Gå til innhold

Voksdiskusjon


MortenM

  

63 medlemmer har stemt

  1. 1.

    • Chemical guys E-zyme
      10
    • Swissvax Mystery
      4
    • Swissvax Crystal Rock
      22
    • Swissvax Divine
      8
    • Dodo juice Supernatural
      5
    • Annen voks
      14


Recommended Posts

Ser fra tid til annen at det kommer endel off topic på tråder angående hvem voks man burde svi av noen tusenlapper på. Undertegnede er intet unntak, og jeg lar meg lett rive med. 

Tanken bak denne 'uhøytidelige' avstemmingen, er å kanskje få samlet litt av denne off topicen på et sted :)

Jeg innrømmer gjerne, opptil flere ganger om dagen, at Crystal Rock er noe jeg kommer til å skaffe meg. Grunnen er vel egentlig ikke så enkel å forklare, men jeg gjør et forsøk.

Voks er som biler, forskjellige, men gjør i bunn og grunn samme nytten. En Lada kan sikkert få deg på jobb om morgenen, men du hadde sikkert kost deg mer i drømme bilen din (sorry alle som drømmer om Lada :P )

Når vi snakker dyre vokser, blir det som å prate dyre biler. For meg er Swissvax en Ferrari (uten å ha prøvd en Ferrari), imens andre dyre vokser blir som f.eks Lamborghini. Begge disse bilmerkene er selvfølgelig noe de fleste av oss bare kan drømme om, men voksene kan vi nok få tak i. Dette går nok mer på følelser enn på forstand. Hadde vi tenkt klart, hadde bilene hatt det like bra med en sealer året rundt, men vi ønsker vel mer enn det?

Hadde jeg hatt en Ferrari, hadde jeg aldri i verden grisekjørt med den. Det hadde vært nok med følelsen av å kjøre den som hadde gjort at du aldri kunne tørka av meg gliset. For meg er det en utrolig følelse av velbehag når jeg smører skånsomt på min Concorso og tenker at bilen koser seg like mye som meg. For bilene min har følelser de også, det er ingenting å diskutere! Hadde jeg hatt en dyrere voks, hadde jeg kost meg enda mer. Samme med bilene. For meg blir en svart krukke med Swissvax noe helt spesiellt. En gul prix boks med E-zyme gjør liksom ikke det samme nytten.

Kanskje dette fikk noen tanker i sving hos noen av dere, om hvorfor dere velger akkurat den voksen dere gjør?

Hva avgjør? Pris? Carnauba innhold? Holdbarhet? Følelser?

Kom igjen og fyr løs! Her blir ingen såret over meningene dine. Men la oss holde denne diskusjonen til dyre vokser. Alle vet at MG#16 gir deg bra beskyttelse for en billig penge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

I min første bestilling av bilpleieprodukter som jeg sender inn snart, har jeg kjøpt ett par vokser fra swissvax.Har aldri prøvd noe bedre polering enn turtle ice eller sonax før, så en voks som skal være av de beste og koster 3-10 ganger så mye bør bli en wow opplevelse, selv om jobben blir utført av en amatør(meg;). Skal komme med min mening når jeg får prøvd dem :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra post dette her, stemte CR fra Swissvax da den er overkommelig i pris, Divine er vel the shit, men den må la seg vente til det kommer noe spess til gards her...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Skal eg velge av de voksene som står oppført i avstemmingen så må eg nok si Ezyme, er en voks med god holbarhet, gir det lille ekstra til finishen som kan forventes av High-end vokser. Ezyme er rett og slett en kongevoks og ingen kan vel strengt tatt motsi det.

Utenom det så er det jo SV Insignis då... Her snakker vi enormt gode sheeting egenskaper, flott beading og ikke minst et utseende som eg virkelig elsker default_wub.png Ja også lukter den godt, og sist men ikke minst: den finnes kun i 60 eksemplarer verden over, så når du eier en Insignis har du en voks som ikke mange detailere i verden har i samlingen sin. Selv er eg av den oppfatning av at utseende er viktigere enn holbarhet, så hadde eg tenkt motsatt så hadde eg nok aldri vurdert noe særlig dyrere voks enn en 500-lapp.

Min stemme går til Annet pga Insignis ikke var med i avstemningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Ingen som har stemt Dodo Juice Supernatural ser jeg.

Jeg har liggende en krukke av denne, noen som har erfaringer?

Hvilken voks velger en av desse om en satser på holdbarhet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har stemt Dodo Juice Supernatural ser jeg.

Jeg har liggende en krukke av denne, noen som har erfaringer?

Hvilken voks velger en av desse om en satser på holdbarhet ?

Jeg kunne tenkt meg å prøve supernatural, men da ville jeg hatt den til en lav pris, f.eks fra ebay. Grunnen er egentlig enkel: Den ser billig ut (boksen altså). Trekrukka den også kommer i syntes jeg ikke noe særlig om, siden jeg vet at det er samme voks som på plastkrukka. Syntes Dodo Juice hadde gjort det lurt i å ha et noe annet innhold i trekrukka, så hadde den blitt mer intressant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte et OT-spørsmål i en annen tråd, men det blir nok mer riktig å ta denne diskusjonen her.

Nå har jeg aldri prøvd en dyr voks av type E-zyme eller Concorso, men jeg føler det blir litt som med stereo/hi-fi. Inntil en viss sum/nivå så blir lyden merkbart bedre jo mer man spanderer av dinaros. Men derfra og ut så er det kun entusiasten som klarer å merke forskjell, da forbedringene er minimale sett ut i fra hvor mye det koster.

Hvor går denne grensen på vokser? Er det slik innenfor bilpleie også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte et OT-spørsmål i en annen tråd, men det blir nok mer riktig å ta denne diskusjonen her.

Nå har jeg aldri prøvd en dyr voks av type E-zyme eller Concorso, men jeg føler det blir litt som med stereo/hi-fi. Inntil en viss sum/nivå så blir lyden merkbart bedre jo mer man spanderer av dinaros. Men derfra og ut så er det kun entusiasten som klarer å merke forskjell, da forbedringene er minimale sett ut i fra hvor mye det koster.

Hvor går denne grensen på vokser? Er det slik innenfor bilpleie også?

Kommer egentlig an på hva du er ute etter. Holdbarhet er det nok mange billigvokser som er bra på, utseende likeså. Det med en dyr voks går vel mer på å få i både pose og sekk, samt dette med følelser. Du klarer aldri å overbevise en hifi entusiast om at mosterkablene han har til x antall tusen kroner er bortkastet. Rett og slett fordi han mener selv å høre forskjell. Placebo effekten er nok stor, både når det gjelder voks, hifi og andre ting. Men det er som med medisiner. Placebo virker! Det bryr meg midt i kne om noen sier til meg at de får samme effekt av å bruke en billig voks, for JEG får ikke samme effekt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra initiativ å invitere til en spennende diskusjon Morten :)

Anerkjente voksleverandører bruker det prosentvise innholdet av Carnauba voks som et avgjørende suksesskriterie for sine vokser.....Likeså retter nærmest all markedsføring av dyrere vokser seg mot nettopp dette, slik at jeg som forbruker må da anta at dette tallet er et svært sentralt styringsparameter for hva voksen er i stand til å presentere.

Chemical Guys E-Zyme inneholder etter det jeg greier å lese meg til 59% av nettopp denne carnauba voksen fra Brasil som alle leverandører fremhever som så utrolig viktig for resultatet av sine vokser....

Jeg setter derfor opp litt hard facts basert på det bransjen bruker som kvalitetsargumentasjon, men først kommer en oversikt over det samme innholdet i de jeg har valgt å sammenligne med.

Swissvax Concorso har 51%

Swissvax Insignis har 52%

Swissvax Mystery har 55%

Swissvax Crystal Rock har 71%

Så en rangering etter oppgitt carnauba innhold blir da :

Swissvax Crystal Rock 71%

Chemical Guys E-zyme 59%

Swissvax Mystery 55%

Swissvax Insignis 52%

Swissvax Concorso 51%

Rangerer man etter pris :

Chemical Guys E-zyme Kr 1406.-

Swissvax Concorso Kr 1629.-

Swissvax Insignis Kr 2500.-

Swissvax Mystery Kr 3799.-

Swissvax Crystal Rock Kr 6699.-

Her står Chemical guys først fordi jeg har regnet om voluminnhold til 2 desiliter som er det som er i Swissvax sine bokser slik som dette

volum = 3,14 x (4,75x4,75) x 4,5

volum = sånn ca 320 ml voks i en E-Zyme boks

Det gir oss et prosenttall lik (200ml x 100) / 320ml = 62,5 % mengde i swissvax boks i forhold til E-zyme boks, eller 37,5 % mere i Ezyme boks om du vil.

Ezyme koster 2250.- noe som gir en pris på 200ml = 2250 x 0,625 = Kr 1406 .- for 200 ml Ezyme.

Det det ikke er tatt hensyn til her er forholdet mellom gul/hvit carnauba...alt mens begge de belyste leverandører er litt vage på akkurat dette.

Med mindre man drar frem et "voksglansometer" så skulle vel the hard facts være belyst i det som står ovenfor...og vi kan bevege oss over i den subjektive verden hvor synsing og følelser er lov - og det er da det blir gøy :)

Jeg synes swissvax er stilig, med god design og en produktlinje som lyser av kvalitet og troverdighet. Salgsapparatet og hele businessen rundt denne leverandøren (tenker på rabatter osv) er bygd opp slik at dette er ment å skulle være dyrt - og det er det :)

Synes ikke at Chemical Guys er like stilig med et "billigpreg" over både emballasje, etiketter og sant å si over hele markedsføringskonseptet sitt.

Men er Swissvax bedre voks fordi....eller betaler jeg en god slump penger for nettopp dette gode designet og eksklusive brandingen av merket swissvax?

Jeg tror at man ikke får noen særlig forskjell i glans,dybde,våthet osv om man går for Mystery eller for Ezyme, men er man samler av vokskrukker så vil man på det rent subjektive plan ha en langt større glede av krukker med dyr swissvax kontra krukker med Ezyme.....under forutsetning av at man virkelig har økonomi som tillater denne formen for samlerinteresse :)

For den som ikke har handlet seg roterende luftdrevet våtslipingsverktøy, har et hav av poleringsputer, og et par gode poleringsmaskiner så synes jeg det blir å starte i helt feil ende med å kjøpe seg en Crystal Rock til bilen sin, alt mens det er lakken, og dens tilstand som er den aller viktigste faktoren for hvordan bilen din blir seende ut i vokset tilstand, og da ville jeg nok heller gått for en Concorso, insignis eller en Ezyme inntil jeg selv både utstyrs og kompetansemessig var i stand til å hente ut de ørsmå forskjellene det mest sansynlig er gjennom prepping av lakken.

Se bare på Brynjar (sorry for at jeg drar deg inn her) - tror dere bilen til Brynjar hadde vært så syk med CR på som den er hvis mannen ikke var kanonflink med våtslipen eller den roterende maskina si ? - det tror ikke jeg :)

Jeg er lykkelig eier av Ezyme, som har revet sokkene av meg mht fantastisk resultat, men likefullt blir det insignis eller concorso snart...og den dagen jeg kan ha en ordentli garasjebil blir det Divine eller Crystal Rock..Under forutsetning av at det på det tidspunktet fortsatt er swissvax som er det kule på voksfronten....for det handler egentlig bare om følelser :)

Just my 2

mvh

ståle :)

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Nå vil ikke jeg påstå at det er % tallet carnauba som nødvendigvis avgjør kvaliteten av en voks. Ren carnauba er jo ikke dyrt i seg selv, men det er mulig at det koster å få opp % tallet og at voksen fortsatt er brukende.. meeeeen, her er det nok flere faktorer som spiller inn og det kan godt hende at vi aldri får vite dette :unsure: Hemmelighetene rundt produksjonen av SV vokser er jo en kjennsgjerning, og vet ikke en gang om Dag har fått vært inne i det aller helligste.. Mulig det er så enkelt og billig i produksjon at de ikke ønsker at noen egentlig skal vite det..

Det hele synest jeg starter når du går inn på Dag's butikk på nettet.. Bra layout, enkelt å finne frem, flotte beskrivelser av produktene - noe halleluja men i den positive forstanden. Når du legger inn bestilling er alt veldig ryddig og Dag er veldig flink til å få av gårde varene kjapt..

Når du får voksen så kommer den i en lekker pose (liker ikke de stivere "nye" posene... kjennes billige ut) med rød snøring og boksen har også et veldig pent design. Krukkene lukter jo nydelig når du åpner dem, alle som en... Blir nesten avhengig av lukten og vannmelon lukten som er på Devine og Insignis :wub:

Samme er med f.eks Wofgang Fusion Estate som kommer i et nydelig trefutural og det er O-ring på boksen... Vakkert, og lukter godt, men ikke like eksklusivt som SV:-)

Når jeg forklarer om SV vokser til folk som jeg tar bilene til, synest jeg det er det artig å se den økende entusiasmen deres. Når de får lukte, kjenne og kanskje smake på litt blir, blir ikke interessen deres noe mindre rundt bilpleie.. De tenker kanskje at han er litt gal, men hei..... det er akkurat han jeg vil skal stelle med noe jeg har betalt 600' for og blir glade av den grunnen. Dette gjør også oss detailere her inne noe mer eksklusive enn den "normale" og gode bilpleiesjappa på hjørnet, og da snakker jeg om de som faktisk leverer bra resultater..

Innenfor fagfeltet finnes det meg bekjent ingen formell utdannelse, dog en masse kurs som selvsagt gir en erfaring, nye vinklinger og kompetanse, men desverre er nok mange av disse preget av at dette skal gå så fort som mulig mht profitt. Ikke forkleinelse til SS sine kurs.

Når dette er sagt, så er det selvsagt helt essensielt at man kan bruke produktene og at grunnarbeidet er det viktigste er det vel få som lurer på.. "Det nytter ikke pakke hundebæsj inn i sølvpapir.. Det blir ikke konfekt av den grunn."

Det samme gjelder selvsagt med de gode (dyre....hehe) voksene til SV.. Hva skal man med en Devine hvis man ikke får utnyttet potensialet skikkelig. Da kan man like gjerne bruke pinnacle souverain som har en "fornuftig" pris, så lenge man ikke har shitloads med penger, fin bil..

Det viktigste er nok her følelsen man får ved å legge Devine eller CR på bilen sin. Hvis den oppleves som eksklusiv og god, at dette er Far's kjernetid ja, da er det absolutt verdt det. Hvis du får det samme ved å legge MG#16, ja så hold deg til det.

Så til selve voksen.. Det er vanskelig å skulle si at forskjellene i glansen på voksene er ekstremt store... Neida, det er ikke det... Du klarer å se forskjellene mellom den billigste vs den dyre og wow effekten fikk jeg når jeg la CR for første gang... Da skjønte jeg hva "gærningene" snakket om.

Før jeg havnet her inne var jeg veldig pro Pro MG#21 og sealere generelt, og det kan hende jeg har tatt et steg tilbake i realiteten, men det skiter jeg i, for følelsen JEG får av å legge SV er i alle fall helt uten prislapp.

Jeg har i alle fall alt for mange SV vokser i følge normen, men det er fordi jeg synest det er gøy og prøve forskjellige, har økonomisk mulighet til det, og ikke minst tar en del jobber som gjør at jeg på en måte kan forsvare det, i alle fall ovenfor meg selv.. Jeg kjenner meg selv så godt, at jeg vet at jeg om et par år, så fremt at jeg fortsatt driver på med dette kommer til å han en krukke med Devine i kjøleskapet (vokskjøleskapet, vel og merke).

Når jeg titter ut vinduet nå kan jeg se taket på S60'en... Ligger store pærler med vann der :wub: :wub:

BTW! Jeg synest at Insignis skulle vært hard, slik som resten av Premiuuuum voksene.. Der ble jeg litt skuffet, men er den bra... Jepp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil ikke jeg påstå at det er % tallet carnauba som nødvendigvis avgjør kvaliteten av en voks. Ren carnauba er jo ikke dyrt i seg selv, men det er mulig at det koster å få opp % tallet og at voksen fortsatt er brukende.. meeeeen, her er det nok flere faktorer som spiller inn og det kan godt hende at vi aldri får vite dette :unsure: Hemmelighetene rundt produksjonen av SV vokser er jo en kjennsgjerning, og vet ikke en gang om Dag har fått vært inne i det aller helligste.. Mulig det er så enkelt og billig i produksjon at de ikke ønsker at noen egentlig skal vite det..

Men hvis innholdet av carnauba ikke betyr noe....hvorfor i alle dager er det da en samlet bransje av produsenter som bruker dette som prisforsvar og kvalitetsparameter for hvor gode og eksklusive deres produkter er ?

Jeg har blitt motargumentert før med at "det er andre greier enn carnaubaen" som avgjør resultatet, men så lenge det ikke legges frem noen forklaring på hva disse "andre greiene" er for noe, eller andre normer for kvalitetsmåling fra bransjen selv, så vil vel denne typen argumenter egentlig være subjektiv synsing :)

Jeg er et teknisk utdannet tallmenneske som daglig sitter å forsvarer valg og prioriteringer gjennom nettopp tall og beregningsdokumentasjon

det er nok derfor jeg har så vanskelig for å kjøpe "fordi det bare er slik" type argumenter :D

Jeg tror egentlig valg av voks over et visst nivå koker ned til de samme mekanismene som de vi ofte handler hus, bil, klær osv ut ifra...

- Vi ønsker å signalisere noe, skape en identitet og ikke minst belønne og premiere oss selv med noe som er eksklusivt....Ikke nødvendigvis fordi det er så mye bedre enn noe annet men fordi det er eksklusivt ut ifra hva det koster og hvilke signaler produktet og dets branding sender ut.

Jeg liker det av SW som jeg har vært borti veldig godt, det er ikke til å stikke under en stol - men jeg lurer egentlig litt på hva mere enn

imagerelaterte ting jeg får for de ekstra pengene det koster å velge en Mystery fremfor en E-zyme :)

Når det er sagt..så har jeg overhodet ikke noe imot å i fremtiden bli kalt swissvax-junkien fra molde B) ..... jeg er like interessert i image,branding eksklusivitet og vice versa jeg som noen andre...bare så ingen tror jeg liksom prøver å stå frem som mr.snusfornuftig her :D

mvh

Ståle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare må si meg enig med deg der Ståle. Jeg tenker nok litt i samme baner når det gjelder dyrere vokser som med alt annet som er "eksklusivt" og dyrt uten at noen kan forklare spesifikt hvorfor og vise til dokumenterte resultater. Det meste når det gjelder LSP er veldig subjektivt og opp til øyet som ser, derfor er dette vanskelig. Men det er tydelig at mange har sterke følelser når det gjelder voks. Særlig den bruker og "elsker" selv.

Selv mener jeg at hvis man tar det dyreste og billigste produktet på markedet og legger dem side ved side så BURDE det være mulig å se forskjellen hvis man skal kunne forsvare en pris som er pluss minus 100 ganger høyere, men som med dyre hifi kabler er det enda ingen som har dokumentert noen forskjell. Og den forskjellen som evt er der er ikke stor nok til å la seg fotografere desverre. Men selv jeg, skeptisk av natur som jeg er skulle jo ØNSKE at det var en betydelig forskjell der.

Jeg liker jo også å lukte på og "kose" med voks krukkene mine, selv om jeg ikke har latt meg overbevise om det "overnaturlige" i voksen enda.

Jeg ser jo aldri noen som setter polish flaska si på en MF klut på panseret og tar speilbilder av den, selv om den gjør en langt større jobb for utseendet enn voksen :lol:

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som prioriterer utseendet foran holdbarhet burde skaffe seg en krukke med "DP Maxwax" , kosta vel 270.- hos SS, gir en fantastisk glød/glans og våthet + at den er griseenkel å jobbe med. Så eneste grunnen jeg så for å bytte den ut med noe dyrere var holdbarhet......også ballet det bare på seg..

Ståle: Men hvis innholdet av carnauba ikke betyr noe....hvorfor i alle dager er det da en samlet bransje av produsenter som bruker dette som prisforsvar og kvalitetsparameter for hvor gode og eksklusive deres produkter er ?

Det finnes sikkert flere grunner, men jeg tror at "sånne som oss" som bruker store summer på kvalitet(?) eller "det lille ekstra" har litt av skylda :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å se at dette engasjerte noen av dere på forumet!

Det som Brynjar skriver om å 'pakke hundebæsj i sølvpapir' var ny for meg. Men det forklarer i hvert fall reaksjonen til kjærringa sist vi hadde bryllupsdag :P

Jeg vil gjerne forklare litt om placebo for de som ikke er så kjent med dette begrepet. Placebo er når man innbiller seg at noe virker, selv om det ikke gjør det. Dette er egentlig feil, og forklaringen er umulig å forklare. Derfor bruker f.eks farmasøytiske selskaper store penger på å kontrollere sine medisiner med dette uforklarlige fenomenet. Man gir f.eks (og dette er dokumentert) anabole steroider til en gruppe mennesker, en annen gruppe tror de får anabole steroider, og den siste gruppen får ingen ting. Disse menneskene blir så kjørt gjennom samme treningsprogram. Det er da man ser placebo effekten. De menneskene som trodde de fikk anabole steroider, øker langt mer (gjennomsnittlig) enn de som vet at de ikke får noen ting, og noen øker like mye som de som faktisk fikk ekte vare.

Nå kan vi overføre dette til en hifi entusiast. Han har dyre monsterkabler hjemme, men ønsker seg noen som er enda 'råere'. Enhver med et egnet måleapparat vil kunne si at de nye kablene ikke vil levere bedre lyd enn de gamle. Entusiasten vil selvfølgelig ikke høre på dette, for HAN hører forskjell. Han juger ikke, for palcebo effekten er så sterk at han faktisk hører forskjell. Setter du opp to identiske anlegg, et med 'dårlige' kabler og et med 'gode' kabler, og kjører en blindtest, er sansynligheten for at han velger rett 50/50. Men hvis han vet hvem anlegg som har de 'rette' kablene, hører han dette. I shit you not.

Sånn blir det også med voks. Er forskjellen liten, ser man ikke forskjell. Eller gjør man det? Jeg mener klart at man ser forskjell fordi jeg blir rammet av placebo effekten på lik linje med prøvekaninene til farmasøytene og hifi entusiasten. Hvis denne effekten gir meg en god følelse, hvorfor skal jeg da ikke få lov til å kjenne på denne og kose meg?

Dere trenger ikke svare meg, for dere vet hvor jeg vil med dette ;) 

Fortsett med å sette krukka på mf-kluten på panseret. Det er og blir nydelige bilder for oss som kjenner lukten gjennom bredbåndet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat noen overraskelse at #16 og 476s klarer å holde følge, 476s har jo oppgitt holbarhet opptil 11 mnd, det er jo på høyde med en passelig lakkforsegling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke 476S noen "naturlig" voks heller. Er nok en liten dæsj carnauba og vanvittig mye kjemikalier, samme med f.eks #16, så de kan like gjerne kalles sealere. Men det er jo det samme for meg hva som er i den så lenge den funker egentlig :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne testen var litt interesant: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=141884&page=9

Nå skal man ikke lese slike tester som en religiøs fantatiker leser bibelen, men det er interesant å se at de to billige voksene ser ut til å holde vesentlig bedre enn de to dyre.

SV vokser skal jo ha forbehandling med SV Cleaner Fluid for å få maks heft (holdbarhet) og glans. Så ikke ut til at det var brukt i denne testen.

Megs #16 og 476S er vel mer alt i ett produkter sånn som jeg oppfatter de. Dvs. at de inneholder nødvendige oljer og muligens litt rens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det komiske i testen er jo nettopp det at han ikke så noen visuell forskjell på overflaten etter voksing. Hva er da poenget med en "eksklusiv" voks annet enn den sterkt overvurderte placeboeffekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...