Gå til innhold

Hvilken takboks på E61


Swissvax / Dag

Recommended Posts

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Jepp, jeg burde vel skamme meg som setter takboks på bilen, men i og med at familien jeg er såpass mye ute på ski, både i flatt og nedadgående terreng, så ønsker jeg å spare interiøret litt.. Takstativ er uaktuelt (grus er dårlig festesmurning, for ikke å snakke om glider)...

Så; jeg har jo tenkt på Skiguard 850, som er ok å se på, skal være både stillegående og av grei kvalitet, men vil gjerne ha flere synspunkter på saken.

PS: Den tas av når skisesongen er over... :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Forhandlere
Bernhard

Er vel omtrent samme boksen, jeg solgte min Skiguard 850 og beholdt Packline FX boksen, jeg er knallfornøyd med den.. Akkurat hva som er forskjellene bortsett fra design vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger mest 850 her på jobben. Men også er 960 på vei inn som årets hit. (skal ha med en slik boks til Lillehammer i helga..)

Bare lakk den i samme farge som bilen og med kanaler til integrerte stativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har FX-S selv, superfornøyd. Stabil og fin boks som ligger pent på taket selv uten tuneller.

Rommer mer enn den ser ut til, får fint ski til hele familien og middels store bager i boksen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Ville gått for skiguard 950 den er flatere enn 850 :)

Jeg har 850, naboen har 950.....ser at det er litt forskjell

Men den ikke like fin, eller... ? :)

Selger mest 850 her på jobben. Men også er 960 på vei inn som årets hit. (skal ha med en slik boks til Lillehammer i helga..)

Bare lakk den i samme farge som bilen og med kanaler til integrerte stativ.

Da får jeg kanskje tatt en titt på den på lørdag om dere skal ned til byen en tur?

Har FX-S selv, superfornøyd. Stabil og fin boks som ligger pent på taket selv uten tuneller.

Rommer mer enn den ser ut til, får fint ski til hele familien og middels store bager i boksen min.

Ja, syns denne er veldig fin i formen, men vet at 850 kommer med tilpassing til haifinnen min - og da blir capsfaktoren litt mindre.. :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, syns denne er veldig fin i formen, men vet at 850 kommer med tilpassing til haifinnen min - og da blir capsfaktoren litt mindre.. :)

Sant nok, kommer litt an på hvor høyt stativet til bilen er også. Men 850 med tilpasning høres gromt ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Dag..

950 er penere og kryper tettere på taket enn 850

Packline FX er ikke det med "bøy på" til SUV ?

FX-SUV det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Dag..

950 er penere og kryper tettere på taket enn 850

Packline FX er ikke det med "bøy på" til SUV ?

Men Ståle, jeg klarer ikke å fri meg fra at jeg syns 850 er penere å se på isolert sett, på S så kryper jo også denne ned mot taket. Ssyn 960 (som den heter nå) ser litt kantete ut, men mulig dette ser helt annerledes ut "live"?

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Packline FX. Synes den sitter fint og lavt på Mondeo'en med Klippan lasteholdere som bygger veldig lite i høyden.

I tillegg går Fjellpulken oppi noe jeg synes er et stort pluss. Det funket ikke i FX-SUV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Ståle, jeg klarer ikke å fri meg fra at jeg syns 850 er penere å se på isolert sett, på S så kryper jo også denne ned mot taket. Ssyn 960 (som den heter nå) ser litt kantete ut, men mulig dette ser helt annerledes ut "live"?

Hehe...ja men hvis DU synes 850 er penere så skal du naturligvis kjøpe en 850 - og ikke en 950...det er helt klart :)

Har ikke sett den nye 960 jeg men skal sjekke......

Edit:

Har sjekket...950 er utgått og erstattet av et monster som heter 960 :huh:

du har vel sort bil.....slipper omlakk da, og kan kanskje finne ferdig boks til prisen av bare omlakk feks her : http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20023685

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...