang man bytter batteri, og det er litt plagsomt. Andre har en liten lithium-celle som husker innstillinger.

bra tips kazzper , det må tas med i vurderingene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt flere slike universal-kontrollere som skal fungere til "alt" men jeg ender alltid opp med at de ikke fungerer til minst ett av apparatene jeg skulle hatt den til å virke på, og begrenset funksjonalitet mtp ekstrafunksjoner på f.eks tv-n eller forsterkeren... Gitt opp det der rett og slett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler denne fra logitech. Harmony One.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345151

Man ordner en onlinekonto hos logitech,via medfølgende software, hvor man setter opp fjernkontrollen for forskjellige aktiviteter og komponenter. Deretter oppdaterer men fjernkontrollen via usb.

Følger også med ladestasjon til denne, som gjør at man aldri er tom for strøm. Mange utrolig fine muligheter med denne. Anbefales ihvertfall fra meg.

Søk litt på nettet om Logitech Harmony One, så finner du ut litt om alle mulighetene med denne.

takker for svar , det må vel bli noe i den duren ja

har hatt flere slike universal-kontrollere som skal fungere til "alt" men jeg ender alltid opp med at de ikke fungerer til minst ett av apparatene jeg skulle hatt den til å virke på, og begrenset funksjonalitet mtp ekstrafunksjoner på f.eks tv-n eller forsterkeren... Gitt opp det der rett og slett :P

intresant det , men her i huset blir fjernkontrollen til surrond-annl. "ryddet" bort hele tiden :rolleyes: så det høres så fint ut med kun 1 kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Har selv Logitech Harmony one og er veldig fornøyd med den :)

Eneste minus er litt knotene software når man skal sette den opp hvis man vil fikle litt utenom standard innstillinger. Bruker min til å styre TVen, Dreambox, Xbox 360 og media center. Og det fungerer veldig bra :D

Det ligger ca 250 000 forskjellige enheter i Logitech sin database som man kan velge fra, så er 99% sikkert at det du har av utstyr allerede ligger der. Hvis det er noe som du har som ikke er der lærer du bare opp fjærkontrollen selv. Det gjør du ved at du peker den orginale fjernkontrollen mot undersiden av Harmony one og lærer den alle IR kommandoene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste minus er litt knotene software når man skal sette den opp hvis man vil fikle litt utenom standard innstillinger. Bruker min til å styre TVen, Dreambox, Xbox 360 og media center. Og det fungerer veldig bra :D

Enig med Dennis her at det kan være litt pes å få satt den opp. Men nå det er gjordt er den en fryd å bruke.

Har selv en Logitech Harmony 525. Den får du for ca 500,- på elprice eller noe sånt.

Edit: cdon kr 399,-

Endret av jkart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fristene med Logitech Harmony One B) , får bare satse på at jeg har tålmodighet til å programmere den riktig ;)

takker så mye for innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fristene med Logitech Harmony One B) , får bare satse på at jeg har tålmodighet til å programmere den riktig ;)

takker så mye for innspill

jeg har prøvd flere logitecher, både 555, 525 , harmony one og harmony 1100. syns one eller 555 er de greieste mtp pris.

allt er mye enklere med logitech kontra alle andre.

kjøp på elkjøp eller expert, genial den 60 dagers prøveperioden. er du ikke fornøyd, dra en hvit en, og pengene tilbake.

gud løk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd flere logitecher, både 555, 525 , harmony one og harmony 1100. syns one eller 555 er de greieste mtp pris.

allt er mye enklere med logitech kontra alle andre.

kjøp på elkjøp eller expert, genial den 60 dagers prøveperioden. er du ikke fornøyd, dra en hvit en, og pengene tilbake.

gud løk

60 dagers prøveperiode ?? :blink: mener du 30 dagers returrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 dagers prøveperiode ?? :blink: mener du 30 dagers returrett?

Vi oppererer hvertfall med 30 garders returrett.. :P Men vet "vi" har 60 dagers prøveperiode på braun barbermaskiner. Bruke den i 59 dager, ikke fornøyd, levere og pengene tilbake. hehe genialt.

Elkjøp har jo også prisgaranti. Finner du varen billigere i en annen butikk, får du varen hos elkjøp til samme pris. Nå skal det sies at jeg jobber i expert.. Så øhh løp og kjøp! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi oppererer hvertfall med 30 garders returrett.. :P Men vet "vi" har 60 dagers prøveperiode på braun barbermaskiner. Bruke den i 59 dager, ikke fornøyd, levere og pengene tilbake. hehe genialt.

Elkjøp har jo også prisgaranti. Finner du varen billigere i en annen butikk, får du varen hos elkjøp til samme pris. Nå skal det sies at jeg jobber i expert.. Så øhh løp og kjøp! :P

hmm, det er mye mulig ja.

funker i alle fall helt gull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logitech sine kan du også "testkjøre" på websidene - web-app hvor du legger inn hva du har hos deg (evt søker etter) så får du sjekket om det du har er støttet.

Skal selv ha meg en Harmony One - har hatt en eldre modell i et par år, men etter ymse turer innom barnemunn, bikkjemunn og falt ned fra 3.etasje (don't ask) så fungerer ikke den så bra lenger.. :)

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logitech sine kan du også "testkjøre" på websidene - web-app hvor du legger inn hva du har hos deg (evt søker etter) så får du sjekket om det du har er støttet.

Skal selv ha meg en Harmony One - har hatt en eldre modell i et par år, men etter ymse turer innom barnemunn, bikkjemunn og falt ned fra 3.etasje (don't ask) så fungerer ikke den så bra lenger.. :)

barnemunn , bikkjemunn og i tillegg fra 3.etg :blink: huff a meg , underlig at den funker i det heletatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger disse fjernkontrollene til daglig i min jobb, testet de litt, og er helt fantastiske. 525 er jo riktignok litt spinkel, men for noen med enkle bruk,funker denne perfekt.

Harmony one er den med mest for the bucks.

Det som også er helt fantastisk med disse fjernkontrollene, har man feks en Ling long-tv som ingen har hørt om før, så får han Logitech til å ta kontakt med produsent for å vite frekvensene for å få ting til å passe, et par dagere senere, så har de alt programvare som er nødvendig klar til deg.

Nå har jo også Logitech Harmony 900 kommet, koster 1200,- mer enn One, men denne har RF, der man kan feks styre varmepumper, mobiltelefoner og lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harmony fjernkontrollene anbefales på det varmeste. Har selv 2 stykker som jeg har hatt i flere år. 985 (var vel den første modellen de hadde tror jeg) og 525. Enkelte komponenter kan være litt kronglete og sette opp, men det finns mange muligheter til å finjustere settingene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...