Gå til innhold

Beste avfetting til vintervasken


olaskips

Recommended Posts

Ser at det allerede er startet opp ein tråd om beste vintersåpe, men når bilen min er full i salt og skitt så glir eg ikkje akkurat over den med mitt og såpe.Eg har kun prøvd prickbort men det blir ganske dyrt å bruke dette til kvar vask. Så hvilken avfetting bruker dere for å løyse opp salt og skitt som ar havnet på bilen i løpet av ei veka og i hvilken utblanding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet ved et innfall Sonax Power+. Vet ikke hvor hard den er på LSP, men strippet ikke alt ihvertfall. Bilen var helt fri for nupper etterpå og etter en omgang med mitten beadet den så fint så. Dette etter over en måned på saltede veier uten vask. (Jeg var på jobb og den bedre halvdelen brukte bilen daglig)

Noen andre som har testet denne?

Ellers testet jeg også Prickbort med like bra resultat, men det så mye bedre ut da møkka ble brunere (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo en som heter Power uten + bak også. Mulig den er mildere (og mindre effektiv sikkert). Leste ikke så nøye på den hva forskjellen er.

Men tror ikke jeg trenger det. Får bruke Prickbort inntil videre og heller inverstere i litt drøyere/billigere saker etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som klager på at surfex tar lsp, men samtlige har da blandet for sterkt, noe som er vanlig desverre. Max 1:20 hvis det skal være lsp sikkert. Jeg bruker dette flere ganger i uka uten problemer :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lahega Microl 648 1:2 (evt. mildere, men tar ikke så mye asfalt da) fungerer meget bra som vintervask. Den er lavalkalisk og inneholder lavaromatisk petroleumdestillat. Effektiv vintervask og snill mot LSP ;)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Har brukt KCL Micro Royal og Hagmans Microavfetting (1:10) i flere år med godt resultat.

I år er det følgende som brukes hos meg:

- CG Grime Reaper (hovedsakelig på dekksider) men også på karosseri og i døråpninger.

- Prickbort på eksoshaler og nedre karaosserisider ved behov. En stor fordel at den kan legges på våt bil så slipper en å legge avfetting unødvendig.

- MAC 30 (1:10 blanding) på nedre karosseri deler før Foam når jeg føler det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker enten Surfex HD blandet 1:30 eller AS G101 1:30 før vask.

Har bare brukt G101 på et par biler så kan ikke si noe foreløpig hvor mye lsp den tar, men surfex HD kan jeg gå god for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for Surfex til den jevnlige vasken og hvis man har asfalt og tjæreflekker er det ingenting som er bedre enn Autosmart Tardis

Begge disse produktene er nå på tilbud hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for Surfex til den jevnlige vasken og hvis man har asfalt og tjæreflekker er det ingenting som er bedre enn Autosmart Tardis

Begge disse produktene er nå på tilbud hos oss.

Trur nok det blir surfex hd, ein liter med surfex så har eg jo minst 25 liter utblanda avfetting til vinteren, det BØR vær nok for ei stund. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...