Gå til innhold

Hva bruker du før sealer/voks?


Bernhard

Hva brukes før sealer/voks  

71 medlemmer har stemt

  1. 1.

    • IPA wipedown
      6
    • "Glaze" (CG Vertua Bond, SV Cleaner Fluid osv)
      49
    • Vasker bilen, tørker og legger på sealer/voks.
      13
    • Annen wipedown
      3


Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Lurer egentlig litt på dette, jeg bruker alltid enten Vertua Bond, Ez Creme Glaze el SV Cleaner Fluid før voks eller sealer fo å gi bedre heft og holdbarhet.

Endret av Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    7

  • trogha

    6

  • opas

    5

  • Essiek

    4

  • Forhandlere
Bernhard

Da hadde jeg blitt sittende til imorgen kveld og lagd alternativ default_smile.png Da måtte jeg også hatt med hva man gjorde før wipedown, vask og Vertua default_blink.png

Det aller siste du gjør før sealer/voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går enten i SV CF, Vertuabond eller DG 601 her :) Eneste som jeg lurer litt på er hvordan de forskjellige midlene virker i forhold til heft etc. CG VB er f.eks mye glattere enn CF, så jeg lurer på om voksen får like godt heft da? Føler liksom at CF gjør at voksen "sitter" bedre. Er det bare jeg som har lagt merke til dette? Men begge er knallprodukter, bare bruk veeeeeeldig lite av de, så er de knallenkle å jobbe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Som oftest blir det vel EZ-creame eller vertua. før /sealervoks... (CF blir handlet rett over på nyåret)

En og annene skjelden gang rett på voks etter vask og tørk eller wipedown.. da blir det heller ingen sealer under...

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Går enten i SV CF, Vertuabond eller DG 601 her default_smile.png Eneste som jeg lurer litt på er hvordan de forskjellige midlene virker i forhold til heft etc. CG VB er f.eks mye glattere enn CF, så jeg lurer på om voksen får like godt heft da? Føler liksom at CF gjør at voksen "sitter" bedre. Er det bare jeg som har lagt merke til dette? Men begge er knallprodukter, bare bruk veeeeeeldig lite av de, så er de knallenkle å jobbe med default_smile.png

Sitter igjen med samme følelse ang det du sier der Bjorke.. Jeg ville da tro det, men jeg bruker da Swissvax CF til Swissvax vokser, Vertua Bond på CG voks og EZ Creme Glaze til sealer... Hvorfor vet jeg ikke, men har alltid gjort det, så er nok en vane sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Nå for tiden er det oftest CF Pro, EZ-glaze, Black hole, Vertua eller jetseal. 'Vertua gir den beste følelsen synes jeg.

Lakken ser freshere ut og blir vilt glatt!!

Liker å ta en vask med avfetting før dette steget, men når det ikk er mulig blir det IPA eller CF02 hvis jeg ikke har kjørt CF Pro da...

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på lakken det. Hvis IPA gir marring/hazing så er det kun glaze, ellers IPA + glaze før LSP (jeg kjører alltid glaze før sealer og/eller voks). Har bare 2 glaze dog - White Diamond og EZ Cream-Glaze - jeg synes det blir mer bling av White Diamond, men mulig mer heft med EZ...

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger jo dine råd, Bernhard, til punkt og prikke ;)

CG Vertua Bond på det meste, og SV CF de få gangene jeg er borte i en SV voks. CG VB er jo ca 345 ganger så lett å buffe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker CG Vertuabond eller SW cleaner fluid før voks.

Skal man bruke vipe down etter SW CF Pro? Jeg tenkte og avslutte med CF Pro før voks til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker CG Vertuabond eller SW cleaner fluid før voks.

Skal man bruke vipe down etter SW CF Pro? Jeg tenkte og avslutte med CF Pro før voks til sommeren.

Ikke wipedown etter CF Pro nei, da fjerner du bare de oljene og det som er i vanlig CF som gir heft til voksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke wipedown etter CF Pro nei, da fjerner du bare de oljene og det som er i vanlig CF som gir heft til voksen default_smile.png

Takk, det var som jeg trudde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg følger jo dine råd, Bernhard, til punkt og prikke wink.gif

CG Vertua Bond på det meste, og SV CF de få gangene jeg er borte i en SV voks. CG VB er jo ca 345 ganger så lett å buffe da.

Godt å høre default_smile.pngCG Vertua Bond er svosj svosj så er den borte...

Jeg bruker CG Vertuabond eller SW cleaner fluid før voks.

Skal man bruke vipe down etter SW CF Pro? Jeg tenkte og avslutte med CF Pro før voks til sommeren.

Stemmer som Bjorke sier, jeg pleier å wipe på det første panelet for å være sikker på at det blir hologramfritt etterpå, så kjører jeg en ny runde over samme panel og resten av bilen default_smile.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg pleier å frese over hele bilen først, så tar jeg av tilslutt, har aldri hatt noe problemer med at den er vrien å få av.. Lufttemp og luftfuktighet har jo også litt å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å frese over hele bilen først, så tar jeg av tilslutt, har aldri hatt noe problemer med at den er vrien å få av.. Lufttemp og luftfuktighet har jo også litt å si..

Har varmekabler i garagen så der er det ca.22 grader året rundt, mulig det går bra hvis det er litt kjøligere... :huh: men jeg har pratet med flere som synes den kan være vrien hvis den får stå for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er det egentlig å hente på å kjøre en IPA eller en runde VertuaBond før LSP?

Får LSp'en merkbart bedre varighet?

Hvordan "påfører" man IPA?

Jeg har gått rett fra M80 til Tech Wax, er det dumt pga oljene i M80?

Endret av sruben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...