Hans Marius

Sporingsnummer fra Dealextreme?

Har lagt inn noen bestillinger nå hos www.dealextreme.com. Har fått et slags trackingnummer på ordren, men får ikke frem pakkesporing, annet enn hvilken dato pakka ble sendt. Her er linken til det trackingnummeret jeg har fått: RT043378024HK

Det nummeret er jo ikke et gyldig pakkesporingsnummer hos posten, og finner ikke mer info på hongkongpost sine sider heller... Noen som har bestilt herfra før som har litt info å dele? Hvor lang tid har det pleid å gå før pakka har kommet frem, og har dere fått hentelapp i posten, eller har pakka kommet rett i postkassa?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir ikke søkbart før Posten Norge mottar info om sending - dvs. når varene ankommer postens utenlandsavdeling :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at du har prøvd det men; Inne på www.dealextreme.com kan man trykke på "order tracking"... ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at du har prøvd det men; Inne på www.dealextreme.com kan man trykke på "order tracking"... ?

Har prøvd det ja, og da kommer jeg til den siden jeg linket til i første post!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos hongkong post står det kun når pakken vil bli eller ble sendt. Når den er fremme hos tollen i norge kommer den frem på postens sporing. Det kan ta noen dager. Lenge siden den ble sendt fra hongkong? Jeg har motatt ca 100 pakker fra dx de siste par årene og ikke en som har blitt borte.

Pakker som blir sendt med sporing kommer som "rekommandert brev", så de må du hente på postkontoret og signere for. De uten sporing (under en viss sum) kommer rett i postkassa. Pleier å ta fra minimum 1 uke fra de blir sendt til de er fremme, opptil ca 2 uker på det verste.

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står jo på siden hva som må gjøres for mer detaljer da...

"Outward Registered Letter

Destination - Norway

The item (RT043378024HK) was posted on 16-Dec-2009 and is being processed for delivery to the addressee.

To make further enquiry of this item, please complete the Online Enquiry Form or send the item number; the details of sender

"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos Hong Kong post vil du også kunne se om pakka er underveis i Hong Kong, eller om den har vært sendt ut av landet. Jeg har nettopp fått to pakker fra DX. Det tok rundt tre uker fra de ble plukket opp av Hong Kong post til de ble meldt sendt ut av landet. (Hong Kong er jo så innmari stort!) Deretter tok det en ukes tid før de dukket opp i Postens sporingssystem. Deretter to dager før det lå pakkelapp i postkassa. Siden pakkene var sendt som rekommanderte brev måtte jeg vente på pakkelappen for å få dem utlevert. Det var ikke nok med sporingsnummeret.

Endret av obimann
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke når du bestilte den, men fra jeg fikk mailen om sporingsnr tok det over 3uker før det var registrert hos HK post og 2uker til før den var sendt ut av landet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står jo på siden hva som må gjøres for mer detaljer da...

"Outward Registered Letter

Destination - Norway

The item (RT043378024HK) was posted on 16-Dec-2009 and is being processed for delivery to the addressee.

To make further enquiry of this item, please complete the Online Enquiry Form or send the item number; the details of sender

"

Hvis du hadde sett litt videre står det også følgende:

Before making an enquiry, please make sure that sufficient time has been allowed for the item to reach its destination.

Har ikke tatt mer enn litt over en uke siden den ble sendt, og det er jo ikke så lenge egentlig så...

Skulle vist bestilt litt før, da noe av det er julegaver :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når den ankommer norge vil pakken være sporbar hos Posten i det vanlige sporingsskjemaet deres, men det står bare "Ankommet Norge", "Ankommet postkontor" og "Utlevert". Ingen annen informasjon om hvor den er i Norge vil det stå der. Det er sansynlig at mye av tiden går bort hos tollen. Det tar 1-2 dager fra den er sendt fra HK til den er i Norge, men det tar x antall dager eller x antall uker fra den er ankommet Norge til den er på postkontor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at alle disse eksemplene gjelder for pakker sendt med gratis frakt?

For å oppsummere må man altså regne med 3-6 uker i normale tilfeller fra bestillingen er lagt til pakka kan hentes på posten.

Jeg synes i alle fall det er greit at det tar noen uker når jeg slipper å betale for frakta. Dersom noen trenger varer fra DX raskt, må de altså betale for en annen, og raskere, frakttype.

Endret av obimann
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive