Gå til innhold

Temperatur ved bruk av høytrykksspyler


Olav

Recommended Posts

Vurderer å gå til innkjøp av en høytrykksspyler, men naboen var skeptisk til å bruke slikt om vinteren, ettersom han mente den ville gå i stykker hvis man brukte den når det var for kaldt. Er dette et problem, eller burde det gå fint så lenge man ikke lar HT'n stå ute i kulda etter bruk?

Første post her på forumet. Har hatt lappen og bil i litt over en uke, og dere har allerede fått meg hekta på bilpleie. Har til nå skaffet en liten kasse med ymse bilpleieprodukter, og jeg har allerede en bestilling på SS klar! Planlegger også kjøp av Flex DA osv! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hei!

Velkommen hit.. Kort svar, null problem sålenge vannet ikke er frossent og den blir tatt inn etter bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tips om at Karcher tåler mindre slike påkjennelser enn Foma, da Karcher sine forbrukerspylere er for det meste laget av plast.

Dette gjelder stempel osv.. Begynner vist og lekke i motorene om du ikke trykkavlaster, osv..

Dette kommer fra en som reparerer HT daglig, og ikke selger noe av delene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tips om at Karcher tåler mindre slike påkjennelser enn Foma, da Karcher sine forbrukerspylere er for det meste laget av plast.

Dette gjelder stempel osv.. Begynner vist og lekke i motorene om du ikke trykkavlaster, osv..

Dette kommer fra en som reparerer HT daglig, og ikke selger noe av delene..

Åja, men det er faktisk en Foma jeg skal kjøpe. En Foma 737 for å være nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kobler av vannet, og spyler ut vannet fra spyleren(dvs det som er mulig å få ut, for noe blir alltid liggende igjen) skal du være maks uheldig om det skjer noe... Men ingen regel uten unntak :P jeg gjør slik med min karcher og det funker gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foma anbefaler at man spyler igjennom med forstvæske for å hindre frysing og ikke minst korrosjon/avleiring i pumpe, etc.

Men, 6 stk isoporplater fra byggevareforettning som man kan lage en aldri så liten kasse til å ha HT-spyleren inni er jo en enkel sak å lage. Legg inn en 40W pære som står på hele tiden, så tåler den kassa mange blå grader med trivelige forhold til HT-spyleren. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg stenger av utekrana når det blir for kaldt, husker å få ut vannet som er igjen i høytrykksspyleren, ikke bruker den når det er for kaldt og har den oppbevart i kjelleren, så burde det gå fint? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Karchern her frøys i fjor vinter, bytten en del deler på den etterpå, så viktig å få ut vannet av den om det er kaldt, en til to netter med -10 så fryser ting bra fort, å bruke den om vinteren er ikke noe problem om det er ok kaldt, er det mange minus så er det ikke å anbefale da det er så kort tid som skal til før det kan fryse til.. Har min i oppvarmet garasjen jeg, før jeg hadde det så tok jeg den inn på vaskerommet....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...