Gå til innhold

Nanosvamp på LCD TV??


Jørn.

Recommended Posts

Hei!

Funker det å bruke nanosvampen på LCD TV?? Noen som gjør/har gjort dette?? Vet den kan brukes på glass, men usikker på lcd. Har helst ikke lyst til å gjøre noe galt på flatskjermen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten å ha noe belegg for å svare dette så kan jeg aldri tro at dette er noen god ide. 

Meg bekjent så har LCD skjermer et lag på utsiden som ikke skal tulles så mye med? Og nanosvampen vil vel slipe bort dette laget?

Men jeg kan ta feil, men ville ikke testet det før Rasmus kan bekrefte at det er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten å ha noe belegg for å svare dette så kan jeg aldri tro at dette er noen god ide. 

Meg bekjent så har LCD skjermer et lag på utsiden som ikke skal tulles så mye med? Og nanosvampen vil vel slipe bort dette laget?

Men jeg kan ta feil, men ville ikke testet det før Rasmus kan bekrefte at det er i orden.

Var dette jeg hadde i tankene også. Får vente til "sjefen" på nano har talt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nanosvampen el.l bør i alle tilfeller IKKE brukes på noe med høy glans, med mindre det er ekstremt hardt som f.eks glass. Bruker du nanosvampen på f.eks lakk så vil det bli matt med en gang, nesten som våtsliping. Jeg ser heller ingen grunn til å bruke sånne type renseverktøy på tv o.l da disse stort sett kun er støvete :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor du vil dra nanosvampen over LCD tv'n?

Blir vel ikke så skitten?

Nei da, ikke så skitten, men tenkte det var lettere å det skjoldefritt med nanosvampen. Sliter med å få den svære skjermen strøken med vinduspuss og glassklut. Må tørke over flere ganger, som føles at det kanskje blir ripete etterhvert. Blir stort sett vasket/tørket av 1 gang pr uke. Ikke no stort problem dette, men kunne vært greit å vite. Denne svampen er jo genial til mye annet, derfor lurer jeg på dette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte meg den skjerm rensen alle elektro butikker selger, den funker fint uten å få sholder..

Og her i huset løper det to unger med klissete fingre å tar på skjermen..

spray flaska gikk tom for veske, så jeg blandet LITT (så vidt det er grønn nyanse i flaska) green clean og vann.. funker gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

danfuruvarp

Tips: IKKE bruk glassrens på lcd skjermer, så lenge de ikke har glass foran selce skjermen... Glassrens inneholder alcohol og er et "sterkt" middel på lcd skjermer med "plast" skjerm. og du risikerer å matte ned skjermen over tid og lager riper. Det samme gjelder selv om lcd skjermen har en såkalt "glare" lag foran seg (skjermen er blank ikke matt som de vanlige) Der kommer det riper fort vis du bruker glassrens. KJøp heller en lcd/skjerm rens, de er ment for lcd skjermer, og som regel følger det med mf klut også :lol:

2016 Mercedes C350e 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Mf klut er sagen på lcd skerme, jeg bruker selv bare litt vann og en mf glass klut. Jeg vil faktisk tro at disse skjolder du snakker om faktisk er glass rensen.

Generalt vil jeg anbefale Nanosvampen til alle glatte harde overflater. Med hensyn til høyglans overflater har jeg brukt svampen mange gange uten problemer med riper eller at det blir mat, men som vi siger test altid på et ikke synligt sted når du starter på en overflate du ikke har testet før ;)

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Tips: IKKE bruk glassrens på lcd skjermer, så lenge de ikke har glass foran selce skjermen... Glassrens inneholder alcohol og er et "sterkt" middel på lcd skjermer med "plast" skjerm. og du risikerer å matte ned skjermen over tid og lager riper. Det samme gjelder selv om lcd skjermen har en såkalt "glare" lag foran seg (skjermen er blank ikke matt som de vanlige) Der kommer det riper fort vis du bruker glassrens. KJøp heller en lcd/skjerm rens, de er ment for lcd skjermer, og som regel følger det med mf klut også :lol:

Denne mannen sier mye klokt folkens! Har jobbet i elektrobutikk og sett skrekk-eksempler på glassrens+mf og lcd-skjermer. Bruk midler laget for formålet! Som Truls har sagt mange ganger, du bruker ikke kjøkkenprodukter til å vaske bilen! Jeg vil si at man ikke bør bruke bilprodukter til å vaske sin lcd skjerm. Rens for skjermer får du kjøpt på alle elektroforetninger, og ja, de tar seg latterlig godt betalt! Men for 200,- får du en flaske som holder leeeeenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Både nano svampen og andre andre svamper av "samme type" matter ned veldig hvis man tester f.eks på en cd. Det er dog snakk om helt andre typer riper enn mf lager da de er mye finere. Man kan se ripene med det blotte øye men igjennom et kamera ser det kun ut som et matt eller "lysere" felt.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

danfuruvarp

Denne mannen sier mye klokt folkens! Har jobbet i elektrobutikk og sett skrekk-eksempler på glassrens+mf og lcd-skjermer. Bruk midler laget for formålet! Som Truls har sagt mange ganger, du bruker ikke kjøkkenprodukter til å vaske bilen! Jeg vil si at man ikke bør bruke bilprodukter til å vaske sin lcd skjerm. Rens for skjermer får du kjøpt på alle elektroforetninger, og ja, de tar seg latterlig godt betalt! Men for 200,- får du en flaske som holder leeeeenge :)

La oss bare si at det jeg kom med i mitt første innlegg baserer seg på erfaring..... :(

Kan bare si det slik JIFF glassrens og tørkepapir er ikke kult på en lcd skjerm, men det ble jo rent da.... :lol:

2016 Mercedes C350e 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen LCD/Plasma-skjermer har en overflatebehandling for antirefleks, og denne tåler ikke mye.. ikke MF engang. Les bruksanvisningen og vær forsiktig, selv tok jeg AR-belegget på en navigasjonsskjerm i en båt da jeg skulle fjerne noen stygge riper med Plast-X.. ripene forsvant som dugg for solen, men nå må man skygge for sola for å se noe som helst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...