Gå til innhold

krystallisert sonax glansshampo


Bjørn

Recommended Posts

det er nå andre gang det skjer at 6-8 mnd. etter at flasken ble åpnet så kommer det krystalliserte biter i bunn av flasken. forrige gang tenkte jag at kansje det var pga frost men det kan det ikke være for det har knapt vert kuldegrader her ennå.

Jeg synes fortsatt at bilen blir like blank men jeg lurer litt på hvorfor dette skjer?

post-1217-1259494566,57_thumb.jpg

post-1217-1259494864,62_thumb.jpg

post-1217-1259494873,51_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å riste de ut?

Ser nesten ut som glosspartikler som har klumpet seg, evt. hvis du bruker korken som målebeger bør du skylle den før den settes på plass igjen. De restene som blir liggende igjen korken vil tørke ut og kan ramle tilbake i flaska ;)

Optimum såpa blir forsåvidt litt sånn når den kommer under 7 grader, står den varmt eller kaldt/kjølig?

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

riste de ut har jeg ikke prøvt enda , flasken står i garagen og der er det vel ca 5-10 grader nå tenker jeg . jeg bruker korken som målebeger ja men etter at jeg har helt såpa oppi bøtta har jeg pleid å skylle korken i bøtta igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riste de ut har jeg ikke prøvt enda , flasken står i garagen og der er det vel ca 5-10 grader nå tenker jeg . jeg bruker korken som målebeger ja men etter at jeg har helt såpa oppi bøtta har jeg pleid å skylle korken i bøtta igjen

Da ville jeg først prøvd å ta den inn i varmen for å se om den blir "klar" igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går over alle mine produkter som jeg har og rister dem minst en gang i måneden, ellers er det meste av produkter slik at de skiller seg over tid, og kan somoftest bare ristes litt, så er de i orden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar , da skal jeg ta den inn og "filleriste" den , hehehe :)

jeg har fått ut noen biter og de er helt harde nesten som is :o

Endret av bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

står det ikke hvilke temperaturer flaska skal oppbevares i da ? Har alt inne jeg.

nei....

jeg holder på å skriver en mail til sonax , kansje de har et svar på hvorfor det skjer

Endret av bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får et svar ifra Sonax. Har selv funnet min flaske der alt ser ut som slush..  :o

Men jeg varmet den bare opp og så forsvant det meste. For å løse opp siste rest tømte jeg varmt vann i flasken og ristet godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg satt tilbake såpeflasken i garasjen i går for å teste og da var den helt fri for krystaller , det er ikke frost her men der var 3+ grader i morges . nå etter jobb ser jeg at krystallene er tilbake og det var noen av krystallene som var 2-3 cm. lange. så fra nå av skal den få stå inne i huset godt og varmt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått svar på mailen til sonax , det var jo som forventet da.....

quote:

Dear Mr. Torgersen,

First we would like to apologise for the late repy!

Thank you for your request and for your interest in our products.

The cristalized bits that occur in your SONAX GlossShampoo as you describe it may occur when the product is stored in a cold place. Under cold conditions some of the content-materials can cristalize and become visible in the liquid. This does not mean that the shampoo is no longer usable! You can use it in the normal way because in warm water the bits should disappear.

They should also disappear if the product is kept in a warm place.

Please contact us again if this does not happen and send us a photo of the bottle.

Mit freundlichen Grüßen / With best regards

Angela Beck

Export Sales Department

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Ikke dårlig å i det heletatt få svar synes jeg. hehe Ikke bare Sonax som "sliter" med dette problemet at det blir krystaller. Får holde såpa i varmen fremover nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...