Gå til innhold

microfiber ødelagt ?


lassings

Recommended Posts

jeg har akkuratt vasket mine microfiber kluter fra meguiars og cobra med milo på 60 grader og hengt de opp til tørk etterpå. men da jeg skulle bruke de igjen tok de ikke til seg NOE QD og de virker tørket ut og er harde som bare det å dra langs lakken. rett og slett ubruklige ... hva har jeg gjort feil ? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du brukt dem til før du vasket dem da? Kan jo prøve å vaske dem igjen på 90 grader og RISTE dem skikkelig før du tørker dem. Hvis man ikke rister dem kan de ofte "klumpe" seg og bli harde når de tørker.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunn brukt de til ulitmate quik detailer og tex wax 2.0. har latt de tørke på snor eller tatt de i tørketrommel en stund. de legger igjen milioner av små tråder på en måte på lakken. ser helt ille ut. å tar ikke til seg noe spray produkter heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen av de var akkuratt skitne. det er 9stk å den eldste er vell 4 mnd å har vært vasket 2-3ganger før å har blitt sånn da, men har en helt ny cobra MF som kunn var litt brukt til QD å den ble like ille som de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle klutene blir sånn når du vasker dem så må det være noe alvorlig galt med vannet ditt eller noe. Jeg bruker aldri tørketrommel på mine så jeg kan ikke uttale meg om den, men har aldri opplevd at klutene har blitt "ødelagt" sånn brått. Men 9 kluter for 1500kr? Hvor har du handla da? :huh:

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. må nok bare legge de vekk å bestille nye fra SS. de jeg hadde var egentlig bare meguiars supreme shine fra bilxtra å kosta ca 129kr stk. er kjempe bra når de ikke har blitt vaska men nå er de tydelig vis ødelagt alle sammen :( (var ikke 9stk men 12)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes det er veldig rart jeg også. spesielt med den som var nesten helt ny og KUNN brukt til QD :huh: skal prøve på det ja, skal gi tilbakemelding så fort jeg har fått testet dette. bare å komme med forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du putter inn èn mikrofiberklut som er soaked i en eller annen form for voks i vaskemaskinen vil det smitte over på alle de andre før de er ferdig. Milo tar rett og slett ikke voksen i det hele tatt etter egen erfaring. Det eneste som tar den er en eller annen form for avfetting, zalo, isopropanol eller tilsvarende.

Kan være lurt å putte alle mikrofiberkluter som har vært brukt til voks rett i ei bøtte med vann etter å ha skylt ut så mye som mulig i påvente av vask.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dette har jeg begynt med nå også. Holder alt som er brukt med voks eller sealer adskilt fra andre ting og legger dem i presoak med avfetting før de går til vask.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke garantere at de tåler alle avfettinger da jeg kun har brukt surfex. Men bruker du zalo bør det være safe. Disse klutene er jo 100% kunstig og tåler vel stort sett det samme som plastikk.

Skyll de skikkelig i vann før du putter dem i maskinene ja. Ellers kan det rett og slett bli aaalt for mye skum :P

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...