Gå til innhold

El. foam gun fra Biltema


West

Recommended Posts

Har sett litt på foam gun eller foam canon. Høytrykkspyler har jeg ikke, så det må bli en gun til slange.

Men jeg syns 850.- for en slik som SS har er LITT drøyt.

Sett litt rundt og biltema har jo en slik en:

15-198_l.jpg

Er dette bare noe som virker 2x eller kan det være et ok produkt for en nybegynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke testa den biltema.. men tørr påstå att det e langt fra sammenlignbar.. Har en slik som di har på SS og angre ikke ett sekund jeg kjøpte sikkelig med en gang..

PS. jeg har den til høytrykkspyler , så nu du ikke hadde HT

Endret av Amzoch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en skumsprøyte såvidt jeg kan se.. kombinert lakk/ kjemikaliesprøyte ser det ut som

"For maling og lakk og for sprøyting av motorvask, impregnerings- og insektmiddel m.m. Med trinnløs regulering av væsketilførselen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes reserve løsninger for de som ikke har høytrykk spyler. Har sett på nettet at du får kjøpt dyser som settes på vannslangen.

Dysen har mindre hull enn diameteren på vannslagen og vil da gi fra seg mere trykk, du fester da en foam gun på utsiden av denne dysen. Skal vist bli bra men ikke fullt så bra som en ekte foam gun på høytrykk spyler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes reserve løsninger for de som ikke har høytrykk spyler. Har sett på nettet at du får kjøpt dyser som settes på vannslangen.

Dysen har mindre hull enn diameteren på vannslagen og vil da gi fra seg mere trykk, du fester da en foam gun på utsiden av denne dysen. Skal vist bli bra men ikke fullt så bra som en ekte foam gun på høytrykk spyler.

Blir mindre trykk, og høyere fart mener jeg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 850 er vel ikke MYE, men jeg tenkte kanskje det var andre alt. for en som ikke akkurat er proff :)

Jeg har jo tilgang på en riktig kraftbombe av en høytrykkspyler gjennom min kjære svigerfar (5 min. unna), så det kan godt hende det vil være greit med en fra SS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt svar på spørsmålet ditt, men jeg har en erfaring i samme gate. Hvordan lage skum billigst mulig, og eventuelt med utstyr man allerede har?

Jeg har kompressor og oljedusjsprøyte.

Dessverre fikk jeg ikke noe såpeskum, og det var dårlig med justerings-/modifiseringsmuligheter - men nå vet jeg i alle fall to metoder som ikke fungerer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-and-drying/super-spray-hose-end-sprayer/prod_335.html

Har noen bilder av den i bruk, skal sjekke litt i fotobøtta mi ;)

Ett av mine mindre vellykkede kjøp dette her :P Kjøpte den bare for å teste den og den har blitt stående siden første gang.

Såpeblandingen renne av med en eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, den er ikke bra for å si det sånn.. Men man får litt såpevann på bilen, og litt skitt renner hvertfall av :)

Selv mener jeg at skummet skal være som det man kjøper på Kiwi som det står Gilette på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

850 krone er IKKE dyrt når du får den i hendene og skumsprøyten står, tro meg :D

Vel, med tanke på kvaliteten på skumkanonen, så synes jeg 850 er mer enn dyrt nok. Jeg har en selv, men er ikke imponert. Funksjonen er veldig bra, men det er tross alt bare en plastkopp med noen messingkoblinger og en justerbar dyse ytterst. Koster vel maks en 50-lapp å produsere tenker jeg. Men det er et must å ha en...

Edit: Flytta tråden til Produkter...

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Selger skumlanser på Hydroscand, samt masse Gilmour-utstyr.. Skal sjekke nærmere om pris

Oooooh.. veit hva jeg skal når jeg kommer på jobb etter nyttår. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke kommet over noe produkt som kan tilsvare den til SS, men jeg har jo god tid da..... Det blir ikke så tidlig vår her borte ;)

Men NOE må ha, så hvis dere kommer over et produkt så blir jeg veldig glad om dere legger ved en link i denne posten :)

Godt Nytt År by the way ..... :D:fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hydroscand selger noe lignende.

I følge bedriftens prislister koster den 743kr

Vet ikke om dette er endelig pris. Blir nok SS kanonen på meg. Greit å kjøpe noe veltestet. Tror ikke jeg blir å angre.

Endret av Murcielago
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...