Gå til innhold

Sveise manifoil


posan

Recommended Posts

hmsilset

Som topic sier trenger jeg en som kan sveise en 10cm lang sprekk på toppen av min manifoil..

Veldig lett å komme til...

er villig til å kjøre en liten stubb:)

Lurt å få gjort med en gang så det ikke sprekker mere om det er mulig.Gjorde den tabba, men det var downpipe og måtte kjøpe ny.

Om du bruker bilen mye og ikke får gjort det i kveld så ville jeg ha kjørt på ett verksted å få gjort det,om det bare er å sveise 10 cm.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

får se;)

hehe.. har ikke all værdens med penger å rutte med.. mest pga. dette forumet.... :blink:

Hehe, ikke bra å la seg rive med av de mest ekstreme her.Du bor jo i ett lite bilmekaniker mekka, så om du kjenner noen med trådapperat så ta kontakt med dem.Om det ikke er så rett over motor og kan komme sveiseperler nedi så er det bare å koble fra batteripolene og dra en fin sveisestreng :) En som har sveisa litt klarer dette lett.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Er det en støpejernsmanifold? Isåfall er det langt fra alle sveisere som har utstyr, kunnskap eller erfaring med å sveise i støpegods.

Det har du rett i ja.Unnskyld.Jeg er ikke vant til å se støpejern, og trodde nesten ikke det kunne sprekke heller ;) Har prøvd vanelig sveise elektroder på støpejern på treningsstudio for mange år siden.Det fester seg overhodet ikke :rolleyes:

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvist du kan demontere den og sende den til meg så skal jeg sveise den for deg ;)

dersom noen lurer så kommer det ann på hva de har brukt nå de støpte den (manifoler er støpegods), men jeg har sveist manifoil før og det gikk fint . må forvarmes ja , det kan sveises med TIG eller elektroder , mig vil ikke holde

Endret av bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må varmes opp før sveising, så sveies med elektrodeapparat med pinner som er beregnet for støpegods.

Sveis ca 1cm av gangen, så skal det bankes på i et par minutter slik at man fjerner spenningen/presset som blir i stålet. Tar lang tid hvis sprekken er 15cm!

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. noen som har en ide for en midlertidlig fiks da? bare så det blir tett...

Nødløsningen kan være å borre et hull på 2-3mm i hver ende av sprekken ( det kalles stopp hull og vil normalt hindre at sprekken utvider seg )

så tetter du sprekk og hull med "gun gum" som er som et kitt til eksos tetting.

Dette er en mulig nødfiks til du evntuelt får en ny manifoil, men er ikke noen langvarig løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...