Gå til innhold

Folie på bilen?


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Noen som vet om steder i Drammen`s området som legger folie på biler, og som er flinke til det også...?

Vurderer å legge det på fronten til EVO pga lakken på bilen, men finner lite av det her i området... skal bare ha på frontfanger og 1/3 del av panseret...

takker for svar :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ta kontakt med ett reklamebyrå som driver med reklame på biler osv.. De burde kunne hjelpe deg med det.

PS: Pingle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk foliert opp PowerTour-bilen av et par karer fra Slemmestad. Flinke, og rimelige. Husker ikke hva de heter men jeg mener at kollegaen min tok vare på kontaktdetaljene deres.

Firmaet vi bruker til profilering på bilene våre hadde leid de inn til både montering og fjerning av folie, så jeg er ikke sikker på om de skaffer folie osv selv.

Men; hadde jeg vært deg hadde jeg gjort det selv.. det er ikkeno hokus-pokus for oss som kan litt om dette med lakk og heft; og i tillegg er vi nøyere med monteringen for å unngå striper. Fire, eller aller helst; seks hender, banal teknikk, og et par klare hoder så går detta greit.

Folie kan jeg sikkert skaffe fra 3M med mindre du skal ha noe veldig spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg har tilgang til alt mulig sånt, men å legge vinylfilm er ikke lett.. Tror å få tak i vinyl med 100% fargematch kan bli dyrt, og det tar fort

5-10 timer å legge på så mye. Brukte 2 timer bare på t-taket mitt.Hadde på bare for å se sånn ca det ville se ut.

Å ha på gjennomsiktig folie kan være løsninga ja.

DSC00836.jpg

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Men det er mye penere å lakkere en gang i mellom...

Etter å ha sett disse foliene som sitter på Porsche baksjermene, skal det ikke mye til før de seg helt jævlig ut... Må i så fall byttes ofte.

Folien er myk og blir fort ripete og hakk av steinsprut.

Våtslip fronten å lakker med noe steinhard klarlakk.....

Eller så går det vel an å finne ut hvem som gjør slikt for oslo taxi, de har jo folie på alle bilene sine.

panser er nok greit å gjøre selv, men den fram fangern er det mye kurver og linjer i hadde ikke jeg gått på som første gangs prosjekt..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte å kjøpe et originalt folie sett fra BMW da jeg kjøpte ny bil i fjor. Men som mange påpeker etter en stund ser det ikke særlig pent ut. Men på den annen side er det jo ikke så pent med stensprut skader heller. :blink:

Skal man legge på folie bør panseret være helt strøkent (uten stensprut). Det er vanskelig å unngå luftbobler rundt stensprut skadene. :o

Endret av gjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg hadde også tenkt å legge folie på panser, men da kun på den fremste delen så jeg kan ha på BH'n i vinter uten å være redd for at den riper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Hør med Biroco (tlf 66 75 83 00) i Slemmestad. De holder til rett ved der vi var på 3M våtslip kurset. :D

Du kan jo bryte fargen da og legge folie i Carbon elns......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir problemer med å finne fargematch, og at det fort blir veldig stygt, matt, ripete og langt under Truls standard

med transparent film.

Hvis du skal gjøre noe slikt så er jeg overbevist om at du må på en mørkere farge, eller Carbon Look <_<

Carbon kan bli tøft på panser....men på fanger er jeg mere skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Carbonlook på filmen??? Det blir det samme som han har på vingen sin da... Siden bilen ikke skal brukes i vinter så hadde jeg droppet det og heller lakkert en sjelden gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Takker for mange svar og tips her...

Matt sort er det jeg legger på, klart blir fort stygt, carbon er enten ekte eller ei for meg, da kan jeg kjøpe carbon panser på bilen istedet (noe jeg ikke skal) samme farge blior nok så som så tror jeg...

OL senteret hadde jeg ikke tenkt på gitt, og ja Kazzper jeg skal legge på 3M sin folie, den skal være bra den, men vil ha det gjort såpass bra at jeg ikke tar sjansen på det selv her annet en på panser, det er for mye kriker og kroker på fanger, så må nok uansett sjekke om de kan gjøre det pent nok der, alternativt så blir det på "flatene" på fangeren...

Lakkere er nok ok, men der igjen er jeg UBER skeptisk til å få fargeforskjell på bilen, klarlakk har jeg ikke på denne....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Da er det vel en fordel å lakkere opp panseret først.. Så du slipper noen søkk i filmen.. Skulle du foliere opp hele panseret?

Og hmmmmmmmm, er det ikke blankt??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...