Solhaug

ny "detailer":)

ja da har det seg slik att jeg har begynt å interessere meg for bilpleie,tror grunnen til det er att jeg havna inne på denne siden å fikk se hvordan en BLANK bil skal se ut.

Bilen som skal pleies er en 2007 Toyota Avensis 2.2 D-cat (177) stasjonsvogn med full TTE styling,

Tenker å skrive opp en liten liste her om hva jeg hadde tenkt å kjøpe av produkter så kan dere eventuelt tillføye det som dere mener er ett must,å kanskje si noe om det jeg skal bestille,tenkte å bruke vinteren til å kjøpe meg opp slik att jeg er klar til våre.

Kjøpte i høst en foma 747 høytrykk,synes den var meget bra,

poleringsmaskin,ja det ser ut som jeg faller for Flex 3401 VRG eksenter,får jeg som amatør til å bruke denne?er denne så bra som prisen tilsier?

swissvax car bath

swissvax nano express sett

swissvax crystal

swissvax waschpudel

swisswax insignis.

det er nå dette jeg i første omgang hadde sett for meg,driver ennda å leser endel om hva jeg skal ha.

hva kan dere anbefale av avfetting .f.eks?

Dette var mitt første innlegg her..håper jeg posta det på rett plass

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen :)

Ser du går rett på swissvax og da gjør du ingen feil ;)

Legger litt på handle lista di jeg :

Foamlance til HT spylern din.

SV Autobahn felgvoks og en cleanerfluid fra swissvax. så voksen får bedre heft.

SV pneu til dekksider.

Kansje noe til plast og interiør? Scholl purple9000 til interiør

Av avfetting er prickbort et must til asfalt flekker visst ikke har du CG Grime Reaper :)

Sikkert glemt noe jeg også.

Lykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du MÅ ha er Microfiber kluter og helst mange, hvertfall 4-5 stk til og starte med. www.scandicshine.no har gode pakke priser på MF, det har også www.blankbil.no og www.autobahn-bilpleie.no

Du trenger også tørke handduker de finner du på de samme nett sidene.

Sist men ikke minst må du ha Clay og clay lube, du får deg garantert en aha opplevelse etter og ha brukt dette for første gang. Her vil jeg ambefale No Rinse som lube, den er meget drøy i bruk da den skal blades ut ca. 1:20

Her er en link: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=16

Du kommer nok til og handle mye mere etter hvert, det er fort gjort og bli bitt av basillen.

Velkommen til klubben.default_smile.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsom bil, det må jeg si:thumbup:

Gode tips før her, Du kan vurdere om du har lyst på roterende maskin, da mange går over til det etter en prøveperiode på DA-maskin. Selv begynte jeg rett på roterende og det går bra så lenge man er litt forsiktig begynelsen(tar en testbil eller to det ikke er så farlig med :P). Vil anbefale å ta med noen poleringsmidler ala Scholl, menzerna, 3M(bare sjekk ut hva som gjøres i Show n Shine-trådene, det er de som sørgen for en strøken lakk!).

Er det den mørkegrå fargen? Veldig fin farge da den er velpleid, men er ganske myk så den trenger gode vaskerutiner ;)

Velkommen ja!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale Flex XC3401VRG som førstemaskin. Den er sikker å bruke hvis en er fersk, og den korrigerer meget bra til å være en DA-maskin. Hvis man vil ha en roterende etterhvert er ikke kjøp av Flex forgjeves. Flex'en vil man få bruk for uansett på myke lakktyper, glaze og sealere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen :)

Etter litt god lesning her på forummet kommer den handlelisten din til å bli diger :lol:

Jeg har i allefall sprengt budsjettet mitt flere ganger bare på noen uker her inne , men her er enorm hjelp å få ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for kjappe og gode svar,ser for meg att mitt budsjett blir sprengt akkurat som alle andres budsjett her inne,må nok ta det litt etter hvert:)

bilen min er svart,med en litt spesiell grønn perlemor,bilen har blitt kjørt en del på motorveier i oslo/drammens området,å det bærer fronten preg av,den er faktisk ganske nedslitt i lakken,kan tneke meg det kommer av å ligge tett i trafikken i 120 ellerr noe,fremfanger må omlakkes å kanskje panseret også det får vi se på etter hvert.post-1296-1260741009,46_thumb.jpg

post-1296-1260741050,89_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oioi, tenkte meg at det kanskje var denne ja :P (sett den på finn.no el ettellerannet formum elns)

Med tanke på budsjett er dette en veldig(!) skummel side :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oioi, tenkte meg at det kanskje var denne ja :P (sett den på finn.no el ettellerannet formum elns)

Med tanke på budsjett er dette en veldig(!) skummel side :lol:

jepp,har hatt den til salgs en stund,men nå blir den beholdt:)er også aktiv på ts-ogn...bilen er fri for reklame nå,bare JL audio reklamen som sitter igjen,synes det var nok,håper det går ann å beholde dem på mtp bilpleie

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer? Når ble Avensis en tøff familie racer? Denne bilen likte jeg.thumbup.gif Tøffe sommer felger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer? Når ble Avensis en tøff familie racer? Denne bilen likte jeg.thumbup.gif Tøffe sommer felger.

den er mer digg med 218hk å 496nm:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive