hmsilset 3 855 Skrevet 26 Desember, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 Skulle hatt en prisliste der alle trinn en gjør fra vask-voks, står. Tror neppe noen her har en sånn liste med alle produkt da,men er verdt å spørre Hvist ikke lager jeg en selv der kundene kan krysse av for hvert punkt de vil ha, og med forklaring av produktet. Tar kun for det jeg bruker på de første bilene på nyåret jeg da,og ikke for timene, for jeg er jo fersking Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
East 157 Skrevet 26 Desember, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 Sett denne? Kan kanskje funke som en god mal? Sjekkliste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 26 Desember, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 Sett denne? Kan kanskje funke som en god mal? Sjekkliste Takker Nå fikk jeg en ide til hvordan oppsettet skal være ihvertfall.Men jeg skal ikke behandle biler innvendig og i motorrom, så får lage min egen liste.Men skal bruke denne som en slags mal da Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenHamre 99 Skrevet 26 Desember, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 (endret) De fleste opererer med pakker. En kunde som skal ha polering kan jo ikke si at han ikke vil at bilen skal clayest da akkurat.. Hvorfor skal ikke du behandle i interiør og motorrom? Endret 26 Desember, 2009 av EspenHamre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 26 Desember, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 De fleste opererer med pakker. En kunde som skal ha polering kan jo ikke si at han ikke vil at bilen skal clayest da akkurat.. Hvorfor skal ikke du behandle i interiør og motorrom? Setter opp liste der de får lese om produkter som blir brukt og de kan velge hvilke arbeid som skal gjøres selv Ok, jeg setter opp kun motorvask og støvsuging/vask og polering av interiør foreløpig. Prioriterer utvendig først siden det er det jeg handler inn mest produkter for Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 26 Desember, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 Har laget en mal som jeg skal jobbe videre med nå Regner med at denne blir forandret 200 ganger nærmeste året, men vil kun ha det viktigste for å slippe at både jeg og de jeg polerer for ikke blir frustrert fikk ikke lasta opp word fil her da men.. ÿVask/avfettning av bil (og felger) med mikrofiber og tørking med mikrofiber-kr.200. bøtte combo, med gritguard, såpe og washmitt Grime Reaper avfetning Perfekt til bruk på alt fra felger til motor, like sikker på lakk. Vannbasert avfettning som er like sterk som en syrebasert. Og/eller Bilberry safe wheel cleaner Kanskje en av markedets beste felgrens, sikker på alle felgtyper. Spray på og la den stå noen minutter, før du går på med børste. Felger som ikke er veldig skitne, kan man spraye på og spyle av. ÿMotorvask-kr.50. Grime Reaper avfetning Perfekt til bruk på alt fra felger til motor, like sikker på lakk. Vannbasert avfettning som er like sterk som en syrebasert. Og/eller Bilberry safe wheel cleaner Kanskje en av markedets beste felgrens, sikker på alle felgtyper. Spray på og la den stå noen minutter, før du går på med børste. Felger som ikke er veldig skitne, kan man spraye på og spyle av. ÿ Clay-kr.200 Riccardo Clay Riccardo Clay er en premium mild claybar. Den vil effektivt fjerne forurensinger på din finish, uten å skade lakken. Levers i en eske, med to claybars. Fungerer med alle typer clay lube. HVORFOR CLAY Fordi UANSETT hvor mye du vasker klarer du aldri å fjerne alt av møkk på bilen din, dette finner du bevis på hvis du prøver clay (til og med på ny bil) på bilen etter en GRUNDIG vask, vil det altid være møkk på clay baren. Clay fjerner alle de nuppene du kjenner på bilen på en skånsom måte (uten å ripe) så lenge du følger visse kritterier. Clay bør benyttes FØR du skal polere bilen din, da de nuppene du kjenner med handa/fingrene fort kan løses opp av polish, og bli med på en heisatur rundt omkring på lakken din under polerings paden og lage mange flotte små sirkler. ÿMaskering-kr.65. 3M tape, grønn versjon. Sitter enda lettere en den blå og etterlater INGEN limrester. Perfekt til bruk på lister, kanter osv. ÿLakkrens/fjerne riper med flex roterende polermaskin-kr.200. Scholl S40 Scholl S40 er en fin polering for fjerning av vaskestriper, oksidering og kjørespor etter grovere rubbingHar en meget dyp gloss, behandlet flate får en utrolig glans, produktet er også helt støvfritt!. Duragloss CCP (Clear Coat Polish) Polerer og beskytter lakken på din bil, renser ikke.(br) Kan påføres både i solen og skyggen, gir bilen din den rette "wet look". Scholl S17 nano compound medium Dette er en medium rubbing fra Scholl. Brukes med Scholl wool, så scholl finishing pad for å fjerne hologrammer. Dette er altså et 1-step produkt, til biler med swirls og fine riper. Fjerner ikke dypere riper, ÿ Om det ikke er riper er det nok med lakkrens for hånd-kr.100. ÿVask av bilen for å få bort støv etter behandling(er med i prisen på første punktet på lista). ÿSealer/lakkforsegling-kr.200. Chemical Guys Jetseal 109 Irriterende å vente 24 timer på at lakkforseglingen skal herde? Her er løsning, jetseal trenger kun 20 min på å herde. Etter 20 min, kan du altså legge et lag til, eventuelt toppe med voks. Den holder hele vinteren, og beskytter bilen din mot forurensninger. Gir veldig bra glans, og produkter er ikke minst enkelt å jobbe med. ÿVoks-kr.300. Swissvax Shield Sett-brasiliansk Grade One carnauba voks (over 40 %). På grunn av dens nærmest legendariske klebefrie ”non-stick” effekt er det nesten ikke mulig for skitt og insekter å feste seg til vår høykonsentrerte naturlige voks med PTFE (teflon) – akkurat som et stekt egg ikke fester seg til en PTFE-belagt stekepanne. Leveres i egen bag med Paint Rubber og Quick Finish for en grundigere rengjøring av lakken ved siden av den sedvanlige behandlingen med Cleaner Fluid. ÿVoks alternativ nr.2-kr.150. Chemical Guys Pete's 53'- Black Pearl Signature Paste Wax Nydelig voks til både lyse og mørke farger. Gir en veldig fin dybde og ikke minst våthet til lakken. Utrolig enkel å jobbe med, og gir deg en sinnsyk glans. ÿVoks på felger.Anbefales særlig fremme for at bremsestøv skal være lettere å fjærne de neste vaskene.-kr100. Chemical guys wheel guard Renser, polerer og beskytter felgene dine i ett steg. Denne felg voksen gjør felgvask mye enklere, bremsestøv sitter mye løsere. Man slipper jobben med å skrubbe felgene etter hver kjøretur. ÿPlast/gummifornyer på dekk og fangere-kr.100. Optimum Tire Shine Denne dekkfornyeren lager en fin matt finish på dine dekk, uten å skade. Den består ikke av silikon eller andre midler som kan skade dine dekk. Spray på en wheel applicator, og gni på dekket. Enkelt og raskt. På plastlister og annen plast utvendig vil jeg bruke turtlewax ice foreløpig. Har fungert veldig godt på de bilene jeg har prøvd det på, og er veldig lett å jobbe med. ÿGlassforsegling på frontrute og hovedlykter-kr.200. NanoLotus® Bilglass Forsegling Profesjonell Sett NanoLotus® Bilglass Forsegling Profesjonell Sett "Alltid klart utsyn, regn, snø, insekter og smuss perler av i fart" BEST I TEST WWW.DETAILERSCLUB.NO NANOLOTUS BILGLASS FORSEGLING PROFESJONELL VS DG RAINREPEL NanoLotus® bilglass Forsegling er et kjemisk fremstilt nanoprodukt, som på mikroskopisk nivå gir bilglasset helt nye egenskaper. Overflatespendingen endres så regn, og andre væsker lett perler av. Insekter, is osv. er vesentlig lettere å fjerne. NanoLotus® Bilglass Forsegling gjør at vindusviskere stort sett blir overflødige ved hastigheter over 80 km/t. Vinterens frost og kulde er vesentligt lettere å fjerne fra bilruten. Ved temperaturer ned til -5°C til -8°C fjernes isen lett. Ved hard frost blir man nødt til å skrape ruten, men isen fester seg ikke så godt til ruten og jobben blir mye lettere. Nanoforseglingen tåler at man skraper ruten fri for is. Nanoforseglingen er designet til bilruten for å optimere bilistens sikkerhet. Skitt, smuss, fremmede partikler osv. på ruten vil kraftig reduseres. Rengjøring er alfa og omega innen forseglingen, vi anbefaler Nano lotus Forseglings rens, innen nanoforsegling poleres på. Nanoforseglingen er også ideel for lastbiler, da vindmodstanden er vesentlig høyere. På loddrette vinduer vil effekten af forseglingen allerede vise seg ved ca. 60km/t. Vindusviskerne trenger man dermed ikke skifte så ofte. Fordeler: Sterkt forbedret utsyn om natten, mindre gjenskinn fra møtende biler Vindusviskerne blir stort sett overflødige ved 80 km/t Aktiv sikkerhet pga. forbedret vannavvisning Holdbar mot vaskehaller og høytrykkspylere Holdbarhet opp til ét år, eller ca. 20.000 km Regn, snø og skitt perler lett av i fart Mindre slitasje av vindusvisker Anvendelsesområde: Bilruter ÿStøvesuging,vask og polering av interiør-kr.200. Har bare noen produkter for dette enda, men resultatet blir bra, og det tar lang tid før dashbord Og andre deler i plast blir skitne igjen. Dato og signatur fra bileier Dato og signatur for utført arbeide: Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 26 Desember, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 Der var det en god del, og jeg ønsker ikke å "drepe" initiativet med mine meninger men.... Når du tar inn en bil så er det en del ting som kanskje ikke bør være opp til den "ufaglærte" å vurdere.. Dette være seg om skal bruke clay eller om du skal maskere før maskinpolering. Ser du har satt opp korrigering med maskin.. Formoder at dette er timepris? Jeg har erfart at når du snakker med "kunder" så er litt mindre detaljer ofte det beste for "mannen i gata," og så for man heller utdype med sin kunnskap der hvor man ser at dette er av interesse for kunden. Da kan man gjerne dra frem voksen slik at kunden kan lukte og kjenne. Skal være litt ekstra å levere bilen til nettopp DEG:-) Hadde jeg vært deg, så ville jeg fokusert videre på å lage deg noen enkle pakker. f.eks: Pakke 1 - kr 1000,- tidsbruk 5 timer: - Avfetting - Vask - Clay - Quick detailer - Nanobehandling av ruter * Motorvask kommer i tillegg Pakke 2 - kr 3000,- tidsbruk XX - Inkluderer pakke 1 - Lakkrens - Glanspolering - Voks**/Sealer*** **Forklaring om voksens fordeler *** Forklaring om sealers fordeler ****Støvsuging av interiør 200,- *****Rens av interiør 500,- bla, bla, bla, osv, osv... For min egen del så er ikke dette noen direkte form for inntektskilde, men jeg tar ikke biler på dugnad(noen ganger så) og er heller ikke blandt de billigste. Jeg tar alltid utgangspunkt i en timespris. Jeg forklarer kunden hva jeg kan gjøre og sånn ca hvor mange timer jeg tror jeg trenger med bakgrunn i tilstanden til bilen. Hvis jeg ser at antall timer ikke strekker helt til, så pleier jeg heller ikke ta noe ekstra for det. Jeg pleier heller ikke skille noe nevneverdig på pris mht voks vs sealer. Det som tar tiden i det hele her, er korrigeringsarbeidet og det er der jeg mener grunnlaget for prisen bør legges. Alt det småtteriet/klargjøringen som gjøres mens man venter på at voksen skal få herde osv er det som gir det lille ekstra resultatet.... Er mye jeg kunne sagt om dette temaet, men essensen min er i alle fall å holde det enkelt og oversiktlig. Jeg synest ikke det er noe smart i å "binde" deg opp i produkter før du vet at disse fungerer på akkurat DEN jobben. Når du får prøvd flere typer vil du se at noe fungerer til en jobb, mens andre produkter til en annen. Når du snakker med kunder, ta den enkelte bilen inn i vurderingen og forklar hva du kan gjøre og hva du ikke kan gjøre. Sørg for ALLTID å ha en positiv vinkling og ikke "ta munnen for full." Er mye bedre om kunden blir positivt overrasket, enn at han skal bli skuffet over ripene du ikke har fjernet. Ikke fokuser på hvordan kunden HAR vedlikeholdt bilen, men gi han/hun noe velmenende råd på hvordan de etter din behandling kan vedlikeholde bilen. Anbefaler deg også å kjøpe inn noen vaskepakker fra f.eks SS. Dette gjør jeg selv, og selger de videre for akkurat det jeg betaler for dem. Det viktigste å trekke ut av dette er at det er DETAILING vi driver på med. Vi bør ha fokus på detaljer og vi bør levere resultater som vi kan si oss fornøyde med. Jeg skulle enkelt klart å ta 2 biler hver ettermiddag hvis jeg gjorde "filler" løsningen. Når det er sagt så er ikke dette en direkte inntektskilde for meg, så vinklingen blir kanskje noe annerledes uten å vite at det er det for akkurat din del:-) Dette svaret er på ingen måte noe forsøk på å "drepe" initiativet ditt. Selv er jeg veldig glad i lister/system/sjekklister som verktøy i det du driver på med. Stå på:-) Brynjar Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 26 Desember, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 er helt enig med brynjar. selv har jeg en minimumspris på polering, som da er 1-stegs og vask for 1500,- jeg føler at det er veldig billig og øker nok på nyaaret, forklarer sjelden noe mer til kunden enn at jeg finner det produktet jeg mener passer best til jobben med mindre kunden interresserer seg for å vite hva som blir gjort... "det enkle er ofte det beste" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 26 Desember, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 Takk for ett godt svar Brynjar! Jeg liker ideen med å lage pakker der de kan velge alternativer selv.Det skal jeg få gjort etterhvert Å vise kunden produktene til kunden og forklare holdbarhet og glans osv kan også være lurt.Er derfor jeg legger ved beskrivelser av noen av produktene. Når det gjelder priser for arbeid/korrigering med maskin, så er det for hele jobben foreløpig.Jeg er jo fersking, og vil ta de første bilene omtrent bare for det produktene koster+ litt til Den første bilen jeg skal polere er en 97mod. saab 9000 turbo, og etter det så blir det bilen til sjefen min(en volvo ett eller anna), så vil ikke gjøre noen tabber,hehe. Begge bilene kommer jeg til å ta meg mange timer på, og en hel dag/kveld om nødvendig, for dette er en liten plass, og resultatet må bli iøynefallende og ikke middels, selv om det er kun ett bittelite firma som holder på med sånt som levebrød her. Det er vel igrunn bare maskinpoleringa/korrigeringa jeg kommer til å ta meg veldig god tid på.Vask, clay, voks osv. tror jeg vil gå veldig bra om grunnarbeidet er bra. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 26 Desember, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 Hvis du mener at du tar deg god tid når du bruker en kveld/dag på tror jeg nok du må tenke deg om på nytt. På en god 2 stegs jobb bruker du nok som regel i alle fall 2 dager. Det går tid om du skal gjøre jobben ordentlig... Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 26 Desember, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 Tror kunder som hadde lest dette hadde blitt mer forvirret enn innformert. Er veldig enig med brynjar. Keep it simple, og lag pakkepriser Du skriver at du ønsker å ha med produktbeskrivelse på noen produkter. Det kan du godt gjøre men prøv å fatt deg i korthet og kunden trenger strengt tatt ikke vite hvordan man bruker produktet, kun resultatet. Eksempel: Chemical Guys Jetseal 109 Irriterende å vente 24 timer på at lakkforseglingen skal herde? Her er løsning, jetseal trenger kun 20 min på å herde. Etter 20 min, kan du altså legge et lag til, eventuelt toppe med voks. Den holder hele vinteren, og beskytter bilen din mot forurensninger. Gir veldig bra glans, og produkter er ikke minst enkelt å jobbe med. Forslag: Cemical Guys Jetseal 109. En lakkforsegling som beskytter bilen din mot forurensninger. Gir en glatt overflate og en veldig bra glans. Holder hele vinteren. (Kan toppes med voks). Lykke til og keep us posted. En slik liste kan være nyttig for flere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 26 Desember, 2009 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 Hvis du mener at du tar deg god tid når du bruker en kveld/dag på tror jeg nok du må tenke deg om på nytt. På en god 2 stegs jobb bruker du nok som regel i alle fall 2 dager. Det går tid om du skal gjøre jobben ordentlig... Word Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 26 Desember, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 sant det jkart Skal begrense meg.Jobbe mere med listen i morgen. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lexgtturbo 135 Skrevet 26 Desember, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 Hvis du mener at du tar deg god tid når du bruker en kveld/dag på tror jeg nok du må tenke deg om på nytt. På en god 2 stegs jobb bruker du nok som regel i alle fall 2 dager. Det går tid om du skal gjøre jobben ordentlig... Kunne ikke vært mer enig der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 26 Desember, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 Hvis du mener at du tar deg god tid når du bruker en kveld/dag på tror jeg nok du må tenke deg om på nytt. På en god 2 stegs jobb bruker du nok som regel i alle fall 2 dager. Det går tid om du skal gjøre jobben ordentlig... Det har ikke jeg hørt noe om før nå Da må jeg isåfall sette opp prisene litt.Riktignok har jeg langhelg hver helg året rundt, men vil jo dra litt penger så det er normalt å bruke 15-20 timer på en vanelig jobb? Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lexgtturbo 135 Skrevet 26 Desember, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 (endret) 12-20 timer må du ihvertfall rengne med at går per bil, ihvertfall om du skal være nøye. Er det mye korrigering som skal til på bilen og den skal bli mer enn 90% strøken, så går det fort enda mer tid og. Mye å ta hensyn til med tanke på pris ser du Endret 26 Desember, 2009 av Lexgtturbo Hadde mer å legge til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 26 Desember, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 12-20 timer må du ihvertfall rengne med at går per bil, ihvertfall om du skal være nøye. Får vel bare bli sånn da.. Finner vel ikke ut alt før jeg setter igang Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 26 Desember, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 Det er vel en typisk nybegynnerfeil å tro at det skal "gå unna". Hvis jeg tror det skal gå på 10 timer, så ender jeg opp med 15 isteden:) Noen gjør det vel "bare" for penger, og andre driver med bilpleie pga at det er en hobby. Jeg mener at jeg tilhører siste gruppen. Hadde det vært for å tjene mest kr, så hadde jeg tatt på meg clutch-bytte, toppakninger etc isteden. Jeg finansierer litt av mitt eget forbruk, og er fornøyd med det:) Jeg får sette deg på flyet i vår så jeg får bytta dempere og sånt Jeg klarer det meste selv, men liker ikke å skru motor og understell. jeg har som mål å gå litt i pluss bare, for selv om det er trivelig å holde på med så bør en ikke gjøre ting gratis. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 26 Desember, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 (endret) Er nok 100% enig med de andre her. Å forklare hvilke produkter du bruker, hvordan de funker, hvor mange produkter som kommer i hver eske, herdetid, om det og det produktet kan brukes i sola eller i skyggen osv osv osv er fullstendig unødvendig. Du trenger ikke å skrive bruksanvisningen til hvert produkt i prislisten din! Du skal ikke selge produktene, du skal selge et resultat Hvorfor skal du forklare kunden hvordan du bruker felgrensen? Det er jo ikke kunden som skal gjøre jobben. Håper jeg Det eneste kunden vil ha er en ripefri og blank bil, og 99% av dem gir blanke f i hvordan det skjer Viser du en sånn liste til en gjennomsnittlig kunde og forventer at kunden skal plukke ut hvilke produkter han vil at du skal bruke får du nok ikke tatt mange biler Endret 26 Desember, 2009 av mighty82 Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 26 Desember, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Desember, 2009 Er nok 100% enig med de andre her. Å forklare hvilke produkter du bruker, hvordan de funker, hvor mange produkter som kommer i hver eske, herdetid, om det og det produktet kan brukes i sola eller i skyggen osv osv osv er fullstendig unødvendig. Du trenger ikke å skrive bruksanvisningen til hvert produkt i prislisten din! Du skal ikke selge produktene, du skal selge et resultat Hvorfor skal du forklare kunden hvordan du bruker felgrensen? Det er jo ikke kunden som skal gjøre jobben. Håper jeg Det eneste kunden vil ha er en ripefri og blank bil, og 99% av dem gir blanke f i hvordan det skjer Viser du en sånn liste til en gjennomsnittlig kunde og forventer at kunden skal plukke ut hvilke produkter han vil at du skal bruke får du nok ikke tatt mange biler Joda, bruksanvisninger og sånt er vel å overdrive, men jeg vil at de skal vite at jeg kommer til å bruke bra produkter på bilene deres da, og at jeg ikke kun kjøper polish på europris, bare for å gjøre det billigst mulig uten å vite hva det egentlig er for noe. Får håpe jeg klarer å få jevnt ett par jobber i måneden, for ellers blir det kjedelig å bare polere mine egne biler Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.