Gå til innhold

Falmede stoffseter, Vurderer å farge?


-Martin-

Recommended Posts

Hei!

Jeg har i det siste ergret meg fælt overt at stoffsetene mine (primært forsetene) som engang tidlig på 2000-tallet var svarte og fine har blitt grå/brune.

Dette kommer vel av en kombinasjon av slitasje og solbleking,

Setene er Sportsseter med et lysere mønster(Grå/mørk koksgrå) i midtputen og ryggen, -og ensfarget(mørk koksgrå) på sidestøttene samt lårputen.

Om det lyse mønsteret skulle bli mørkt pga. farging er ikke det noe stort tap.

Er det noen som har tips til en grei måte å friske opp disse setene?

Mvh

-Martin-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Man får kjøpt tekstillakk, har sett noen som har brukt det, og så veldig bra ut. Men om det er like slitesterk som std vet jeg ikke. Men tror nok det trekker inn i stoffet så bør jo ikke farge av.

Eller så kan man jo alltids kjøpe nye trekk men det koster sikkert en god del for slikt orginalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste M3 interiøret var ren snadder! Men planen er å selge bilen om kort tid, da ser jeg liten vits i å investere store summer i et nytt interiør, Men takk for forslaget!

Til de som lurte så har jeg brukt teppe/møbelrensemaskin fra Hagerty m/Hagerty såpe.

Noen av dere som vanker på mange bilpleieforum som har vært borti farging av stoffseter?

mvh

-Martin-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 month later...
ballemann

Hei, vi selger sort vinylspray hos Torshov. Denne har jeg prøvd både på plastikk og stoffseter...

Forarbeid er veeeldig viktig. Setet bør renses godt først! Jeg tok kun stoffrens og støvsuger på det ene setet og da holdt det seg ikke like fint som det jeg brukte en time på, hehe. Pass på og bruk masse vann etter stoffrens da denne kan inneholde ting som gjør at lakken ikke fester seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...