Gå til innhold

Polerings maskiner


posan

Recommended Posts

Lagde en liste over diverse maskiner som er tilgjengelig på markedet..

kom gjerne med flere om jeg skulle glemme noen..

Begynner med roterende:

tar bare med de som har elektronisk hastighets regulering da dette er veldig nødvendig å ha.

De billigere maskinene har ikke like god hastighets holding som de dyrere, og de dyreste har lengst levetid og lettere å få deler til og få på service.

Flex: 3990kr

Makita 9227 : Bauhaus har solgt disse for 2990kr vet meca også skaffer disse. www.makita.no

Hitachi SP18VA : pris 2238kr.. vet ikke hvor den skaffes.

Metabo PE12-175 : 2990

Chicago CP8210: 200£

Flak: 713kr

einhell: Bilextra selger denne for: ca 700kr

Kestrel SIM180: 75£

DA-maskiner:

Flex: 5188kr

Kestrel DAS6: 80£

Meguiar's G220: 140£

Porter Cable: 4 forkjellige modeller til uvist pris: Porter Cable

korrekt meg gjerne og kom med tips så skal jeg legge de til:)

Endret av posan
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man handler fra f.eks England , var det ikke opp til en viss sum så slipper man moms ?

Eller er det på spesielle varer kanskje......

Opptil 200 kr...  hvis du finner en poleringsmaskin til den prisen sååå, kjør på :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptil 200 kr...  hvis du finner en poleringsmaskin til den prisen sååå, kjør på :thumbup:

Det blir ikke enkelt nei :lol:

Takk til Posan for etterlengtet tråd :thumbup:

Da har jeg nettopp lagt inn bestilling på en Kestrel DAS6 , får starte med en slik så får vi se.....

Herregud , all denne shoppingen hadde jeg ikke drømt om for en måned siden :eek: også rett før jul da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med en samleliste! (men mener jeg har sett en slik her før?)

Jeg trodde Flex'en var lettere enn Metabo f.eks, men ser at den er oppgitt til 2,5kg på SS mens Metabo er oppgitt til 2,4kg?

Noen her som har den Chicago maskinen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiledende utsalgspris på hitachien i norge er 2238.-

Kan også være greit å få med at selv om en billigmaskin har elektronisk turtallsregulering betyr det på ingen måte at den klarer å holde turtallet ved belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Metabo sin i forrhold til flex?

fikk lyst på den da den ikke er så stor som makita sin og en som ikke alle har..

og overgang fra M14 til 5/8 finnes det?

Endret av posan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan iallefall anbefale AEG maskinen. Den er visst ca 95% lik med milwuakee sin maskin som er mye dyrere. Den er lett holder turtall og er enkel i bruk. Har ikke hatt denne så lenge enda, men til 2000kr syntes jeg den virker knallbra. Bruker makita på jobben og denne virker ikke noe dårligere.

Endret av hc_Tk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jo ikke å være lik invendig av den grunn. Men den koster jo fortsatt 200£ i england så kan jo like greit kjøpe AEG her i norge.

Men har hørt fra flere hold at milwuakee og AEG har mye like komponenter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ryddet tråden for diskusjoner ang billig/dyrt, trådstarter har endret første posten.....

Fin tråd Posan :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det, var ikke meningen å anbefale Chicago maskinen, jeg har ikke prøvd noen av disse.

Rart det er så få som har prøvd disse maskinene, de har jo en attraktiv vekt, pris og spekk forøvrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....overgang fra M14 til 5/8 finnes det?

Det kan egentlig hvem som helst med en dreiebenk lage, men du vil uansett ende opp med en forlengelse av akselen. Dette er ikke optmalt, da du vil miste litt av kontrollen i forhold til når paden er nærmere maskinen. Av den grunn hadde jeg holdt meg til maskiner med M14, eller kjøpt bakplater i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Nå har ikke jeg testet noen av maskinene så veldig mye, men de er ganske like. Flexen bråker dog en del mer på høyt turtall med press på padden, samt at den til tider blir så varm at du ikke kan ta på selve huset. Da må det få seg en hvil ;) Metaboen har turtallsreguleringen på et litt uvant sted, men det venner du deg vist fort til. Ellers må nok noen andre som har brukt dem mer komme på banen, bruker selv Makita :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Makita er en kongemaskin ja :) Føler at eg klarer å holde den hakket mer stabil enn Flex.... Er nok vekt og vanesak tenker eg, men smaken er som baken, stor og hårete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...