VFR 750 F

Hvor kan jeg få kjøpt Meguiars #21???? Noen tips?

Jeg har vurdert å prøve Meguiars #21. Den er å få kjøpt i flere størrelser og ønsker å kjøpe den minste :) har hørt at denne er bra. Er det noen som kan dele sine erfaringer med dette produktet? Kanskje det er noen som har et enda bedre tips? :rolleyes:

Jeg har vurdert å prøve Meguiars #21. Den er å få kjøpt i flere størrelser og ønsker å kjøpe den minste :) har hørt at denne er bra. Er det noen som kan dele sine erfaringer med dette produktet? Kanskje det er noen som har et enda bedre tips? :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjemi.com har denne her :)

Bruker denne selv men kan ikke uttale meg noe særlig om hvor bra den er, siden jeg ikke har testet den opp mot noe annet men har ikke hørt noe annet enn skryt av denne her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallgo vinterkombo er 2 x #21 og 2 x #16. #21 fra Meguiars er fine saker. Husk at ei flaske med #21 varer veeeeeldig lenge :) (så stikkordet er å påføre tyyyynt)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hittentil veldig gode erfaringer med MG#21 V2. Den minste flaska holder til mange biler om du legger den på for hånd, men om du bruker maskin (DA eller roterende) bruker du enda mindre. Buffing etterpå er som en lek, og utseende er også veldig bra mtp at det er en sealer. Beading/sheeting er heller ikke så verst ;) Eneste neggative med denne er jo så klart herdetiden som er 24 timer(i varm garasje med lav luftfuktighet). Så mye bang for the buck denne ;) Du får den hos godkjemi som sagt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker denne jeg også, men det ble nettop herdetiden som avgjorde at jeg ikke orker å bruke den. Særlig ikke på kundebiler da jeg må ha bilen stående i minst et døgn før jeg kan levere den. Men med mange fordeler så må det naturligvis være en ulempe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hittentil veldig gode erfaringer med MG#21 V2. Den minste flaska holder til mange biler om du legger den på for hånd, men om du bruker maskin (DA eller roterende) bruker du enda mindre. Buffing etterpå er som en lek, og utseende er også veldig bra mtp at det er en sealer. Beading/sheeting er heller ikke så verst ;) Eneste neggative med denne er jo så klart herdetiden som er 24 timer(i varm garasje med lav luftfuktighet). Så mye bang for the buck denne ;) Du får den hos godkjemi som sagt!

Meguiars #21 syntetic sealant har oppgitt en herdetid på 15 min på flasken. Jeg pleier å la den stå ca 1 time. Men du må vente 24 t før du eventuelt legger noe oppå.

Jeg har brukt noen gallon av denne, å kan anbefale den på det sterkeste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars #21 syntetic sealant har oppgitt en herdetid på 15 min på flasken. Jeg pleier å la den stå ca 1 time. Men du må vente 24 t før du eventuelt legger noe oppå.

Den er oppgitt til 15 min ja, men den får absolutt best holdbarhet med 24 timer herding... Har testet selv ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis man lar den herde kun 20 min f.eks, holder den da like lenge som Jetseal?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke testet jetseal, men vil kanskje tro den holder noe lengre med bare 20 min herdetid, da den er laget for best mulig holdbarhet med bare 20 min herdetid. Men dette vil jo selvfølgelig komme ann på hva slags kjemikalier du bruker når du skal vaske, og hvor ofte. Har på følelsen at MG#21 er hakket bedre til å stå imot litt tøffere avfettinger osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jeg anta at du jobber med dette for hvis du har brukt noen gallon av denne har du vel ihvertfall brukt 7.5 liter, og det er nok beskyttelse for MINST 112 år eller 225 påføringer/lag.......og det er ett absolutt minimum.... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jeg anta at du jobber med dette for hvis du har brukt noen gallon av denne har du vel ihvertfall brukt 7.5 liter, og det er nok beskyttelse for MINST 112 år eller 225 påføringer/lag.......og det er ett absolutt minimum.... ;)

For å være helt nøyaktig, så er jeg på min 3. 1/2gallon flaske privat (nei ikke bare mine egne biler) men jobbet tidligere på klargjøringen hos møller bil stavanger, å fikk brukt en del der også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være helt nøyaktig, så er jeg på min 3. 1/2gallon flaske privat (nei ikke bare mine egne biler) men jobbet tidligere på klargjøringen hos møller bil stavanger, å fikk brukt en del der også.

Skjønte nesten det :) , men har du prøvd å notere deg ca. hvor mye produkt du bruker på en "gjennomsnittlig" stor bil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

#21 hazer vel på 15 minutter, men det er jo noe annet enn herding dog. Jeg prøver å få herdingen til minimum 10 timer ihvertfall, før jeg lar bilen få kjenne på "vær og vind" etterpå. Et par ganger har det bare blitt 3-4 timer dog, men så vidt jeg vet så er #21 "still going strong" 5-6 uker etterpå

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønte nesten det :) , men har du prøvd å notere deg ca. hvor mye produkt du bruker på en "gjennomsnittlig" stor bil?

Har ikke regnet noe på det, men vil tro at 1/2 gallon holder til ca 50-60 biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive