Gå til innhold

Yngves BMW 530D


Yngvejos

Recommended Posts

Da var ny bruksbil i hus.

En 98 530DAT varebil.

Bildene ble tatt etter "jomfruvasken". Desverre frøs skummet på bilen, så jeg måtte bare spyle det av og hive inn håndkleet.

Jeg håper på litt + grader så jeg kan få lagt på litt voks til vinteren. (Garasjen er opptatt av en nedplukket e30, så jeg får ikke tatt den inn i varmen for å detaile heller.)

IMG_4232.jpg

IMG_4234.jpg

IMG_4238.jpg

IMG_4239.jpg

IMG_4240.jpg

IMG_4241.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Yngvejos

    17

  • Janko

    6

  • Odd-M

    4

  • challenger

    3

Mest aktive i dette emnet

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil det der altså :) Men er det ikke snø der da? Trodde hele landet hadde snø jeg nå :P Her er det -23 så det er nok bare å glemme alt som involverer vann i allefall :P

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil det der altså :) Men er det ikke snø der da? Trodde hele landet hadde snø jeg nå :P Her er det -23 så det er nok bare å glemme alt som involverer vann i allefall :P

Snøen kom igår. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg har samme bilen. En skikkelig kraftpakke under panseret med langt og smidig register.

Forøvrig er det ikke en 98-modell. 530d kom først som 99-modell. De startet produksjonen 01. september 98 og man kunne få den levert utover høsten 98, men altså som 99-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg har samme bilen. En skikkelig kraftpakke under panseret med langt og smidig register.

Forøvrig er det ikke en 98-modell. 530d kom først som 99-modell. De startet produksjonen 01. september 98 og man kunne få den levert utover høsten 98, men altså som 99-modell.

Takker. Jeg er klar over at den nye årsmodellen kommer i september året før, men jeg velger å kalle den for en 98 modell fordet. ;)

Den er produsert 5/09-98 hvis jeg ikke husker helt feil.

Her er beviset på at vi også har snø. :P

2009-12-20.jpg

Det er forøvrig den værste vinterbilen jeg har hatt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste? Jeg synes bilen er suveren på vinterføre. Fremkommelighet er bra og den oppleves som trygg og forutsigbar. Hva mener du er dårlig?

Den er så lav at den setter seg fast over alt. :P

Jeg kjørte inn på en bensinstasjon idag, og fikk plutselig bråstopp fordi det kom mer enn 10cm med snø under bilen.

Tenker jeg får bestille høydejusterbart understell til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, pen bruksbil det der! Sitter og vurderer samme type bil nå.

Men jeg er så skeptisk til holdbarheten på automatkasser generelt, at jeg har lyst på manuell.

Vet du hvor mye din er senket?

Jeg er livredd for automatkassa selv. Det er en GM-produsert kasse som står i disse bilene, som er beregnet på 390nm.

Jeg håper at girkasseproblemene er overdrevet og håper på at kassa holder hvis jeg bytter olje (det er såkalt "lifetime"olje på den) og er forsiktig med den når den er kald.

Jeg har ingen aning om hvor mye den er senket. Det står noen gule fjærer på den, så det er antagligvis Apex.

Får du tak i en 530d manuell, har du en fantastisk bruksbil. ;) Den gir utrolig mye kraft og kjøecomfort for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du nu har oppgitt 99 mod til forsikringsselskapet?

Jeg har kun oppgitt skiltnr. til forsikringsselskapet. Men den er nok forsikret som en 98 modell.

Forsikring og banker forholder seg til førstegangsreg. når de spør om årsmodell.

Jeg fikk ikke lov å forsikre 325en min som 88 modell, selv om den er produsert 02/88. Den ble førstegangsregistrert I 89.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun oppgitt skiltnr. til forsikringsselskapet. Men den er nok forsikret som en 98 modell.

Forsikring og banker forholder seg til førstegangsreg. når de spør om årsmodell.

Jeg fikk ikke lov å forsikre 325en min som 88 modell, selv om den er produsert 02/88. Den ble førstegangsregistrert I 89.

Hmm mener min e forsikret som 98 mod. (import bil) men første gangs registert i tyskland desember 97

Edit: jepp.. forsikret som 98 mod

Endret av Amzoch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...